Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geweigerd mailbericht met toegangscodes softwareprogramma

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geweigerd mailbericht met toegangscodes softwareprogramma

    Ik heb bij NCHsoftware een programma gekocht waarna zij een mail hebben gestuurd met de toegangscodes. Deze mail (en herhalingsmails) worden geweigerd door het spamfilter. Meerder keren de chatbox van Delta geraadpleegd. NCHsoftware staat op de afzender acceptatielijst. De geweigerde mails zijn ook niet te activeren. Graag advies

  • #2
    Wat zegt NCH? Ze hebben niet zo'n beste naam: https://www.makeuseof.com/tag/whats-...ftware-remove/
    Laatst bewerkt door Koeba; 4 weken geleden.

    Reageer


    • #3
      Iets dergelijks heb ik vorig jaar aan de hand gehad met de klantenpas/app van Airmiles. Hoe het zat weet ik niet meer precies, was wel een heel gedoe). In ieder geval moest Airmiles me een mail met code ofzo sturen en na meermalen proberen... nooit ontvangen. Airmiles zei dat de mail door Zeelandnet werd geweigerd, Zeelandnet zei van niet.
      Airmiles oplossing: maak maar een gmailadres aan. Zeker voor zoiets maak ik geen extra gmailadres aan...al met al gevolg.... Ik gebruik het Airmilespasje zelf en niet de app. Ze kunnen me wat!

      Met NHC is het ernstiger, omdat u betaald heeft voor iets. Misschien is het aanmaken/doorgeven van een gmail-adres aan NCH wel ook hier een mogelijkheid om de toegangscodes toch te kunnen ontvangen en misschien heeft u al een gmailadres. Dan een mail met gewijzigd mailadres naar NCH en voor een nieuwe mailpoging gaan?

      Of misschien mag/wilt u gmailadres van vertrouwd iemand anders gebruiken om de codes naartoe te mailen?
      Laatst bewerkt door anomaly; 4 weken geleden.

      Reageer


      • #4
        Ik herinner me ineens weer waarom die code gestuurd moest worden. Toen ik mijn smartfoon kreeg moest ik inloggen voor de app.
        Ik had al lange tijd niet meer ingelogd bij Airmiles (waarom zou ik) en blijkbaar was mijn wachtwoord verlopen of hun systeem was gewijzigd. Iets dergelijks.
        Om een nieuw wachtwoord aan te kunnen maken moesten ze me een code sturen... Dat lukte dus niet. Jammer dan , waar die codemails van Airmiles zijn gebleven? Geen idee

        Reageer


        • #5
          Het wijgeren/tegenhouden van mails is al enkele jaren gebruikelijk bij Zeelandnet. Het gaat hier uitsluitend om "systeem-gegenereerde" e-mails.
          (Als ik aan de klantendienst van een dergelijk bedrijf vraag om een test mail vanaf de eigen computer te sturen komt deze binnen een minuutje wel in de inbox).
          Dit is, zoals gezegd, al geruime tijd het geval, bij systeem gegenereerde mails van bv. Delta Energie, Amazon, ASL pensioenfonds, enz. enz. Er is enkele jaren geleden al een ticket aangemaakt door de Zldnet klantendienst, echter ook na vele malen navraag is er nooit een oplossing gekomen.
          Bij het laatste (telefonische) contact, eind 2022 / begin 2023, werd mij letterlijk gezegd: "Geen zorgen, het ligt aan ons, wij lossen dit z.s.m. op", daarna nooit meer iets gehoord........
          Ik heb het opgegeven en een nieuw gmail-adres aangemaakt.
          Alle systeem gegenereerde mails, (zoals inderdaad met inlogcodes, e.d.) komen nu wel door.

          Reageer


          • #6
            Dank voor jullie reacties! Ik heb inmiddels mijn g.mail adres doorgegeven aan nchsoftware en wacht hun reactie maar af. ik blijf het wel vreemd vinden dat nchsoftware op mijn acceptatielijst staat en toch wordt geweigerd. Ik vraag me ook af of wat de rol is van Delta hierin doordat dit spamfilter kennelijk niet goed werkt en mij dit misschien toch geld gaat kosten.

            Reageer


            • #7
              Anders kunnen ze het misschien via sms sturen

              Reageer


              • #8
                Spamfilter laat bericht Evides.nl niet door

                Ik heb dit eergisteren gehad. Ik wilde inloggen bij Evides. Die heeft de inlogprocedure gewijzigd. Zij sturen nu een code via de mail, maar die komt nooit aan.
                Enig onderzoek van de logboeken van de spamfilter toont wel een bericht van evides.nl die wordt geweigerd.

                Wat blijkt is dat Evides berichten verstuurd via de "Afzender" mailjet.com met een "Van" [email protected]
                En ik had de .com in de blokkeringslijst gezet, om alle shit te stoppen.

                Het toevoegen van de evides.nl aan de acceptatielijst helpt ook niet.
                Ik heb nu voor die ene keer per jaar de .com uit de blokkeringslijst gehaald en kan nu weer wel een inlogcode ontvangen van Evides.
                Ik heb in 1 1/2 dag alweer 20 nepmailtjes binnen.
                Ik zet .com weer in de blokkeringslijst.

                Is er iets te vinden van een gebruikershandleiding de spamfilter??

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X