Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Printer HP 6520 maakt geen verbinding met WIFI modem EPC 3940

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Printer HP 6520 maakt geen verbinding met WIFI modem EPC 3940

Het WIFI-modem wordt wel door de printer gevonden, maar WPA - toegangscode wordt niet herkend.
    Nu weet ik niet wat er met WPA-toegangscode bedoeld wordt. Is niet hetzelfde als de netwerksleutel neem ik aan.
    Een soortgelijke vraag is al eens eerder gesteld, maar het antwoord is voor mij niet duidelijk.
    Kan iemand mij de oplossing(en) geven?

WPA betekent Wifi Protected Access en dat mag je vertalen in toegangscode of netwerksleutel.
    maar er zijn verschillende soorten WPA's, d.w.z. je hebt WPA en WPA2.
    ook is er WPA(2) persoonlijk en WPA(2) voor bedrijven.
    je moet dus in het Wifi-modem kijken welke WPA er wordt gebruikt.
    tegenwoordig is dat veelal WPA2.
    daarna moet je op de printer dezelfde soort WPA kiezen.

Reageer

Ik heb bij eerdere vragen hierover al aangegeven, dat mijn HP6510 de tekens / en \ niet herkent en wellicht zijn er zo nog meer tekens. Deze dus niet gebruiken in je netwerksleutel.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door fred44nl
        WPA betekent Wifi Protected Access en dat mag je vertalen in toegangscode of netwerksleutel.
        maar er zijn verschillende soorten WPA's, d.w.z. je hebt WPA en WPA2.
        ook is er WPA(2) persoonlijk en WPA(2) voor bedrijven.
        je moet dus in het Wifi-modem kijken welke WPA er wordt gebruikt.
        tegenwoordig is dat veelal WPA2.
        daarna moet je op de printer dezelfde soort WPA kiezen.
        Genoemde tips heb ik alle uitgevoerd. Het modem geeft maar 2 mogelijkheden om een Security Mode in te stellen, nl. "WPA2-personal" of "WPA or WPA2-personal". Dus geen aparte "WPA". Overigens met beide instellen geen resultaat. De printer geeft steeds de melding "Ongeldig draadloos wachtwoord" (ook het wachtwoord heb ik al eens veranderd) Alleen als ik de Security Mode op "Disable" zet dan maakt de printer wel contact met de wifi-modem. Vanochtend op aanraden van Zeelandnet-Helpdesk contact gehad met HP Techn.Support. Met als resultaat, dat ik toch terug moest met mijn probleem naar Zeelandnet. Aan de printer ligt het zeker niet.
        Met deze informatie weer met de Zeelandnet-Helpdesk gebeld, helaas konden zij mij niet helpen.
        Dus mijn hoop is gevestigd op de Forum-leden. Wie heeft het verlossende antwoord? (PS. met de vorige router, ook van Cisco, geen enkel probleem ondervonden.

Reageer

Staat in je modem DHCP aan? Dat vind je onder "setup" en "Lan setup" bij een ECP3940 modem. Ik ga er van uit, dat je dat hebt?

Reageer

De handleiding geeft 2 mogelijkheden om je printer draadloos aan het netwerk toe te voegen:
            - Draadloos met een router (infrastructuurnetwerk)
            - WiFi-beveiligde instelling (WPS)

Resp. blz 31 en 32 van deze handleiding:
            http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03408229

Welke van de twee manieren heb je geprobeerd?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
              Staat in je modem DHCP aan? Dat vind je onder "setup" en "Lan setup" bij een ECP3940 modem. Ik ga er van uit, dat je dat hebt?
              Ik heb idd een WIFI-modem EPC3940. De DHCP-server staat op "Enable" bij LAN setup.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
                De handleiding geeft 2 mogelijkheden om je printer draadloos aan het netwerk toe te voegen:
                - Draadloos met een router (infrastructuurnetwerk)
                - WiFi-beveiligde instelling (WPS)

Resp. blz 31 en 32 van deze handleiding:
                http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03408229

Welke van de twee manieren heb je geprobeerd?
                Beide manieren heb ik geprobeerd, maar ga het nog eens doen.

Reageer

Als je via de 2e manier probeert, moet in je modem Onder "wireless" en "WPS" Wi-Fi Protected Setup op "Enable" staan.

Aangepast:
                  Als je voor installeren zoals onder puntje 1 van het modem wordt beschreven, hoef je zelf niets in te voeren.

Reageer

Alle goede raadgevingen ten spijt is het niet gelukt met de genoemde tips de printer te verbinden met het nieuwe WiFi-modem. Ik heb daarom de mogelijkheid "draadloze verbinding" uitgezet, omdat het knipperende led-je mij irriteerde en er verder niets meer aan gedaan. Nu ruim een maand later heb ik (om het IP-adres aan te passen) genoemde mogelijkheid weer eens aangezet. Tot mijn grote verbazing werd er een draadloze verbinding tussen printer en modem tot stand gebracht. Hoe dit kan en waarom dit spontaan gebeurde is mij een raadsel. Maar goed ik heb wat ik wilde, maar blijf toch in de onwetendheid wat het probleem nu was. :?

Reageer

Is het probleem inmiddels verholpen?
                      Bekijk anders het volgende topic, Hp printer krijgt geen verbinding met router cisco.
                      A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X