Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Computervraag over energieschema's

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Computervraag over energieschema's

    Ik heb een eigen energieschema gemaakt voor mijn computer - scherm nooit uitzetten en slaapmodus na 2 uur - maar als ik opnieuw opstart, wordt het standaard energieschema weer uitgevoerd.
    Hoe kan ik mijn energieschema standaard laten uitvoeren? Mogelijk via het register??
    Besturingssysteem Windows 10 Pro 64b.

  • #2
    Hallo RJG, welkom op het forum.

    Mogelijk staat er in het BIOS iets, wat met het opstarten het gewijzigde energieschema overruled.

    Reageer


    • #3
      Dag Jos
      Fijn dat je zo snel reageert!
      Ik heb al gekeken in de bios, maar kan niets vinden over energieschema's.
      Heb je nog andere ideeen?
      Rob

      Reageer


      • #4
        Wat ook nog kan is dat windows nog een programma opstart, dat wijzigingen aanbrengt.
        Heb je in beeld wat er allemaal automatisch opstart/

        Reageer


        • #5
          Naast allerlei services wordt boinc , Advanced System Care Ultimate, en DU-meter opgestart met Windows. Bij de services heb ik nog niet gekeken.

          Reageer


          • #6
            Dat Advanced System Care Ultimate optomaliseert o.a. de pc (volgens google). Dat zou dus heel goed ook aan de energieinstellingen kunnen sleutelen, door een langere accuduur bijv. kan de pc langer draaien.
            Ik zou dat eens uitschakelen en kijken wat er dan gebeurt!

            Reageer


            • #7
              RJG, er zijn trucjes om een energie-plan te laden bij het opstarten. Kijk eens naar deze link voor meer informatie. Powercfg is ook beschikbaar in Windows 10.

              Reageer


              • #8
                Dag Jos en GoeRoe
                Ik ga met beide suggesties aan de gang!
                Alvast hartelijk dank voor de beide ideeen.
                Rob

                Reageer


                • #9
                  Dag Jos en GoeRoe
                  Ik heb de link gevolgd en geprobeerd een aangepast Energieschema EXTRA als default in te voeren zoals vermeld.
                  De commando's SETACTIVE, EXPORT en IMPORT zijn niet bekend zoals op de afbeelding aangegeven.
                  Ik heb de commandprompt als administrator opgestart.
                  Het lijkt erop dat ASC ook invloed heeft. ALs ik het programma niet mee laat starten met Windows, dan blijft bij een herstart EXTRA werken, maar niet elke keer.
                  Kortom, het werkt nog niet zoals het zou moeten.
                  Hebben jullie nog meer suggesties? Waar in de BIOS zou ik een instelling kunnen vinden? Of welke commando's werken wel?
                  En tenslotte is mij een zinsnede in de Engelse tekst niet duidelijk: "this command can be run by using a custom command in an answer file, or by opening an elevated command prompt in audit mode.
                  Wat verstaan zij onder een "elevated command" en onder "audit mode"?

                  Ik hoor graag van jullie

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door RJG
                    Dag Jos en GoeRoe
                    En tenslotte is mij een zinsnede in de Engelse tekst niet duidelijk: "this command can be run by using a custom command in an answer file, or by opening an elevated command prompt in audit mode.
                    Wat verstaan zij onder een "elevated command" en onder "audit mode"?

                    Ik hoor graag van jullie
                    Ik zou eens proberen het commando : powercfg /setactive {guid} te geven
                    ipv powercfg -setactive {guid}

                    elevated command is hetzelfde als administrator

                    audit mode is nvt op jou situatie

                    Reageer


                    • #11
                      Helaas.... geen reactie! nog steeds dezelfde invalid parameters.
                      ??????

                      Reageer


                      • #12
                        alle mogelijkheden van powercfg vind je hier:

                        https://technet.microsoft.com/en-us/...(v=ws.10).aspx

                        Reageer


                        • #13
                          Dag Fred
                          Bedankt! Ik ga ermee aan de slag!
                          Jullie horen nog van me.
                          Met een hartelijke groet,
                          Rob

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door RJG
                            Helaas.... geen reactie! nog steeds dezelfde invalid parameters.
                            ??????
                            Je hebt gelijk het is zonder accolades {}

                            Reageer


                            • #15
                              Dag Fred, Mapje, GoeRoe en Jos
                              Ik heb het bestand van Fred doorgenomen en loop vast bij het invoeren van de GUID.
                              Ik heb de tekst zoals in de afbeelding ingevoerd met het "bekende" resultaat: invalid parameters.
                              Ik doe dus in de tekst na de opdracht iets fout.
                              Mijn vraag: wat moet ik ingeven na : Powercfg /delete .................... als ik het eerste energieschema wil verwijderen om zo EXTRA als default te houden.

                              Rob

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X