Ik koop muziek via Itunes en download dit op mijn MacBookPro. Als ik vervolgens deze muziek brand op een CD-R kan ik deze niet afspelen op de autoCD speler. Deze geeft aan dat de schijf een CDRom is en kan niet worden afgespeeld. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Muziek die gebrand is op een CD-R kan ik niet afspelen op een auto-CD-speler.
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Brand je afspeellijst als audio cd als volgt.
1) maak een afspeellijst met de tracks die je op cd wil branden
2) ga in het menu naar archief en kies voor 'Brand afspeellijst op schijf'
3) kies in het menu dat zich opent 'audio cd' als schijfstructuur
4) klik op 'Brand' en je afspeellijst wordt als audio cd gebrand.
Reageer
-
Ik heb weer verschillende manieren geprobeerd maar zonder resultaat. Als ik een brandlijst samenstel en ik brand deze dan brand ik geen bestanden maar koppelingen(aliassen). Dus heb ik vanaf de originele gedownloade(gekochte) bestanden gebrand en dat gebeurt met als extensiekenmerk: apple.....4-audio. Ook dit werkt niet op de speler in de auto. Volgens het instructieboekje van de speler (en nu ga ik dit maar letterlijk overnemen want hier is mijn kennis ontoereikend):
MP3/WMA bestanden moeten de volgende eigenschappen bezitten:
MP3 bestanden format MPEG-1 layer 2 en 3 en MPEG-2-layer 2 en 3. Voor WMA bestanden geldt:format Versie 7,8 en 9 Bestandsysteem:Joliet (single session en multisession) Bitrates 32 tm.320 kbits/s en variabele bitrates Ondersteunende media: Cd-rom, cd-r, cd-rw met een cap. van 650MB en 700 MB
Verder las ik dat "afspeellijsten en DRM beschermde bestanden door de speler niet worden ondersteund.
Reageer
-
Beste Poldertrol, bedankt voor je reactie. Inderdaad I-Tunes, heb ik overigens gemeld in mijn vraag 4 dagen geleden. Ik heb het handboek voor de MAC OS X Snow Leopard versie 10.6 geraadpleegd maar kwam daar niet uit. Misschien omdat het besturingssysteem is ge-upgrade naar OS X Yeosimite versie 10.10.2.en daarmee toch best veel is veranderd. Maar ik ga morgen aan de slag met de handleiding van deze versie.
Reageer
-
-
Heb het programma Brand gedownload. Ging eerst niet omdat de beveiliging van de MAC dit niet toestond . Maar na het (tijdelijk) uitschakelen van de beveiliging lukte het. Maar het is nog niet gelukt om daarmee iets te branden maar daar moet ik me wat meer in verdiepen denk ik. Bedankt voor de tip en als het lukt meld ik me weer.
Reageer
-
Cor, kijk eens naar deze uitgebreide uitleg. Zelf gebruik ik het (lager op die pagina genoemde) programma XLD om bestanden te converteren naar bijvoorbeeld MP3. Maar de methode die hier wordt beschreven zal ook in Yosemite 10.10.2 in grote lijnen nog wel werken lijkt me.
Waar het om gaat is dat je 'gewone mp3-bestanden' op je autoradio kan afspelen en geen speciale door Apple bedachte bestanden.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer