Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

EPC 3940 met of zonder een signaalsplising bij de binnenkomende signaal groene kabel van DELTA ?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • EPC 3940 met of zonder een signaalsplising bij de binnenkomende signaal groene kabel van DELTA ?

    In de installatiehandleiding van DELTA staat op blz, 7 getekend dat de groene hoofdaansluiting van DELTA eerst gesplitst wordt.
    Een zwarte kabel gaat naar een blauw apparaat ( een TV ?) .De andere kabel ( coax ) gaat naar de EPS 3940.
    Dus de hoofd aansluiting wordt eerste gesplitst . Kan ik de al aanwezige TRATEC TRIS - 210EEN weer gebruiken voor deze splitsing ?
    Of moet ik , volgens informatie van het Forum , de hoofdaansluiting rechtstreeks op de EPC 3940 aansluiten met de meegeleverde coax kabel ?
    MMS

  • #2
    Je stelt nu in 2 topics dezelfde vraag...dat is niet echt handig voor de discussie!

    Zoals ik aangaf is die Tratec je abonneeovernamepunt. Ik vermoed dat daar zelf aan sleutelen niet echt de bedoeling is. Je kunt de aanwezige aansluitingen gebruiken om je modem en tv aan te sluiten.

    Reageer


    • #3
      maar eerlijk is eerlijk, die handleiding is voor niet-technici niet echt duidelijk.
      je zou bijna denken dat het blauwe apparaat iets van Delta is.
      daar zou toch een tekst bij moeten staan.
      en dat geldt ook voor die splitter, die tegenwoordig vaak heel anders is uitgevoerd.

      naast de handleiding is er ook een instructievideo.
      daarin komt het aansluitpunt van Delta niet eens in beeld.

      Reageer


      • #4
        Misschien heb je hier iets aan, het is in het Pools
        maar links onder dus het modem (en rechts naar de tv)

        En bovenop moet de groene coax kabel van de Delta zitten.

        Reageer


        • #5
          Heb door Delta gebruikte plaatje is inderdaad niet echt duidelijk, de originele afbeelding is afkomstig uit de handleiding van Cisco zelf (https://www.cisco.com/web/consumer/s...2/ol-30773.pdf pagina 35)
          [img]636cc0ac-0233-4293-b5bd-d9a66bda1a9f.png[/img]

          In principe moet je zorgen dat het kabelsignaal na je AOP (waarop de groene kabel binnen komt) gesplitst wordt naar je modem en naar de overige TV/Radio apparatuur.

          [img]9330ca02-4dce-4b1c-a0fa-d971fb39779d.png[/img]
          De TRIS-210EEN is een AOP, daar moet als goed is de groene kabel op binnen komen. Je kan dan de linker (retourgeschikte) poort gebruiken om je modem op aan te sluiten.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X