Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoeveel Mb in webmail bijlage?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Hoeveel Mb in webmail bijlage?

Hoeveel MB mag je als bijlage in een mail bijvoegen via de webmail naar een zeelandnet-adres? Normaal toch 20 MB?
    En is er nog steeds verschil met een geadresseerde met een ander mailadres, zoals gmail ofzo (max. 5MB las ik op het forum in 2018 of 19?).

En is het aantal MB's dan netto? Ik bedoel: in mijn beginjaren op internet werd verteld dat een bijlage tijdens de verzending zo'n 10% groeit.
    Als je dus max. 10 MB als bijlage mocht verzenden moest je daar eigenlijk 10% onder blijven als je het vergeleek met het formaat (in eigenschappen) van de bijlage op je PC bijvoorbeeld.
    Kan best een fabel geweest zijn en ben ik er ingestonken, maar ik ben me er wel altijd bewust van geweest en hield er rekening mee.
    Laatst bewerkt door Jeroen; 17 Jun 2024, 13:12.

titel moet natuurlijk MB zijn, maar titeltekst kun je niet meer wijzigen

Tja, toch die weegschaal weer hĆØ

PS - Zou toch wel handig zijn als dat kon, alleen al in verband met het zoeken op het forum
    Laatst bewerkt door anomaly; 14 Jun 2024, 20:20. Reden: PS -

Reageer

Volgens Edwinb 15Mb voor ZeelandNet

https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...129#post168129

Reageer

Dank voor je reactie, driepinter.

Omdat dat het antwoord is in 2018, dacht ik dat er inmiddels wel iets veranderd zou zijn

Want hier wordt over 20MB gesproken (2020): https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...l-bijlage-zijn

Vandaar mijn vraag (ook over netto MB's)

Reageer

Er zijn twee plekken waar een maximum grootte wordt bepaald; de verzendende en de ontvangende mailserver. Meestal is het niet maximum grootte bijlage, maar maximum grootte mail.

https://slimmesoftware.online/tips/h...-bijlage-zijn/

https://community.freedom.nl/t/maxim...te-size/2963/5

Reageer

Dank Koeba.. ben ik toch weer wat wijzer dan 5 minuten geleden

Reageer

Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
              Hoeveel MB mag je als bijlage in een mail bijvoegen via de webmail naar een zeelandnet-adres? Normaal toch 20 MB?
              E-mail is nooit ontworpen om met bijlagen te werken, maar dat is er in de loop van de tijd 'ingeslopen'. Ze zijn een bedenksel van producenten van mailclients om het bijvoegen (attachen) gebruikersvriendelijk te maken.
              Was de limiet vroeger 1Mb, zo kan het nu tot wel 300 Mb uitlopen (grafische bedrijven gebruik(t)en dit om prepress materiaal aan te leveren).

Een bijlage is (onderdeel van) het bericht zelf. Je zou het kunnen vergelijken met een compleet blok data, zoals bij een usenet bestand, waarbij het losse mailberichten _samen_ gecomprimeerde data bevatten. Alleen gebruik je dan geen mailclient om het bestand te kunnen openen maar een programma dat van alle losse mails 1 blok data maakt en dat omzet naar bijvoorbeeld een film of muziek

Bij het blokkeren van berichten met een (bepaalde) bijlage gaat het deels om de inhoud van het bericht en deels om de grootte daarvan. ISP's stellen inderdaad grenzen aan groottes die kan variƫren van 5 Mb tot 25 Mb. Mbt de inhoud heeft elk zijn eigen regels.
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Jun 2024, 20:02.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Ook dank voor deze info, Webkabouter.
                Straks loop ik van wijsheid nog naast mijn schoenen

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                X