Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail weg op oude pc

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail weg op oude pc

    Ik was bezig mijn oude laptop bij te werken, stond al een jaar in de kast en kan er vast nog iemand mee blij maken.
    Ook de mail gechecked en die begon gelijk alle mail van mijn zeeland web mail account te laden.
    Niks aan de hand, dacht ik en de update laten verwerken op de oude laptop.
    Nu is dus alle mail in de inbox op de webmail verdwenen en ook op de oude laptop is de mail niet meer terug te vinden.
    Nu vermoed ik dat de instellingen op de oude laptop op pop3 heeft gestaan.
    En als ik jullie forum zo doorlees op dit onderwerp dan ben ik dus nu echt alle mailtjes kwijt?

  • #2
    Wat voor een update heb je gedaan? Beveiliging updates, Windows upgrade etc?

    In bijna alle situaties zou de e-mail op de oude laptop nog ergens zou moeten staan.
    (behalve als je deze geformatteerd zou hebben of een clean instal na het ophalen.)
    Indien je dit weet terug te vinden zou je alle mails die je wilt houden naar jezelf kunnen sturen.

    Reageer


    • #3
      Staan de mailtjes ook niet in de map "verwijderde items" of een andere map. Als je de mailtjes niet bewust hebt weggegooid, zouden ze inderdaad nog ergens terug te vinden moeten zijn.
      Als het terugvinden echt heel erg belangrijk voor je is, zou je kunnen kijken of je een herstelpunt kunt terugzetten, of als het de windows 10 update was, deze terugzetten naar windows 7 of 8.
      Bij een herstelpunt terugzetten verandert er echter niets aan eigen bestanden, maar als je de mailtjes niet zelf hebt verwijderd en ze dus nog ergens moeten zijn, worden ze dan wellicht wel zichtbaar.
      Als het een oude pc is en je daar verder niets op zou missen zou het een "alles of niets"poging kunnen zijn.

      Reageer


      • #4
        Halo Ricky en Jos.
        Met dank voor jullie reactie, zal beide reacties hier beantwoorden.
        Op de oude laptop zit nog Vista en heb daar gewoon de windows update op laten uitvoeren.
        Heb de mailtjes niet verwijderd ( zijn binnengehaald met WLM )
        Staan niet in de map verwijderd.
        Een herstelpunt naar de situatie voor de update heb ik al uitgevoerd maar dat hielp niet.
        Snap er dus niks van, was wel met 2 dingen tegelijk bezig maar ja het updaten naar Windows 10 op mijn huidige laptop mag ik toch niet zien als oorzaak dat daarop ook de mails niet meer zijn op te halen via webmail.

        btw, dat ik die mailtjes kwijt ben overleef ik wel heb wel ergere dingen mee gemaakt
        Groetjes
        Charles


        :P

        Reageer


        • #5
          Hallo Charlesbvk,

          Als ik dit zo lees zou alle mail nog in het mail programma moeten staan van deze oude laptop (vista), tenzij deze na het downloaden handmatig zijn verwijderd. Kijk ook goed of er bijvoorbeeld meerdere accounts staan ingesteld bij windows live mail of er toevallig nog een ander e-mail programma op de computer is geconfigureerd, bijvoorbeeld outlook-express etc.

          Met betrekking tot back-ups bij ZeelandNet moet ik je teleurstellen. Deze e-mail is op reguliere wijze van de server verwijderd en word daarom bij ons niet opgeslagen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jacco
            Hallo Charlesbvk,

            Als ik dit zo lees zou alle mail nog in het mail programma moeten staan van deze oude laptop (vista), tenzij deze na het downloaden handmatig zijn verwijderd. Kijk ook goed of er bijvoorbeeld meerdere accounts staan ingesteld bij windows live mail of er toevallig nog een ander e-mail programma op de computer is geconfigureerd, bijvoorbeeld outlook-express etc.

            Met betrekking tot back-ups bij ZeelandNet moet ik je teleurstellen. Deze e-mail is op reguliere wijze van de server verwijderd en word daarom bij ons niet opgeslagen.
            Dank je Jacco, zal nog eens gaan spitten in de oude laptop.
            Mocht ik ze nog boven water krijgen zal ik dat natuurlijk even laten weten.
            Zal dit topic wel op beantwoord zetten, vindt ik de oplossing nog dan zal ik dat uiteraard laten weten.

            Een ieder in ieder geval bedankt.

            Charles

            Reageer


            • #7
              Mogelijk staat de e-mail nog hier
              inlognaam is meestal de naam van je account of de naam van je pc

              C:\Gebruikers\Inlognaam\Application Data\Local\Microsoft\Windows Mail

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Ricky
                Mogelijk staat de e-mail nog hier
                inlognaam is meestal de naam van je account of de naam van je pc

                C:\Gebruikers\Inlognaam\Application Data\Local\Microsoft\Windows Mail
                Hallo Ricky.

                Helaas, ook hier niet te vinden, map is leeg.

                Toch bedankt.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X