Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Malware melding van MBAM voor svchost.exe

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Malware melding van MBAM voor svchost.exe

    Ik krijg een malware melding van MBAM op mijn computer die ik graag wilt verhelpen.
    Code:
    Bescherming tegen kwaadaardige websites, IP, 121.54.32.140, 54708, Inbound, C:\Windows\System32\svchost.exe
    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

    Groeten,
    Edward

  • #2
    Geeft MBAM na het scannen geen mogelijkheid om hetgeen gedetecteerd is op te ruimen?

    Reageer


    • #3
      het ip-adres 121.54.32.140 is nergens geregistreerd.
      kennelijk wordt er een website bezocht, die een vals ip-adres teruggeeft.
      en daar reageert MBAM keurig op.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jos
        Geeft MBAM na het scannen geen mogelijkheid om hetgeen gedetecteerd is op te ruimen?
        Nou, nee het wordt niet opgeruimd of hersteld. Als ik de ip adres intik kom ik op een speciale lokale pagina uit van MBAM en kan ik klikken op een FAQ.

        Reageer


        • #5
          De vraag is of er daadwerkelijk sprake is van een besmetting. Wat staat er op de pagina waar je naar toe wordt verwezen?
          Als je twijfelt of er wel of niet sprake is van een bedreiging, zou je nog eens met een ander programma kunnen scannen, bijv:
          http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro

          Reageer


          • #6
            Edward, het ip-adres dat je noemt is onbetrouwbaar. Zie bijvoorbeeld:
            http://www.abuseat.org/lookup.cgi?ip=121.54.32.140

            Ik raad je sterk aan om je computer goed te scannen en op te schonen. Als hij inderdaad besmet is, loop je het risico dat je internetverbinding wordt geblokkeerd totdat de besmetting is verholpen.

            Reageer


            • #7
              Ik heb al Microsoft Windows Defender lopen in volledige scan op mijn computer.
              Hoop dat dit het gaat oplossen.

              Ik zal ook Norton Power Eraser proberen via https://security.symantec.com/nbrt/npe.aspx

              Reageer


              • #8
                Svchost. Exe verwijderen in safe mode

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Roof
                  Svchost. Exe verwijderen in safe mode
                  nee, nee, daar zijn er meerdere van

                  Reageer


                  • #10
                    Wanneer was alles nog ok.
                    Zet een systeemherstelpunt terug van toen alles nog ok was.

                    Reageer


                    • #11
                      We zullen Edward nog eens verder "begraven" onder goede raad:
                      Download Adwcleaner. Hier te halen: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/

                      Reageer


                      • #12

                        Reageer


                        • #13
                          Als de malware in de programma's zelf zit, zou je beter met Nieuwsgroepen kunnen werken dan met Torrents.
                          Er zijn diverse progrramma's voor ( denk aan Grabit / Spotweb)
                          Maar hetgeen je binnenhaalt, zal je altijd eerst moeten scannen en dan pas openen/installeren.
                          Bij beide loop je dus kans op "rommel'.

                          Verdiep je eens in Nieuwsgroepen .

                          Reageer


                          • #14
                            Je kunt ook een NAS aanschaffen (kijk op synology.nl) en deze torrents laten binnenhalen. De software daarvoor zit ingebouwd in zo'n Synology en makkelijk te bedienen via een web-interface.

                            Reageer


                            • #15
                              Die NAS ziet er leuk uit. Echter heb ik nu nog geen behoefte aan een NAS.
                              Ik zocht gewoon een goede oplossing om torrents te kunnen downloaden.

                              Maar bedankt voor je tip.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X