Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Compatibilteitsprobleem met CPU voor overstap naar Windows 10

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Compatibilteitsprobleem met CPU voor overstap naar Windows 10

Volgens de Upgrade Advisor van Microsoft is mijn systeem geschikt voor upgrade van Windows 7 naar Windows 10. Klik ik op het Downloaden-venster voor Windows 10 dan staat er dat er een compatibileitsprobleem is met mijn CPU. Dat is de Intel Core 2 Quad Q6600 die loopt op 2,4 Ghz, lijkt me toch voldoende. Heeft iemand hier een idee over?
    Met dank,
    Yrrah

Hallo Yrrah,

Misschien eenzelfde probleem als dat hier beschreven wordt:
    http://nl.hardware.info/nieuws/44641...n=hardwareinfo

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
      Hallo Yrrah,

Misschien eenzelfde probleem als dat hier beschreven wordt:
      http://nl.hardware.info/nieuws/44641...n=hardwareinfo

Bedankt Jos maar ik denk dat deze oplossing niet voor mij geldt omdat ik een MSI moederbord heb en een Intel Core 2 Quad Q6600 CPU. Helaas zal ik een andere oplossing moeten vinden.

Yrrah

Reageer

Quadcore Q6600 zou toch ruim voldoende moeten zijn, is zeker boven de minimum specs. Heb je de laatste BIOS voor je moederbord?

Reageer

Nou nee Frans, ik ben altijd wat huiverig om een Bios te updaten. Het kan maar zo fout gaan en dan ben je verder van huis, toch? Niettemin kan ik eens zoeken of er een nieuwe Bios beschikbaar is bij MSI voor dit MoBo G41-P26.
          Bedankt in ieder geval voor de suggestie.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Yrrah
            Nou nee Frans, ik ben altijd wat huiverig om een Bios te updaten. Het kan maar zo fout gaan en dan ben je verder van huis, toch? Niettemin kan ik eens zoeken of er een nieuwe Bios beschikbaar is bij MSI voor dit MoBo G41-P26.
            Bedankt in ieder geval voor de suggestie.
            misschien moet je in je bios aan zetten dat je windows 8 draait als die functie er is maar ik zag ook dat het MoBo al een tijdje oud is zag de laatste rev 5.4 is van dec. 2010. kan dus makkelijk zijn dat het niet werkt.
            maar toch sucses wie weet is er een manier.

Reageer

Ja ik begrijp dat je deze suggestie geef maar je wist nog niet dat er Windows 7 op deze PC staat. En inderdaad is de Bios nogal gedateerd zodat ook daar weinig mee te doen valt. Evengoed bedankt voor je reactie en ik blijf hopen op de gouden tip.

Reageer

@Yrrah,

Heb je het al op kunnen lossen?
                Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

Reageer

Nee Caroline maar we laten het gewoon zo. Windows 7 voldoet en werkt goed dus wel zien wel. We kunnen nog door tot 2020 voor ondersteuning en dan is de PC ook over de houdbaarheidsdatum en kopen we een andere met Windows 10.
                  Bedankt en met groet,
                  Yrrah

Reageer

Geloof niet dat het BIOS de boosdoener is,heb zelf een bios van 21-07-2009 en een processor Intel Core2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz
                    En draai probleemloos met Win 10 pro 64X

Reageer

Yrrah, controleer eens of de VTx functie aanstaat in de BIOS. (zie bijvoorbeeld hier).

Als je geen hulp meer nodig hebt, wil je dan even op 'Beste antwoord' klikken?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X