Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

PC Crash, error no boot disk has been detected

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • PC Crash, error no boot disk has been detected

    ik krijg het bericht; Error ; no boot disk has been detected or the disk has failed
    daarna de harde schijf er uit gehaald en een andere goede harde schijf er in gezet.
    dan de programma,s opnieuw geinstalleerd, scherm geeft dan ook aan dat alles
    goed is geinstalleerd, dus alles afgesloten en opnieuw opgestart
    maar nu geeft pc weer de zelfde Error;
    dus de harde schijf is het zeker niet, maar wat kan het nu zijn?
    vgr; turfsteker

  • #2
    Zou dit kunnen zijn https://en.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record

    Reageer


    • #3
      Wellicht een overbodige vraag maar heb je tijdens het opstarten nog andere media aangesloten staan die de pc probeert als boot device zoals een externe harde schijf, USB stck of cd-rom/dvd?

      Reageer


      • #4
        nee alles wat niet nodig was , is niet aangesloten tijdens de opstart.

        Reageer


        • #5
          vreemd verhaal, dus 2 verschillende schijven geven allebei aan dat er geen bootdisk is ondanks dat je schone installatie op de nieuwe schijf goed is verlopen.
          heb je 1 of meerdere schijven in de computer zitten?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Marco
            vreemd verhaal, dus 2 verschillende schijven geven allebei aan dat er geen bootdisk is ondanks dat je schone installatie op de nieuwe schijf goed is verlopen.
            heb je 1 of meerdere schijven in de computer zitten?
            ja inderdaad, bij alletwee de hard disks 1e =500GB en de 2e =1TB
            ik werkte op die pc 1,5 jaar oude Acer, met Linux mint, wat overigens goed bevalt.
            Ben nu aan het installeren met de normale windows 8.1 herselschijven, zit nu op 92%
            maar aan het eind met afsluiten en opnieuw opstarten weet ik het pas, zal mij benieuwen
            je hoort het nog straks.
            vgr; turfsteker

            Reageer


            • #7
              ik bedoelde herstel schijven en nee er kan maar een hard disk in.

              Reageer


              • #8
                Heb je wel eens last gehad van oververhittingsproblemen?
                Ik heb wel eens gezien dat systemen zonder redelijke koeling dit soort foutmeldingen gaven,
                uiteindelijk bleek het moederbord beschadigd door regelmatige extreme oververhitting.

                Heb je ook al eens in de BIOS gekeken of je harde schijf daar terug te vinden is?
                Indien hij daar terug te vinden is, probeer dan eens handmatig op te starten vanaf je harde schijf.
                Dus direct na inschakelen naar bootmenu gaat(bij mij is dat F12 indrukken) en dan de harde schijf als opstartapparaat selecteren.

                Zorg ook dat je harde schijf sowieso in het lijstje met boot devices in het BIOS staat. Ik heb in het verleden gezien dat iemand het voor elkaar had gekregen om de harde schijf uit die lijst te verwijderen(vreemde optie van de fabrikant?), vervolgens kon het systeem inderdaad geen boot disk meer vinden. :8

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Tim, pc moest inderdaad wel even schoon gemaakt worden het vinnetje zat wel wat stof in moederbord en de rest zag er schoon uit , gaf 58 gr aan.
                    ik heb op die pc de rescu schijven geinstalleerd en alles draait nu weer onder windows 7
                    bedankt voor het meedenken.
                    vgr; Turfsteker

                    Reageer


                    • #11
                      Ron,
                      mijn eigen pc draait ook met Linux mint, ik ga inderdaad eens kijken of ik dat vinden kan.
                      En anders zoals je al opperde nieuwe install, maar bij mij werkt het nog goed het was de pc
                      van mijn vrouw die er mee was gestopt, maar die draait nu weer op windows 7.
                      bedankt voor het meedenken,
                      vgr Turfsteker.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X