Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen internet via ethernet kabel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen internet via ethernet kabel

    Gister is mijn oude modem vervangen voor een Cisco3940.
    Op mijn vorige modem had ik een router er tussen zitten, deze is nu niet meer nodig.
    Mijn pc pakt wel het WIFI signaal, echter herkend mijn pc de etherkabel niet meer die in de pc zit.

    Hoe los ik dit op, zodat ik weer via de Ethernetkabel kan internetten en niet via de WIFI zonder mijn router er weer tussen te moeten zetten?

  • #2
    Hallo Goud78,

    Welkom op het forum

    Via adapter instellingen wijzigen kun je de Wifi adapter uitschakelen, zodat de pc alleen de LAN verbinding oppakt. Wil je eens kijken of dat werkt?

    Reageer


    • #3
      via apparaat beheer de hardware / adapter /verwijderen?
      dan laten zoeken naar nieuwe hardware?

      Reageer


      • #4
        Geeft aan als ik de WIFI uitzet dat er geen netwerk kabel is aangesloten, pakt de LAN verbinding niet.
        Bij nieuwe hardware kan ik de adapter niet toevoegen.

        Reageer


        • #5
          Misschien een slecht kabeltje, probeer eens met een andere...

          Reageer


          • #6
            Het ligt niet aan het kabeltje, heb net de losse router aangesloten op de nieuwe modem om te kijken of het daaraan ligt, maar heb direct internet via de ether kabel.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Goud78
              Het ligt niet aan het kabeltje, heb net de losse router aangesloten op de nieuwe modem om te kijken of het daaraan ligt, maar heb direct internet via de ether kabel.
              Lukt het (zonder router ertussen) via geen van de 4 LAN-poorten op het modem?

              Reageer


              • #8
                Zit de kabel wel in het goede gaatje op het modem ?

                Reageer


                • #9
                  staat het modem in Bridge ??
                  dat kun je controleren op jouw MijnDELTA account.

                  Reageer


                  • #10
                    Bedankt voor het meedenken, het was inderdaad niet de goede poort van de modem. Dat het zo simpel kan zijn!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Goud78
                      Bedankt voor het meedenken, het was inderdaad niet de goede poort van de modem. Dat het zo simpel kan zijn!
                      Dan staat je modem waarschijnlijk inderdaad in bridgemode, dan werkt alleen LAN-poort 1. Als je je eigen router niet meer gaat gebruiken, kun je de bridgemode via je MijnDELTA account uitschakelen en zouden alle 4 de poorten weer beschikbaar moeten zijn.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jos
                        Oorspronkelijk gepost door Goud78
                        Bedankt voor het meedenken, het was inderdaad niet de goede poort van de modem. Dat het zo simpel kan zijn!
                        Dan staat je modem waarschijnlijk inderdaad in bridgemode, dan werkt alleen LAN-poort 1. Als je je eigen router niet meer gaat gebruiken, kun je de bridgemode via je MijnDELTA account uitschakelen en zouden alle 4 de poorten weer beschikbaar moeten zijn.
                        Heb in MijnDELTA account gekeken, maar bridgemode staat uit. De etherkabel werkt elk geval, bedankt voor de hulp.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X