Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Zwart scherm na opstarten computer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Zwart scherm na opstarten computer

    Als ik de computer met windows 8.1 opstart krijg ik vaak een zwart scherm...ik zie dan even in een flits het beeld en daarna wordt hij zwart. Dit gebeurt ook als hij uit de slaapstand komt...dan zie ik even het bureaublad en dan weer zwart. Ik moet dit soms drie keer herhalen voordat het beeld wel pakt en gewoon blijft staan. Voorheen had ik hier geen last van.
    Hopelijk kan iemand mij helpen.
    Groetjes, Marco

  • #2

    Reageer


    • #3
      .Datzelfde heb ik ook gehad. De oorzaak was een pc die vol met stof zat. Succes.

      Reageer


      • #4
        Marco, ik zou hibernation uitzetten (Win+X, Command Prompt (Administrator), powercfg -h) en snel opstarten uitzetten, volgens deze instructies. Dan weet je zeker dat je computer 'vers' opstart.

        Reageer


        • #5
          Ik heb de stof uit de computerkast gezogen, dat was wel hard nodig, maar niet de oplossing.
          Wel heb ik ontdekt dat als ik alleen het scherm uit heb gezet en computer aan laat staan, dan krijg ik dus ook een zwart scherm als ik de monitor weer aan druk. Als ik dan een paar keer de monitor aan/uit zet, en dat een keer of drie doe, dan blijft het beeld ook weer staan.
          Heeft dit dan met de computer te maken, of ligt het dan aan mijn monitor.
          Stuk is hij niet, want na een paar keer op de aan/uit knop drukken blijft het beeld gewoon staan en kan ik gewoon weer uren doorwerken.

          Reageer


          • #6
            Het lijkt me dat de computer niet weet dat je op de aan/uit knop van de monitor drukt. Ik zou de oorzaak dus bij de monitor zoeken.

            Reageer


            • #7
              Controleer ook eens de videokabel tussen de computer en het beeldscherm. Als daar iets mee is, wil de monitor dit soort kuren ook nog wel eens vertonen.

              Reageer


              • #8
                Bedankt voor de reacties.
                Het werkt opeens weer goed nu, heb nergens aan gezeten.
                Maar zal dan toch wel aan kabel of monitor zelf liggen

                Reageer


                • #9
                  Lijkt toch op een slechte verbinding ergens, zou dus zomaar opeens weer terug kunnen keren..

                  Reageer


                  • #10
                    Mocht het weer gebeuren, probeer dan eens ergens een monitor te lenen, dan kan je mogelijk een conclusie trekken, of het de PC, of de monitor is. (of leen en computer )

                    Reageer


                    • #11
                      Ik had dit ook een paar weken geleden, mijn videokaart was overleden. nieuwe er in en opgelost.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X