Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

"Virusscanner en firewall niet altijd genoeg"

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • "Virusscanner en firewall niet altijd genoeg"

    bron: AD.nl

    Virusscanner en firewall niet altijd genoeg
    Dat concludeert staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie, bij de verschijning van het Cyber Security Beeld Nederland 2015

    Iedereen is zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn computer en vooral (overheids)bedrijven en organisaties moeten beseffen dat ze er niet meer zijn met gewone beschermende maatregelen als een virusscanner en firewall alleen, waarschuwt de bewindsman.

    Welke programma's gebruik jij om je computer te beveiligen?

  • #2
    Nou, die Dijkhoff, die heeft er verstand van. De overheid heeft keer op keer bewezen alles behalve deskundig te zijn op het gebied van ICT. Ik zou het dus allemaal maar met een flinke korrel zout nemen.

    Overigens ben je zelf nog de beste beveiliging, door goed te weten waar je je begeeft op internet, en door goed op te letten en alert te zijn op zaken zoals phishing. Daar kan geen software tegenop.

    Reageer


    • #3
      Firewall bij Windows7 prof en ESETnod 32 houden het meeste wel tegen behalve vorige week een meegereisde bij een bestand van ReviverSoft,dat storingen gaf bij het installeren en bij scannen een bedreigingsmelding met zijn meereiskaartje erbij.
      Kon de virus verwijderen,met later ook het bestand van Reviversoft,nu nog wachten op retourbetaling aanschaf.:@

      Reageer


      • #4
        Overheid geeft aanwijzingen over veiligheid?!!:@ Elk ICT project bij de overheid mislukt en kosten bergen geld.!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jeroen
          Welke programma's gebruik jij om je computer te beveiligen?
          Niets !
          Ik gebruik Linux, en (bijna) alle beveiligings programma's voor Linux scannen op Windows-virussen, omdat er voor Linux bijna geen virussen zijn.
          Wordt er een virus ontdekt, dan is dit vaak binnen 24uur opgenomen in het systeem, zodat het geen schade kan aanrichten, updates zijn dan ook heel belangrijk, net als bij andere systemen
          Daarbij zit de beste beveiliging tussen het toetsenbord en de rugleuning :-)

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door oktagon
            Firewall bij Windows7 prof en ESETnod 32 houden het meeste wel tegen behalve vorige week een meegereisde bij een bestand van ReviverSoft,dat storingen gaf bij het installeren en bij scannen een bedreigingsmelding met zijn meereiskaartje erbij.
            Kon de virus verwijderen,met later ook het bestand van Reviversoft,nu nog wachten op retourbetaling aanschaf.:@
            Omdat ik slechts 1 computer gebruik,schakelde ik Chrome en Firefox uit,omdat die systemen blijkbaar werken voor bedrijfssytemen met meerdere computers en dus oa. om ink.post door te geven aan bedrijfspersoneel-als dat nodig is!
            Het verwijderen van beide Google/producten veroorzaakte veel gelazer;oa werden alle externe contacten niet meer bereikbaar via de aanwezige sneltoetsen (iconen op het buroblad);om die te bereiken moet ik rechtsonder op
            de nu in gebruik zijnde pagina een onduidelijk rechthoek (dus op de onderste balk,aantoetsen!!:@

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door oktagon
              Omdat ik slechts 1 computer gebruik,schakelde ik Chrome en Firefox uit,omdat die systemen blijkbaar werken voor bedrijfssytemen met meerdere computers en dus oa. om ink.post door te geven aan bedrijfspersoneel-als dat nodig is!
              waar haal je die wijsheden vandaan ??
              Chrome en Firefox zijn algemeen bekende browsers, die door heel veel mensen gebruikt worden en hebben in principe niets met bedrijfssystemen te maken.

              daar komt bij, dat Firefox niets met Google te maken heeft.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door oktagon
                Oorspronkelijk gepost door oktagon
                Firewall bij Windows7 prof en ESETnod 32 houden het meeste wel tegen behalve vorige week een meegereisde bij een bestand van ReviverSoft,dat storingen gaf bij het installeren en bij scannen een bedreigingsmelding met zijn meereiskaartje erbij.
                Kon de virus verwijderen,met later ook het bestand van Reviversoft,nu nog wachten op retourbetaling aanschaf.:@
                Omdat ik slechts 1 computer gebruik,schakelde ik Chrome en Firefox uit,omdat die systemen blijkbaar werken voor bedrijfssytemen met meerdere computers en dus oa. om ink.post door te geven aan bedrijfspersoneel-als dat nodig is!
                Het verwijderen van beide Google/producten veroorzaakte veel gelazer;oa werden alle externe contacten niet meer bereikbaar via de aanwezige sneltoetsen (iconen op het buroblad);om die te bereiken moet ik rechtsonder op
                de nu in gebruik zijnde pagina een onduidelijk rechthoek (dus op de onderste balk,aantoetsen!!:@
                Wie heeft je dat allemaal wijs gemaakt??

                Reageer


                • #9
                  Los van het feit dat dit natuurlijk onzin is, heeft het ook weinig nut dat te melden in een twee jaar oud topic!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Jos
                    Los van het feit dat dit natuurlijk onzin is, heeft het ook weinig nut dat te melden in een twee jaar oud topic!
                    Ik werd er gewoon wakker van

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Roof
                      Oorspronkelijk gepost door Jos
                      Los van het feit dat dit natuurlijk onzin is, heeft het ook weinig nut dat te melden in een twee jaar oud topic!
                      Ik werd er gewoon wakker van
                      Zolang je er niet wakker van blijft ligggen, zal het wel meevallen

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jos
                        Los van het feit dat dit natuurlijk onzin is, heeft het ook weinig nut dat te melden in een twee jaar oud topic!
                        Waarom dan die bewuste topic van twee jaar geleden niet echt afgesloten, dat wil zeggen ook geen mogelijkheid meer bieden om te reageren... of heeft het andere redenen om het open te laten staan ?

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X