Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Een ander kanaal ??

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Een ander kanaal ??

    Ik ben enkele maanden verhuist en denk dat mijn internet zowel via de aansluitkabel als wifi minder snel is als in mijn vorige woning.
    Nou heb ik via zeelandnet het instructiefilmpje bekeken, daardoor heb ik isSSIDer bekeken en constateer ik dat we met 5 appartementen op kanaal 11 zitten, dit wou ik eens proberen door op kanaal 1 of 6 te veranderen zoals wordt gezegd waar er minder op die kanalen zijn, dit moet dan via http://192.168.11.1 maar daar krijg ik met geen mogelijkheid verbinding mee, deze webpagina is niet beschikbaar, dat is alles, wie kan me helpen ???

    Groeten Heris

  • #2
    Staat er een netwerk-icoontje op je bureaublad? Zo ja, klik hier dan eens op en daarna onder "netwerkinfrastructuur" op het icoontje van je router. Dan "eigenschappen" en tab "netwerkapparaat" en dan kun je het IP-adres van je router zien. Staat daar iets anders dan 192.168.11.1 ?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jos
      Staat er een netwerk-icoontje op je bureaublad? Zo ja, klik hier dan eens op en daarna onder "netwerkinfrastructuur" op het icoontje van je router. Dan "eigenschappen" en tab "netwerkapparaat" en dan kun je het IP-adres van je router zien. Staat daar iets anders dan 192.168.11.1 ?
      Nee er staat geen netwerk-icoontje op mijn bureaublad.

      Reageer


      • #4
        Dan moet je d'r via de verkenner ook kunnen komen

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jos
          Dan moet je d'r via de verkenner ook kunnen komen
          Heb gekeken, heb echt geen idee wat ik daar moet vinden, maar waarom kan ik daar niet komen via wat voorgelicht wordt, te gek voor woorden. ( in elk geval bedankt voor het meedenken)

          Reageer


          • #6
            Je kan daar het IP-adres van je router vinden. Dus of een bevestiging dat het adres 192.168.11.1 goed is, of een ander adres. Als het toch een ander adres blijkt te zijn, kan je via http://192.168. enz misschien wel verbinding maken en het kanaal veranderen.
            Ken je niet iemand die hier een beetje verstand van heeft, om even mee te kijken met je...?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Jos
              Je kan daar het IP-adres van je router vinden. Dus of een bevestiging dat het adres 192.168.11.1 goed is, of een ander adres. Als het toch een ander adres blijkt te zijn, kan je via http://192.168. enz misschien wel verbinding maken en het kanaal veranderen.
              Ken je niet iemand die hier een beetje verstand van heeft, om even mee te kijken met je...?
              Ik heb het gevonden, het is mijn eigen router waar die gegevens van zijn, was steeds maar met dat kastje van zeelandnet bezig, mijn eigen router heb ik een inlognaam en wachtwoord bij gekregen en cijfercode (192.168.11.1) om naar de web-browser te gaan, nu kan ik wat kanalen uitproberen en heb op het ogenblik een ander kanaal ingesteld en lijkt het toch sneller te zijn (nogmaals bedankt voor het meedenken)

              Reageer


              • #8
                Sterkte van wifi signaal is heel erg afhankelijk van diverse omstandigheden, kan dus altijd erg wisselen.
                Als je bekabeld ook niet de snelheid haalt die je abonnement bied is er toch iets aan de hand.
                Heb je ook een wifi-modem (kastje van Zeelandnet) Zo ja en als wifi daarvan ook aanstaat, naast je eigen router werkt dat ook niet in je voordeel. Wifi van modem kan dan beter worden uitgezet.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jos
                  Sterkte van wifi signaal is heel erg afhankelijk van diverse omstandigheden, kan dus altijd erg wisselen.
                  Als je bekabeld ook niet de snelheid haalt die je abonnement bied is er toch iets aan de hand.
                  Heb je ook een wifi-modem (kastje van Zeelandnet) Zo ja en als wifi daarvan ook aanstaat, naast je eigen router werkt dat ook niet in je voordeel. Wifi van modem kan dan beter worden uitgezet.
                  Het is een cisco epc 3212 kastje, heb de gebruiksaanwijzing gelezen en zoals ik het zie is dat voor mijn telefoon en TV, en gaat er 1 kabel naar mijn eigen modem, ik denk dat dat voor draadloos internet en wifi is.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door heris
                    Oorspronkelijk gepost door Jos
                    Sterkte van wifi signaal is heel erg afhankelijk van diverse omstandigheden, kan dus altijd erg wisselen.
                    Als je bekabeld ook niet de snelheid haalt die je abonnement bied is er toch iets aan de hand.
                    Heb je ook een wifi-modem (kastje van Zeelandnet) Zo ja en als wifi daarvan ook aanstaat, naast je eigen router werkt dat ook niet in je voordeel. Wifi van modem kan dan beter worden uitgezet.
                    Het is een cisco epc 3212 kastje, heb de gebruiksaanwijzing gelezen en zoals ik het zie is dat voor mijn telefoon en TV, en gaat er 1 kabel naar mijn eigen modem, ik denk dat dat voor draadloos internet en wifi is.
                    Mocht je het anders zien dan hoor ik dat graag.

                    Reageer


                    • #11
                      De epc3212 heeft inderdaad geen wifi. Zeelandnet is wel bezig om alle modems zonder wifi te vervangen door modems MET wifi.
                      Zodra jij aan de beurt bent (kan overigens nog enige tijd duren) heb je in principe je eigen router niet meer nodig, al zijn er klanten die met de modem/router een slecht wifi bereik hebben en er alsnog voor kiezen er een eigen router bij te plaatsen. Het is zaak om dan voor de juiste instellingen te kiezen.
                      Maar dat is van later zorg dus, hopelijk werkt alles vooralsnog naar wens.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X