Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Signaal verlies wifi

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Signaal verlies wifi


  • #2
    Kan te maken hebben met de netwerkkaart in de laptop die gewoon geen hogere snelheden aan kan.
    Sluit de laptop eens bedraad aan op de router en test het nog een keer dan zal je de volle snelheid wel halen.

    Als ik hier draadloos test kom ik ook niet veel hoger dan bij jou, geef eens door wat je netwerkkaart aankan B/G/N

    Reageer


    • #3
      Als je mijn vraag leest, heb ik dat al gedaan en haal dan wel de volledige snelheid.

      "Via WI-Fi haal ik 26 mb en als ik de laptop verbind middels een utp kabel dan haal het de maximale snelheid".

      Reageer


      • #4
        Het is een bekend feit dat een wifi router de bandbreedte ongeveer met de helft afknijpt. Netgear deelde mij dat ooit mee en Zeelandnet gaf dat aarzelend toe.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door HansdeVos
          Als je mijn vraag leest, heb ik dat al gedaan en haal dan wel de volledige snelheid.

          "Via WI-Fi haal ik 26 mb en als ik de laptop verbind middels een utp kabel dan haal het de maximale snelheid".
          Beste HansdeVos,

          Welkom op het forum.

          Een WiFi snelheid van 26 mbps is helemaal niet slecht. WiFi is afhankelijk van een groot aantal factoren, onder andere de snelheid van de router, de snelheid van de WiFi adapter van de computer (of tablet, GSM, etc), de afstand tussen de apparaten en de kwaliteit van het signaal. Vooral op langere afstand gaat de snelheid snel naar beneden. Eventuele maximumsnelheden kunnen eigenlijk alleen maar worden bereikt in "laboratoriumomstandigheden".

          Op deze site kun je een en ander lezen over optimalisatie en verschillende 802.11 standaarden. De nieuwste 802.11 standaard is 802.11ac die een hogere snelheid mogelijk maakt, moderne nieuwe routers zijn daar al mee uitgerust.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Tjalco
            Het is een bekend feit dat een wifi router de bandbreedte ongeveer met de helft afknijpt. Netgear deelde mij dat ooit mee en Zeelandnet gaf dat aarzelend toe.
            Beste Tjalco,

            Ook welkom op het forum.

            Met alle respect, wat je daar zegt klopt niet. Als je een 15 mbps midi abonnement hebt, dan haal je ook 15 mbps draadloos (als je router dat aankan). Van afknijpen van WiFi is geen sprake. Ik ben ook zeer benieuwd naar wat er daarover letterlijk tegen jou is gezegd.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Frans
              Beste Tjalco,
              Ook welkom op het forum.

              Met alle respect, wat je daar zegt klopt niet. Als je een 15 mbps midi abonnement hebt, dan haal je ook 15 mbps draadloos (als je router dat aankan). Van afknijpen van WiFi is geen sprake. Ik ben ook zeer benieuwd naar wat er daarover letterlijk tegen jou is gezegd.
              Ik zal proberen dit bericht van Netgear op te zoeken in mijn archief en de eeactie van Zeelandnet daarop.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Tjalco
                Oorspronkelijk gepost door Frans
                Beste Tjalco,
                Ook welkom op het forum.

                Met alle respect, wat je daar zegt klopt niet. Als je een 15 mbps midi abonnement hebt, dan haal je ook 15 mbps draadloos (als je router dat aankan). Van afknijpen van WiFi is geen sprake. Ik ben ook zeer benieuwd naar wat er daarover letterlijk tegen jou is gezegd.
                Ik zal proberen dit bericht van Netgear op te zoeken in mijn archief en de eeactie van Zeelandnet daarop.
                Dit schreef Zeeland net in reactie op het bericht dat een wifirouter de snelheid halveert:
                Halveren is niet geheel het geval, los daarvan maakt de medewerker van Netgear wel een correct punt. Uw Premium abonnement was 20 Mbps, de netgear router die u daarvoor in het verleden heeft aangeschaft was dus voldoende om met deze snelheid om te gaan. Het klopt dat 54G Mbps routers, zoals de WGR614, bij draadloze connecties niet letterlijk 54Mbps snelheden halen, dit is tot nu toe dan ook niet noodzakelijk geweest. Nu ZeelandNet de sneheden van haar abonnementen heeft verhoogd ( in uw geval naar 50 Mbps) blijkt de router de vertragende factor in uw netwerk te zijn. De router op zich functioneert dus prima, het kan echter niet langer omgaan met de huidige snelheid die wij u aanleveren.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Frans
                  Oorspronkelijk gepost door Tjalco
                  Het is een bekend feit dat een wifi router de bandbreedte ongeveer met de helft afknijpt. Netgear deelde mij dat ooit mee en Zeelandnet gaf dat aarzelend toe.
                  Beste Tjalco,

                  Ook welkom op het forum.

                  Met alle respect, wat je daar zegt klopt niet. Als je een 15 mbps midi abonnement hebt, dan haal je ook 15 mbps draadloos (als je router dat aankan). Van afknijpen van WiFi is geen sprake. Ik ben ook zeer benieuwd naar wat er daarover letterlijk tegen jou is gezegd.

                  Reageer


                  • #10
                    Tjalco, ik lees in die reacties hetzelfde als je zelf ook al merkt: de Netgear is de vertragende factor.
                    Ik zou hier geen probleem van maken: de 60 Mbps wordt meestal gedeeld met meerdere apparaten. Dan is 20-25 Mbps per apparaat prima.

                    Wel wil ik je nog even wijzen op het Netgear topic. Als je router geen beveiligingsupdates meer krijgt raad ik je aan om een nieuwe router aan te schaffen. Er zijn trouwens merken die meer dan drie jaar updates uitbrengen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
                      Tjalco, ik lees in die reacties hetzelfde als je zelf ook al merkt: de Netgear is de vertragende factor.
                      Ik zou hier geen probleem van maken: de 60 Mbps wordt meestal gedeeld met meerdere apparaten. Dan is 20-25 Mbps per apparaat prima.

                      Wel wil ik je nog even wijzen op het Netgear topic. Als je router geen beveiligingsupdates meer krijgt raad ik je aan om een nieuwe router aan te schaffen. Er zijn trouwens merken die meer dan drie jaar updates uitbrengen.
                      Dat bericht van Netgear dat ik plaatste dateert uit 2013. Ik heb inmiddels al meer dan een jaar een nieuwe wifi router van TP-Link en ben daarover tevereden. Wel wordt de snelheid nog altijd ongeveer gehalveerd. Ik heb daar geen moeite mee 30Mb/sec is snel genoeg voor mij.
                      In Frankrijk, in ons 2de huis, moet ik leven met 0,5Mb/sec en dat lukt toch ook wel. Je leeft gewoon wat langzamer.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Tjalco
                        Dit schreef Zeeland net in reactie op het bericht dat een wifirouter de snelheid halveert:
                        Halveren is niet geheel het geval, los daarvan maakt de medewerker van Netgear wel een correct punt. Uw Premium abonnement was 20 Mbps, de netgear router die u daarvoor in het verleden heeft aangeschaft was dus voldoende om met deze snelheid om te gaan. Het klopt dat 54G Mbps routers, zoals de WGR614, bij draadloze connecties niet letterlijk 54Mbps snelheden halen, dit is tot nu toe dan ook niet noodzakelijk geweest. Nu ZeelandNet de sneheden van haar abonnementen heeft verhoogd ( in uw geval naar 50 Mbps) blijkt de router de vertragende factor in uw netwerk te zijn. De router op zich functioneert dus prima, het kan echter niet langer omgaan met de huidige snelheid die wij u aanleveren.
                        Hoi Tjalco,

                        Leuk dat je het even hebt opgezocht, dat schept wat duidelijkheid.

                        In dit antwoord van ZeelandNet staat eigenlijk precies hetzelfde als wat ik al heb gezegd, behalve dat ik er nog bij heb opgemerkt dat het WiFi signaal door veel zaken beinvloedt wordt. De WiFi snelheid kan wel hoger, maar dan zul je in andere apparatuur moeten investeren.

                        Reageer


                        • #13
                          WiFi werkt "half Duplex" dat is of zenden of ontvangen en niet tegelijk, en heeft dus de helft van de snelheid voor heen of terug verkeer. en dan nog wat foutcorrectie wat in de standaard zit, dan is 25Mbps voor een 54Mbps 2.4Ghz router erg netjes . je pc en router sturen continu data heen en weer dus de router kan niet de volle 54Mbps gebruiken zie het als een 2baans weg als je beide banen kan gebruiken haal je de volle snelheid en anders moet je de weg delen

                          De specs van wifi
                          De daadwerkelijke snelheden :

                          Er zijn verschillende standaarden voor draadloze netwerken, elk met nog diverse varianten. Een overzicht, waarbij de gegeven bandbreedtes het absolute maximum zijn, er worden lagere snelheden gebruikt onder niet-ideale omstandigheden.
                          IEEE 802.11b in de 2.4 GHz band, 11 Megabit/seconde bandbreedte. Ondertussen verouderd.
                          IEEE 802.11a in de 5 GHz band, 54 Megabit/seconde bandbreedte. Nooit echt populair geworden.
                          IEEE 802.11g in de 2.4 GHz band, 54 Megabit/seconde bandbreedte. Ook compatible met 802.11b, maar dan zakt de snelheid naar 11 Megabit/seconde.
                          IEEE 802.11n in zowel de 2.4 GHz als de 5 GHz band, bandbreedte tot 300 Megabit/seconde. Voor de extra hoge snelheid gebruikt 802.11n extra kanalen, meestal aangegeven als '40 MHz' instelling.
                          IEEE heeft 802.11ac moet 1Gbps-snelheden bieden, deze snelheid wordt mogelijk door 3 antennes te gebruiken in plaats van de gebruikelijke twee en zal de 5GHz-band gebruiken met kanalen ter breedte van 80 MHz

                          bron : http://community.upc.nl/posts/3a5c5a8dba

                          Grt Stripe

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Frans
                            Oorspronkelijk gepost door Tjalco
                            Het is een bekend feit dat een wifi router de bandbreedte ongeveer met de helft afknijpt. Netgear deelde mij dat ooit mee en Zeelandnet gaf dat aarzelend toe.
                            Beste Tjalco,



                            Met alle respect, wat je daar zegt klopt niet. Als je een 15 mbps midi abonnement hebt, dan haal je ook 15 mbps draadloos (als je router dat aankan). Van afknijpen van WiFi is geen sprake. Ik ben ook zeer benieuwd naar wat er daarover letterlijk tegen jou is gezegd.
                            hallo frans ik heb laats gebelt met klanten service en die zijde ook dat de wifi geknepen word tot een max van 150 mbps op 5 ghz en max 100 mbps op 2.4 ghz dus ja wat is nu de waarheid ? en als het zo is zou het ook duidelijk gemaakt moeten worden of de site

                            Reageer


                            • #15
                              Laten we a.u.b. ophouden met geruchten de wereld inslingeren. Ik hou mezelf liever bij de feiten. De maximale snelheid van de 2,4ghz band op de EPC3940 WiFi-modem is 300mbit/s, van de 5ghz band is dit zelfs 1300mbit/s en bekabeld 1000mbit/s. Dit is wat het kastje in theorie kan verwerken. In de praktijk kan dit lager uitvallen vanwege verschillende redenen. De maximum snelheid die wij op dit moment aanbieden is 400mbit/s bij de Super-pakketten. Dit is dus het plafond op dit moment, zogezegd.
                              Andere factoren zijn de capaciteiten van de apparatuur zelf. Ik ben zelf in het bezit van een iPhone 5s. Hiervan weet ik dat deze niet boven de 100mbit/s haalt. Hij kan simpelweg niet sneller. Om de maximale bekabelde snelheid te halen adviseer ik cat6 utp-kabels te nemen. Sheena had hier laatst een topicwww.DELTA.nl/WiFi

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X