Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Windows 10 gratis voor de meeste gebruikers

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Windows 10 gratis voor de meeste gebruikers

    Via NOS

    Windows 10 wordt een gratis update voor iedereen die nu Windows 7, 8 of 8.1 heeft. Dat heeft Microsoft bekendgemaakt op een persconferentie. De overstap is alleen gratis voor wie binnen een jaar na lancering van Windows 10 overstapt.

    Ga jij overstappen?

  • #2
    info .

    Meer info hier .

    In dit artiikel valt dus ook te lezen dat het om een Upgrade gaat en is in principe het antwoord op vraag1 aan Jeroen.!

    Reageer


    • #3
      Poldertrol

      Reageer


      • #4
        r0n:
        1. Natuurlijk, maar de licentie wordt alleen geldig als je Upgrade binnen een jaar na verschijnen Windows10. Met de huidige Testversie kan je dus een dualsystem maken. Een geldige key krijg je volgens mij dan niet voor elkaar als je Windows10 als nieuw os in een dualsystem plaatst.

        2. Nee, dat bedoel ik niet. Het gaat mij erom, dat zodra Windows 10 officieel uit is de Website bijv. in de nieuwe browser zonder compabiliteitsweergave getoond kan worden. Het is voor de Websitemakers weer een nieuwe browser erbij.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
          r0n:
          1. Natuurlijk, maar de licentie wordt alleen geldig als je Upgrade binnen een jaar na verschijnen Windows10.
          Het is ook mogelijk, dat de "oude" key door MS bewaard wordt, als zijnde geldig voor W10.
          Hoe e.e.a. gaat lopen is op dit moment hooguit bekend bij MS zelf.
          Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
          Het gaat mij erom, dat zodra Windows 10 officieel uit is de Website bijv. in de nieuwe browser zonder compabiliteitsweergave getoond kan worden.
          Het is voor de Websitemakers weer een nieuwe browser erbij.
          Als maker van websites ben ik het daar niet mee eens.
          Iedere website dient te voldoen aan de W3C standaard, een browser die daar niet mee overweg kan, is dan nog niet productie rijp.:@
          Mijn websites test ik altijd via het W3C en op een flink aantal browsers, zowel met als zonder Java, Javascript e.d.

          Reageer


          • #6
            'k Denk dat zodra je een legale key "consumeert" voor Win10, deze onbruikbaar zal zijn voor Win7 etc.

            Een "pluim" voor je visie en gedrag als Website-ontwerper.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Poldertrol
              Een "pluim" voor je visie en gedrag als Website-ontwerper.
              Dat is ook een kwestie van eigenbelang, eigenwijsheid en dwarsliggen.
              Websites zijn voor mij een hobby, tot 2015 deed ik alles in HTML-4.01 transitional en sinds 1 jan 2015 probeer ik mij druk te maken over HTML-5.
              Voor het HTML 4* gedeelte gebruikte ik mijn eigen (kleine/bescheiden) PHP CMS software, maar nu ben ik over gegaan naar een bestaand pakket en dat is nog vaak puzzelen, om e.e.a. te laten doen wat ik wil.

              Als open-standaard evangelist en open-source voorstander kan ik niet anders dan aan de W3C standaarden voldoen, anders zou ik ruzie krijgen met mijzelf.
              We gaan nu wel aardig offtopic, zullen we anders een nieuw topic over websites openen?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jeroen
                Via NOS
                Ga jij overstappen?
                Voorlopig niet, want over Win7 ben ik eigenlijk dik tevreden!
                Graag zou ik dan eerst helder uitgelegd zien, wat de voordelen t.o.v. Win7 zullen zijn.

                Reageer


                • #9
                  Ik heb geen antwoord op je vragen over dual system. Maar ZeelandNet zal wel meegaan in de ontwikkelingen rondom de nieuwe browser. Ik ben erg benieuwd waar ze mee komen.

                  Reageer


                  • #10
                    Normaal gesproken is Windows (of Windows in combinatie met iets anders) altijd dual-boot te installeren. Maar aangezien deze versie nog niet beschikbaar is, zou ik daar niet blindelings vanuit gaan. Ik denk dat Microsoft wel meer met Web (of cloud) integratie gaat doen waardoor je niet alles meer draait op je eigen PC. Maargoed, zolang
                    het boot vanaf de PC moet dual boot mogelijk zijn.

                    2. Gaat ZeelandNet dan vanaf lancering ook alle onderdelen in Windows 10 testen?
                    Je bedoelt of Zeelandnet dan ook de rekenmachine en Paint van Windows 10 gaat testen?

                    In dit artiikel valt dus ook te lezen dat het om een Upgrade gaat en is in principe het antwoord op vraag1 aan Jeroen.!
                    Een upgrade is ook vaak als stand-alone te installeren. Je kunt normaliter kiezen voor een in-place upgrade of een nieuwe installatie. Maar hoe Microsoft dat gaat doen met de bezitters van Windows 7/8/8.1 zullen we waarschijnlijk pas weten als ze dat zelf bekend maken.

                    Reageer


                    • #11
                      Poldertrol: Dat hangt af van je eigen wensen, op internet worden er steeds meer dingen toegelicht.

                      Naar mijn ervaring draait 8.1 al sneller dan 7 op oudere hardware.

                      Je hebt uiterlijk tot januari 2020 om over te stappen, daarna krijg je geen beveiligingsupdates meer op Windows 7.

                      ZeelandNet kan wel vast aan de slag met de WifiSpots instructie voor Windows 10

                      Reageer


                      • #12
                        Jeroen, Frans en Goeroe, bedankt voor jullie antwoorden.

                        Ad Jeroen: 'k Bedoel o.a de Website dat je deze niet in CompabiliteistModus moet draaien,aangepaste instructies voor bijv. WifiSpots . lk Zou me namelijk kunnen indenken dat je als Provider nu al al met een Testversie achter de schermen bezig bent.

                        Ad Frans:
                        Dualboot is met de Testversie nu uiteraard mogelijk. Dualboot is zelfs aan te bevelen om niet voor verrassingen komen te staan. Wat de aangekondigde Upgrade ben ik met je eens dat dit nog onduidelijk is. Ook qua duur van de licentie.

                        Ad Goeroe:
                        Bedankt voor de link met 10 belangrijkste wijzigingen.
                        Od de doosnee gebruiker op al die vernieuwingen zitten te wachten, vraag ik me af.

                        Gebruikers weten inderdaad exact tot wannneer de diverse besturingssystemen het ondersteund worden.
                        Gezien de huidige levensdure van hardware zullen dan de meeste pc/tablet/notebook/etc inmiddels al wel vervangen zijn.
                        Ben het volmondig eens je eens wat "ZeelandNet kan wel vast aan de slag met de WifiSpots instructie voor Windows 10"betreft.
                        Win8 schittert nu door afwezigheid.


                        Eigenlijk is het treurig, want met die gratis Upgrade probeert MS de mislukte Win8 uit te wissen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Jeroen
                          Via NOS

                          Windows 10 wordt een gratis update voor iedereen die nu Windows 7, 8 of 8.1 heeft. Dat heeft Microsoft bekendgemaakt op een persconferentie. De overstap is alleen gratis voor wie binnen een jaar na lancering van Windows 10 overstapt.

                          Ga jij overstappen?

                          Reageer


                          • #14
                            Ik had 8.1 en zit nu op 10 en ben tot nu toe dik tevreden

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X