Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wireless printer probleem

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wireless printer probleem

    Ik kom er even niet meer uit. Het volgende;
    Een Canon MG7150 all-in-one printer, verbonden met een eenvoudige (sitecom) router. Deze printer wordt niet draadloos gevonden door mijn laptop windows 10 (2 veschillende laptops geprobeerd). Sluit ik de printer met een USB kabel aan, is het geen probleem (op beide laptops). Ik heb al diverse keren de printer opnieuw het netwerk laten zoeken, gaat prima. Verbinden met het wachtwoord gaat ook prima.
    De printer geeft ook gewoon aan dat ie met het netwerk verbonden is, maar printen..ho maar.

    Voorheen heeft het allemaal goed gewerkt. Het probleem is gekomen nadat (onbedoeld) de spanning er even af geweest is.
    De printer heb ik al ge-reset naar standaard instellingen en daarna weer met het netwerk verbonden, geen resultaat.

    Drivers van canon downloaden zou niet nodig moeten zijn, dat heb ik de eerste keer ook niet gedaan. Gewoon de laptop laten zoeken in het netwerk, verbinden en klaar.

    Wie heeft er een idee?

  • #2
    @Gslandrover..
    Probeer deze handeling eens..

    ga in de printer in het wifi-menu naar de geavanceerde/overige instellingen. Want behalve WPS kan je ook kiezen voor handmatige configuratie. Selecteer dan je wifi-netwerk en geef zelf met de cursortoetsen het wachtwoord in....

    Reageer


    • #3
      Bedankt, maar zo heb ik dat ook gedaan. De eerste keer (toen ie het wel gewoon deed) ook trouwens. Die andere functie is de knop op je router indrukken toch? Gebruik ik eigenlijk nooit, laat hem gewoon zoeken (printer ziet ongeveer de hele buurt), juiste netwerk selecteren en ww invoeren.

      Verbinden doet ie dan ook prima...

      Reageer


      • #4
        Ik zou toch eens de driver installeren.
        Hierbij de link: http://www.canon.nl/support/consumer...ma_mg7150.aspx
        Is er niet voor niets bijgeleverd.
        Kijk ook eens dan bij probleem oplossingen.

        Reageer


        • #5
          Het zit er vaak niet voor niets bij nee, maar het is in dit geval niet nodig. De printer is gewoon een compatible apparaat voor windows 10. Sluit je hem aan via de USB, ziet ie hem automatisch en installeert zelf het benodigde stuurprogramma. Zo werkt dat draadloos normaal ook, je laat hem in instellingen zoeken naar apparaten, vind ie het apparaat, klik je erop en hij gaat installeren.
          Nu vind ie hem niet. Op beide laptops niet. Printer is wel gewoon verbonden met de router, onnodig om te zeggen dat de beide laptops op dezelfde manier met de router zijn verbonden natuurlijk.

          Installeer ik de drivers van Canon (ook al eens gedaan) dan kun je natuurlijk kiezen voor de MP driver (enkel nodig voor de standaard zaken), maar als je de standaard installatie volgt komt er ook een handleiding bij, een appje om online inkt te kopen bij Canon, een fotoprint appje enz. Dat wil Canon natuurlijk graag. Maar om gewoon de basiszaken te gebruiken is dat niet nodig.

          Reageer


          • #6
            Nog 1 tip: misschien staat je printer "offline"
            Kijk hier eens naar https://www.youtube.com/watch?v=ououPOBThwc

            Succes

            Reageer


            • #7
              duncan, ik hoopte dat dit het zou zijn. Hij geeft inderdaad offline aan. Als ik echter het filmpje volg, gaat het mis bij poort configureren. De laptop geeft aan ; "Er is tijdens de poortconfiguratie een foutopgetreden. Dezebewerking wordt niet ondersteund."

              Via google kom ik helaas niet verder.

              Reageer


              • #8
                In Windows 8 em 10 heb ik het zo gecorrigeerd.

                Er bleek een vinkje bij offline te staan.

                [img]eb125a45-f952-4870-9041-876f2a99096d.png[/img]

                Reageer


                • #9
                  Ptrol, ik denk dat er met je link iets mis is. Ik kom bij mijn eigen topic terecht.

                  Reageer


                  • #10
                    Probeer het nog eens: https://www.youtube.com/watch?v=o7DZ...ature=youtu.be

                    In vorige link aangepast, dus je zou filmpje nu moeten kunnen zien.

                    Reageer


                    • #11
                      @gslandrover.

                      Misschien kan je dit eens proberen.
                      http://www.nationaalcomputerforum.nl...d.php?t=108731

                      Heb dit ook al eens gehad met mijn netwerkprinter.

                      Reageer


                      • #12
                        GSLandrover, is het inmiddels gelukt?

                        Reageer


                        • #13

                          Reageer


                          • #14
                            antwoord, denk dat je het beste antwoord heb gegeven. Die standaard windows drivers????? Altijd het probleem.

                            Reageer


                            • #15
                              Het is allemaal geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat. De canon driver installatie loodst je de hele installatie door, dat lukt allemaal wel (vooral het deel verbinden met het netwerk), maar hij blijft 'onzichtbaar'.

                              Print nu maar even via het USB snoer, gaat probleemloos en scheelt een hoop ergernis. Telkens de twijfel of ie zal printen of niet wordt je niet blij van.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X