Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Rondje naast muis

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Rondje naast muis

    sinds een paar dagen blijft dat rondje naast mijn muisaanwijzer draaien,heb malwarebytes gescand,herstelpunt gedaan helpt niks,wat kan het nog wezen?de muis werkt nog wel maar dat blauwe rondje bljift draaien heb het idee alles gaat ook flink trager

  • #2
    Hallo daquinda welk besturing systeem gebruikt u? waarschijnlijk een windows systeem maar welke versie?
    Het lijkt erop dat er een process is dat veel processor tijd in beslag neemt
    Wellicht kunt u eens rechts klikken op de balk onderin uw scherm en dan kiezen voor taak beheer om te kijken bij details welk process er veel procent van de cpu in gebruik heeft.

    Reageer


    • #3
      ik heb windows 7heb bij taakbeheer gekeken maar ik vind geen details

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door daquinda
        ik heb windows 7heb bij taakbeheer gekeken maar ik vind geen details
        Dat klopt inderdaad op windows 7 is er geen details dat is in windows 8 of hoger. Voor windows 7 kijk je in het 2de tabblad waar de processen staan.als je dan klikt op de kolom CPU kun je sorteren dat de hoogste gebruiker bovenaan komt te staan. Je ziet dan ook meteen hoeveel van de processor er door de verschilende processen in gebruik is.
        Ik vermoed dat er een ebpaald process is dat zoveel gebruikt dat de andere processen te weinig tijd van de cpu krijgen om lekker vlot te werken.

        Reageer


        • #5
          nou ik geef het op zie wel de processen staan maar geen kolom cpu

          Reageer


          • #6
            de kolom cpu zou normal gezien de derde kolom moeten zijn waar allemaal getallen staan met 2 cijfers

            Reageer


            • #7
              In het verhaal van domus moet je voor CPU lezen "processen", dus tabblad "processen" en kolom "processen"
              In die kolom wijzigt de volgorde steeds. Het proces waar de pc op dat moment het drukst mee bezig is, staat steeds bovenaan. Daaruit zou je dus kunnen opmaken, welk proces de zaak verstoort.

              Reageer


              • #8
                heb het bekeken en er staat twee keer iexplore.exe in het rijtje,1 ervan staat heel vaak bovenaan,moet ik die nu weghalen,omdat er 2 van staan?

                Reageer


                • #9
                  iexplore.exe is internet explorer, het is normaal dat dat er meerdere malen staat. Best sluit je alle lopende programma's zoals browser, email e.d. even af, als je in taakbeheer kijkt, de boosdoener is dan wellicht makkelijker te herkennen.
                  Ken je niet iemand die wat meer van computers weet, om even mee te kijken?

                  Reageer


                  • #10
                    Wat Jos zegt is een geode optie, het kan zijn dat IExplore wel veel van de computer vraagt maar dat het toch nog een ander process is dat roet in het eten gooit. Als je de in taak beheer gekeken hebt terwijl alle programma's gesloten waren zie je miscchien meer. Maar het kan ook zijn dat internet explorer wel het problem is doordat er een invoeg toepassing zoals een zoek balk ge-installeerd is tijdens een java update of zo. Als je problemen blijft houden is het misschien ook een idee om internet explorer instelling naar standard warden terug te zetten.
                    Dat doe je door

                    Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.
                    Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.
                    Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u de browsegeschiedenis, zoekmachines en accelerators, startpagina's en InPrivate-filtergegevens wilt verwijderen.
                    Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.
                    Nadat de standaardinstellingen zijn hersteld, klikt u op Sluiten en op OK.
                    Sluit Internet Explorer af.

                    je verwijderd dan een aantal zaken die gaande weg meegekomen zijn met andere installaties, maar ook zaken die je zelf ingesteld hebt. Het is dus altijd even af te wegen of je die dingen wil overschrijven of niet

                    Reageer


                    • #11
                      @daquinda

                      En heb je iets gehad aan de antwoorden. Aan welk antwoord had je het meest? Deze graag als beste antwoord aanmerken.
                      Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X