Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

AirPort Extreme met DNS gerelateerde netwerk problemen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Vandaag de airport extreme maar weer eens ingeplugd en wat scherts mijn verbazing...
    Geen probleem meer. Geen instellingen veranderd IPv6 staat zoals voorheen op "automatisch"

    vermoed dat er toch bij zeelandnet iets niet snor zat...

    mvg

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door cds
      Vandaag de airport extreme maar weer eens ingeplugd en wat scherts mijn verbazing...
      het probleem kan ook in de AE gezeten hebben.
      zo nu en dan blijkt een AE helaas niet zonder herstart verder te kunnen.

      @ejanse
      mijn excuses voor deze opmerking, die uiteraard niets met jouw DNS probleem te maken heeft.

      Reageer


      • #18
        Hier ook weer alles teruggezet op de AE. GEEN herstart uitgevoerd, en voila, het werkt weer zoals vanouds. Het probleem zit duidelijk NIET in de AE, maar gewoon bij Zeelandnet, zoals te verwachten. Bedankt heren.

        Reageer


        • #19
          maar als je in een AE een instelling wijzigt,
          dan moet je klikken op "Werk bij".
          hierdoor start de AE wel degelijk opnieuw op.

          Reageer


          • #20
            Als het internet via je Airport Extreme niet meer werkt, kun je natuurlijk altijd een computer of laptop via een kabel met het modem verbinden. Zo kom je er snel genoeg achter waar precies het euvel zit
            Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Caroline
              Als het internet via je Airport Extreme niet meer werkt, kun je natuurlijk altijd een computer of laptop via een kabel met het modem verbinden. Zo kom je er snel genoeg achter waar precies het euvel zit
              Het heeft er het meeste van weg dat het euvel in het Zeelandnet netwerk zat, zeker gezien het feit dat meerdere mensen hetzelfde probleem hadden Caroline. Ik heb netjes uitgezocht waar het probleem in zat, en leg in mijn startpost ook uit wat ik al gedaan heb om er achter te komen waar het probleem zat, dus ik begrijp jou bijdrage even niet??
              Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door ejanse
                Sinds vanochtend heb ik problemen met de internetverbinding zonder dat er in huis iets in het netwerk verandert is. Iemand anders misschien dezelfde problemen de oplossing?
                We hebben sinds een paar weken een Cisco EPC3940 modem, en al een paar jaar een Apple AirPort extreme 6de generatie die altijd probleemloos heeft gewerkt met zowel IPv4 als IPv6. In het LAN een aantal devices bedraad en vele devices via wifi aangesloten.
                Vanochtend (zaterdagochtend) dus opeen 'geen internet' meer.
                Ik kon wel IPv4 adressen pingen maar geen hostnamen dus conclusie was dat er een DNS probleem was. Als ik op een bedraad aangesloten macbook handmatig de DNS instellingen wijzigde in 8.8.8.8 dan werkte alles weer probleemloos.
                Na o.a. een fabriekreset van de AirPort bleef het probleem dat de DHCP DNS instellingen ervoor zorgden dat ik niet kon internetten.
                Uiteindelijk kwam ik er achter dat als ik in de AirPort de IPv6 uit zette (op link.local zette), dat het probleem zich dan niet voordeed.
                De rest van de dag IPV6 uit laten staan en alles blijft stabiel werken.

                Zijn er bij Zeelandnet werkzaamheden geweest of is er een IPv6 gerelateerde configuratiewijziging doorgevoerd waardoor dit probleem wordt veroorzaakt? Het lijkt me sterk dat mijn AirPort dit probleem veroorzaakt door een defect.

                Reageer


                • #23
                  Ik heb de IPV6 instellingen inmiddels weer teruggezet op Automatisch en kan weer gewoon internetten. Het probleem is dus voorlopig opgelost.
                  Nu nog achter de oorzaak proberen te komen, maar dat zal wel evenveel moeite gaan kosten als het vinden van de daders van de MH17 tragedie :$
                  Firewalls maken meer kapot dan je lief is.....

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X