Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Oude XP-computer ziet thuisnetwerk niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Oude XP-computer ziet thuisnetwerk niet

    Hallo allemaal,
    Ik heb net een oudere computer voorzien van een nieuwe windows XP versie. (met de naam : PC- HOME)
    Alles draait goed op het thuis netwerk na.
    Ik heb een netwerk met de naam MSHOME waar mijn ouder laptop ook met xp op draait. (naam: laptop)
    Verder staat er een NAS in het netwerk mee te draaien en 1 computer met windows 7.
    De laptop en de computer met windows 7 en de NAS communiceren goed met elkaar.
    Echter nu komt de PC home er bij en "pingt" de ander computers en de NAS niet.
    Ook bij het zoeken naar "zoeken naar computers in het netwerk" MSHOME ziet hij niets. (hij pingt ze niet)
    Na enige tijd geeft hij de melding dat MSHOME niet bereikbaar of beschikbaar is.
    Een virus scanner staat er (nog) niet op dus dat kan het probleem (nog) niet zijn.
    Maar wat dan wel... iemand een idee??

  • #2
    router herstarten

    Reageer


    • #3
      XP is sowieso een slecht idee. Installeer iets anders.

      Reageer


      • #4

        Reageer


        • #5
          pc home heeft een verkeerde netwerkinstelling.
          weet je zeker dat iedereen gebruik maak van automatische ip-adres toewijzing door de dhcp server ??
          wellicht heeft is er op pc home een handmatig ip-adres ingesteld, wat niet overeenkomt met jouw ip-adres reeks.

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              je kunt in Hardware de netwerkkaart verwijderen, opnieuw opstarten en dan de ontbrekende netwerkkaart weer toevoegen.
              heb je al een andere kabel geprobeerd ??

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Hallo allemaal,
                  Ik ga nu een weekje op vakantie maar probeer na de vakantie weer verder te gaan.
                  Tot dan en bedankt voor het mee denken voor dit rare probleem.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                    je kunt in Hardware de netwerkkaart verwijderen, opnieuw opstarten en dan de ontbrekende netwerkkaart weer toevoegen.
                    heb je al een andere kabel geprobeerd ??
                    Betse fred,

                    Het probleem is opgelost
                    en wel door een "Harde Reset" toe te passen.
                    Of te wel is de stekker uit de computer geweest en daarna was het goed.
                    Ik zag trouwens dat, als de stekker in de computer blijft en je hem afsluit, de lampjes van het netwerkkaart niet mee uitgaan en blijven plinken.
                    Ook blijft er een lampje actief op het moederboord.
                    Dit zal waarschijnlijk het probleem zijn geweest. De netwerkkaart wordt niet mee gereset als de computer uit staat.
                    of opnieuw gestart wordt.

                    In ieder geval ieder bedankt voor het meedenken.

                    Groetjes Mark-lin

                    Reageer


                    • #11
                      De netwerkdrivers worden altijd opnieuw geladen als het systeem opnieuw wordt opgestart. Het zal iets met de sharing in Windows te maken hebben gehad. Als het de netwerkkaart zou zijn, dan zou het helemaal niet werken, in plaats van maar 1 kant op.

                      In ieder geval fijn dat het is opgelost.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X