Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Vreemde vraag, prive over ip adressen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Vreemde vraag, prive over ip adressen

Goede avond mensen van Zeelandnet,

Bij deze heb ik een erg vreemde vraag, waar veel mensen van zullen staan te kijken.
    Maar toch hoop ik door deze weg een serieus antwoord van iemand te kunnen krijgen.

Via facebook ( natuurlijk haha ) ben ik sinds een klein jaartje in contact met een meisje uit Mexico.
    Een ontmoeting komt er nog niet echt van, door middel van een paar keer bellen via skype zie ik wel dat zij het meisje is wie ze zegt.
    Maar nu het vreemde, het persoonlijke adres waar ze woont wilt ze niet geven. ( in puebla in mexico ) Omdat dit van haar vader niet mag. ( ja ik weet het, klinkt heel vreemd )

Daarnaast heb ik een paar keer met haar ge-emaild.
    Ze zegt dus dat ze in puebla woont, ik heb haar ook vaak genoeg Spaan horen praten.
    Maar toch de achterdochtige kant van mij zelf heeft een keertje haar ip adres van haar email opgezocht.
    Als ik dat doe, kom ik uit bij Redmond Washington.

Zou het komen doordat het z'n afstand is?
    Iets met privacy van ip adressen in mexico ?

Heeft iemand hier een antwoord voor mij op ??

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes!!

Hallo Hellup, welkom op het forum.

Weet je zeker dat je uit gaat van het juiste Ip-adres. In de header van een mailtje vind je alle Ip-adressen van de servers waar de mail passeert. Je moet dus op zoek naar het 1e adres wat je tegenkomt.
    Iemand met enige kennis kan een header ook wijzigen.
    Het lijkt me sterk dat een vanuit Mexico verzonden mail direct op een server in Washington terechtkomt.

Reageer

Hey Jos bedankt voor de snelle reactie.

ja er staan er 2, en die geven allebei washington red mond aan.
      Ik weet hoe meer ik vertel hoe vreemder het gaat klinken, maar wie weet.
      Ze is op haar 2de van boston naar puebla verhuisd.
      Dr vader zou amerikaanse zakenman moeten zijn.
      Ze zegt alles in mexico is heel erg beveiligd enzo, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
      Dat het omgeleid is.
      Of word ik nu te paranoia en achterdochtig

Reageer

Email is misschien verzonden via Hotmail/Outlook webmail? Ben er niet zeker of er dan een IP-adres
        van Microsoft in de header geplaatst zal worden. Is het IP adres misschien van Microsoft?

Reageer

ja er staat microsoft bij en via hotmail verzonden

Reageer

in dat geval klopt Redmond helemaal, mail gaat over de mailservers van Microsoft, ip ranges dus ook van Microsoft en die staan geregistreerd onder Redmond

Reageer

Hallo Hellup,

Er is een manier om via skype achter het ip-adres te komen. Kan alleen als ze online (dus groen) is op skype.
              1. Kopieer haar skype naam, of even opschrijven
              2. Ga naar hanzresolver.com, dan bij navigatie kies resolver. Daar staat skype resolver waar je haar gebruikersnaam in kan geven (eerst irritante popup wegklikken) en niet vergeten om 'I'm not a robot' aan te vinken.
              Klik op resolve waarna je een ip adres krijgt, kopieer of schrijf op.
              3. Ga dan naar http://whatismyipaddress.com/ip-lookup, plak of type het ip-adres en klik op 'Lookup IP Address'
              Daarna kan je IP info en Geolocation info bekijken om te zien of ze daadwerkelijk in (de omgeving van) Puebla woont.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes

Reageer

bedankt voor jullie reacties.
                Dit geeft veel verheldering.

Reageer

@Hellup

Wil je het antwoord waar je het meeste aan hebt gehad als beste antwoord aanmerken? Dank je wel
                  Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                  X