Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

serverfout

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• serverfout

Wanneer ik gebruik maak van het WiFi netwerk van mijn werkgever. Krijg bij het versturen van een e-mail de melding:
    serverfout 560 5.7.1 host-1 host-1.static.zeelandnet.nl
    cliënt host rejected, u of uw apparaat verstuurt of relayt ongewenste e-mail.

Thuis of bij andere WiFi netwerken heb ik die foutmelding niet.
    Alle e-mail instellingen zijn op juistheid gecontroleerd.
    Stuur ik via het probleem gevende netwerk een bericht via de gmail app? Dan genereert het zeelandnet mailadres de foutmelding terwijl het gmailadres normaal wordt verstuurd.

ik heb dit probleem voorgelegd aan Delta. Die antwoordt dat Zeelandnet er naar moet kijken. En de webmaster van Zeelandnet reageert daarop dat Delta voor een oplossing moet zorgen.

Hopelijk heeft iemand hier een passend antwoord om het probleem op te lossen?

Oorspronkelijk gepost door bertw Bekijk bericht
    Met welk e-mailadres verstuur je die e-mail? Heb je een foutcode?
    Werk e-mail versturen (met een andere domeinnaam) via de SMTP server van zeelandnet wordt (als het goed is) altijd tegengehouden (anders is die server het een open relay).
    [email protected] stuurt een e-mail via smtp.mijndomein.nl en niet via smtp.zeelandnet.nl.
    Het is soms wel mogelijk maar dan moet de Zeelandnetserver weten van welke domeinserver de e-mail afkomstig is om op die naam relay te valideren.

- Wellicht dat de inhoud van de e-mail in strijd is met de contentbeveiliging van smtp.zeelandnet.nl, maar ik denk dat dat hier niet het geval is.

- Het is ook mogelijk dat je een e-mail verstuurt met een te grote bijlage; er zijn mailservers die op de (verkeerde) manier reageren zoals in jouw geval inplaats van melding te maken dat grote bijlagen niet worden geaccepteerd.
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Jun 2024, 21:06.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Mijn eerdere reactie is weer als SPAM afgekeurd. Heeft waarschijnlijk te maken met het aantal links die ik in mijn reactie heb gebruikt.

Dan maar weer even zo:
      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: GeenSpam2.png
Bekeken: 455
Grootte: 92,4 Kb
ID: 302217

Reageer

Dankjewel voor uw reactie webkabouter.
        De mail die ik verstuur via het WiFi adres is met met mijn @zeelandnet.nl account. Voorheen werkte dit prima. Grote bijlagen zitten er niet bij. Gewoon korte tekstberichten.

De foutmelding is : serverfout 560 5.7.1 host-1 host-1.static.zeelandnet.nl
        cliënt host rejected, u of uw apparaat verstuurt of relayt ongewenste e-mail.

Maak ik gebruik van een ander WiFi netwerk of thuis dan heb ik t probleem niet.

Ik heb delta gevraagd ernaar te kijken. Maar die stuurt me naar de webmaster van zeelandnet. Die daarop weer reageert dat ik bij Delta moet zijn. En ben dus niets opgeschoten.
        Het probleem heb ik op dit forum een paar keer gezien. Dus ben niet de enige.

Reageer

Dus ben niet de enige.
          Kan het zijn dat jouw werkgever, in dit geval, zeelandnet gerelateerde e-mail blokkeert? Dat is niet ongewoon in een zakelijke opstelling.

Mijn ervaring is dat de klantenservice Delta Fiber @ 088 224 91 50 actiever is en tijdens je gesprek controleert wat er aan de hand is. Houd je klantgegevens en het betreffende e-mail adres gereed.

Reageer

Het heeft altijd gewerkt via mijn werkgever. Kan zeker veranderen. Maar deze foutmelding heb ik hier al een keer voorbij zien komen.

Bedankt wel voor het telnummer. Hoop dat zij me wel helpen.

Reageer

Het heeft altijd gewerkt via mijn werkgever
              Dat zegt niets (I know). Het zou zelfs een verkeerd ingesteld spamfilter kunnen zijn.
              Mocht het probleem zijn opgelost, laat je het dan even weten waardoor het werd veroorzaakt en hoe het is opgelost?

Reageer

Hoe bedoelt u, een verkeerd ingesteld spamfilter? En bij wie?
                Stuur ik een bericht met Gmailadres en de gmailapp via het WiFi netwerk
                Van mijn werk dan lukt het verzenden wel.
                Maar gebruik ik dezelfde gmailapp om met mijn zeelandnetaccount iets te versturen. Dan krijg ik de foutmelding zoals eerder beschreven.
                Dan lijkt me dat er bij zeelandnet iets niet goed is.

Reageer

Hoe bedoelt u, een verkeerd ingesteld spamfilter? En bij wie?
                  Dat denk ik ook. Er zijn meer gevallen over bekend, maar de oorzaak hiervan is, voor zover ik weet, nooit gegeven.
                  Even bellen, we horen wel hoe het is opgelost.

Reageer

Probleem is gelukkig opgelost. Een kundige medewerker heeft het ip adres vrijgegeven zodat ik opnieuw gebruik kan maken van het WiFi netwerk om berichten te versturen.

Ging wel met enige moeite gepaard. Van Delta naar de webmaster van Zeelandnet gestuurd. Om van daaruit weer terug naar Delta te worden gestuurd. Daar een medewerker treffen die vertelde dat het onmogelijk was om een ip adres vrij te geven. En uiteindelijk een medewerker treffen die wel wist hoe t probleem te verhelpen.

Reageer

Helaas probleem al weer terug. Delta zegt er nu niets meer aan te kunnen doen. Jammer.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X