Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuw modem versus router

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nieuw modem versus router

    'Mijn modem EPC3940) is BEKABELD verbonden met mijn router Cisco linksys ea3500 met poort 1Op mijn router zitten 2 printers en een nas aan dit alles is bekabeld met ethernetkabel. Als ik met mijn laptop draadloos inlog op mijn nieuwe modem heb ik internet verbinding doch geen netwerk (niets) als ik draadloos inlog op mijn router functioneert alles. Alleen geen toegang tot mijn nas van buitenaf (via modem) port forwarding heeft toch geen zin met een bekabelde verbinding?'.

  • #2
    Port forwarding staat volledig los van het feit of je bekabeld of niet-bekabeld gebruikt.

    Reageer


    • #3
      Ok hoe krijg ik dan nu verbinding van buitenaf op mijn nas

      Reageer


      • #4
        Louis,

        Zoals je beschrijft hoe je het hebt aangesloten klopt het dat je wat problemen ervaart, je hebt nu feitelijk een situatie staan met 2 verschillende netwerken doordat zowel je EPC3940 als je eigen router zelfstandig ip adressen uitdelen en dus hun eigen ( gescheiden) netwerk zijn.
        Je zou dit relatief makkelijk op kunnen lossen door DHCP uit te schakelen op je eigen router en de utp kabel vanaf je EPC3940 niet in de WAN poort maar juist in 1 van LAN poorten van je router te steken, al je apparaten zullen vanaf dat moment hun ip adres ontvangen van je EPC3940 en daarmee weer allemaal in hetzelfde netwerk hangen.

        Reageer


        • #5
          de utp kabel vanaf je EPC3940 niet in de WAN poort maar juist in 1 van LAN poorten van je router te steken
          dit advies wordt wel vaker gegeven, maar werkt helaas niet bij alle routers.
          veelal kun je, na uitschakeling van DHCP en NAT, gewoon de WAN-poort blijven gebruiken.

          Reageer


          • #6
            fred44nl, sommige routers bieden inderdaad binnen de configuratie de specifieke optie om de router als switch in te stellen en daarbij ook de WAN poort als LAN te gebruiken, of dit hier het geval is kan ik niet inschatten
            Dus in dit geval zou het advies zijn, probeer het eerst door de WAN poort niet te gebruiken, lukt dit niet probeer dan de WAN poort

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X