Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

(Discussie) Brand jij nog wel eens een CD of DVD?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • (Discussie) Brand jij nog wel eens een CD of DVD?


  • #2
    Ik kocht altijd braaf CD's en maakte geen copies. Muziek luisterde ik tot voor kort via Grooveshark en nu youtube. Ik ben nogal fanatiek gamer en daar koop je nog wel games op een schijfje.. maar ook daar zie je steeds vaker dat je ze kunt downloaden via je Xbox of Steam. Wel zo handig.

    Reageer


    • #3
      Als beta tester van Xubuntu haal ik regelmatig een "daily build ISO" op hiervan.
      Soms kan ik deze met unetbootin op een USB stick zetten, maar de oudere hardware die ik heb, kan niet van USB starten.
      Voor deze hardware brand ik dus regelmatig een DVD.
      Ook help ik regelmatig mensen met computer problemen, dan is een CD/DVD erg makkelijk.
      Een USB stick stop ik liever niet in een vreemde computer, i.v.m. mogelijke besmetting......

      Dus ja, ik brand regelmatig, maar geen muziek en/of video, maar uitsluitend software.

      Reageer


      • #4
        Ik brand nog regelmatig DVD's en CD's. Ik stel nog audio-CD's samen, bijv. voor in de auto.
        Ik maak bij aanschaf van elk nieuw systeem gelijk wat recovery DVD's, bespaart een hoop ellende. Daarnaast brand ik wel eens een nieuwe Ubuntu LiveCD en is het nog steeds gemeengoed in het onderwijs om werk aan te leveren d.m.v. een CD. Ook heb ik thuis nog wat apparaten staan die tijdens boot moeite hebben met USB of het niet ondersteunen, daarvoor zet ik software en drivers op een CD'tje. Voor de alleroudste systemen die ik nog veel bij mensen thuis tegenkom, gebruik ik nog 3.5inch diskettes. Van antiek gesproken... :P

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jeroen
          Ik kocht altijd braaf CD's en maakte geen copies. Muziek luisterde ik tot voor kort via Grooveshark en nu youtube. Ik ben nogal fanatiek gamer en daar koop je nog wel games op een schijfje.. maar ook daar zie je steeds vaker dat je ze kunt downloaden via je Xbox of Steam. Wel zo handig.
          Ik was altijd een voorstander van het kopen van fysieke media (van bijvoorbeeld games), maar dat stamt nog uit de tijd dat er een mooie doos om de games heen zat, en er bijvoorbeeld een mooie geprinte full color handleiding bij zat.

          Tegenwoordig koop je een DVD case met een schijf en 1 flyertje met een code, of iets dergelijks. Dan kun je natuurlijk net zo goed iets via Steam (of GOG.com) aanschaffen. Bijkomend voordeel is dat je na inloggen alles kunt downloaden en installeren, waar je ook bent, en je hebt geen vloekmomenten meer omdat een CD of DVD door krassen niet meer af te spelen is. Qua muziek koop ik ook 90% online tegenwoordig. CD's branden doe ik nog wel, omdat mijn vriendin een auto heeft met een CD speler die geen MP3 ondersteunt.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X