Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail versturen gaat niet. Ontvangen wel.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail versturen gaat niet. Ontvangen wel.

    Ik krijg de volgende melding:

    [SMTP] Kan het bericht (Sending email "test" failed with error: E-mailgeadresseerde is niet geaccepteerd door de server.) niet verzenden.

    Ik gebruik eMclient.
    Met Gmail verzenden lukt wel.

    Dit is al eerder op het forum voorbijgekomen, maar de topic is gesloten.

    Iemand tips?

  • #2
    Meestal is dit een kwestie van de uitgaande (smtp) mailserver juist in te stellen, mail.zeelandnet.nl met de volgende instellingen:
    SMTP-poort 465
    SMTP beveiliging SSL
    SMTP gebruikersnaam Je volledige e-mailadres
    SMTP wachtwoord Je Zeelandnet.nl wachtwoord
    Laatst bewerkt door reddwarf; 30 May 2023, 17:05.

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor de reactie. Ik heb een foto bijgevoegd van de instellingen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door SjaakS Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie. Ik heb een foto bijgevoegd van de instellingen.
        Ik zou het testen met de persoonlijke gegevens aangevinkt en je account settings invullen:
        [email protected] (volledig) en je wachtwoord

        Reageer


        • #5
          Heb de instellingen veranderd, maar het blijft fout gaan.
          Mail wordt niet verstuurd.

          Reageer


          • #6
            Op dit forum komt het probleem vaker voor.
            Ik heb herhaaldelijk gebeld met de klantenservice, maar die komen vaak niet verder dan: Als de webmail werkt ligt het niet aan ons.
            Terwijl ik op dit forum ook lees dat de oplossing bij Zeelandnet ligt. Die moeten op een of andere manier de blokkade van mijn mail opheffen.
            Weet iemand iets meer hierover?

            Reageer


            • #7
              Jij hebt naar alle waarschijnlijkheid geen blokkade op je e-mail want dan krijg je Serverfout: 560 5.7.1 te zien.

              Wel is het van belang dat je duidelijk een paswoord hebt ingevoerd voor het versturen van mail.

              Emclient werkt bij mij wel, ik kan hiermee gewoon mail versturen maar een paswoord is wel duidelijk vereist.
              Laatst bewerkt door driepinter; 1 Jun 2023, 16:24.

              Reageer


              • #8
                Bedankt voor je antwoord.
                Ik gebruik Emclient al een paar jaar. Geen problemen ondervonden.
                Nu gaat verzenden van mail, sinds een week niet meer. Ontvangen wel.
                Instellingen staan goed. Samen met Klantenservice naar gekeken.

                Reageer


                • #9
                  Kun je poort 587 als uitgaande poort selecteren en TLS ?

                  Anders ook je gehele uitgaande serverconfiguratie verwijderen en opnieuw aanmaken, ergens raar cleint certificaat in de cache…


                  Reageer


                  • #10
                    Ik kan alleen poort 25 kiezen bij uitgaande post.

                    Ik kan kiezen uit:

                    "Geen veilige verbinding gebruiken"
                    "Gebruik SSL/TLS indien beschikbaar"
                    "Gebruik SSL/TLS forceren"

                    Alle instellingen heb ik geprobeerd.
                    Ik heb binnen het mailprogramma (eMclient) alle accounts verwijderd en weer geïnstalleerd.
                    Dit heeft niet geholpen.
                    Binnen eMclient heb ik ook mijn Gmailaccount toegevoegd.
                    Daar gaat het verzenden prima.

                    Ik denk dan dat ergens bij Zeelandnet de server mijn mailadres zeelandnet tegenhoudt


                    Reageer


                    • #11
                      Ook nu weer komt Klantenservice met de mededeling dat het niet aan Zeelandnet ligt en dat ze geen ondersteuning bieden voor eMclient. Als ik zeg dat het volgens mij niet aan eMclient ligt (want Gmail verzendt hij wel gewoon) blijven we in een kringetje ronddraaien.

                      Ik heb de webmaster (Jeroen vd Broek) een vraag gesteld hierover, maar die reageert ook niet.

                      Volgens de Klantenservice moet ik het maar zelf uitzoeken. Zij hebben de kennis niet, werd gezegd, en doorschakelen naar iemand die die kennis wel heeft, doen ze niet.

                      Reageer


                      • #12
                        En werkt het wel als je een lokale gmail client configureerd met de zeelandnet servers? Daarmee zou je kunnen uitsluiten dat het aan de eMclient of instellingen ligt.

                        En nee de support van zeelandnet gaat niet verder dan een groot donker bos en succes :-(

                        Reageer


                        • #13
                          Bedankt dat je meedenkt.
                          Ik heb mijn gmail account ook in eMclient gezet en daarmee een mail verstuurd.
                          Was geen probleem. De mail ging weg en kwam bij mn Zeelandnetadres mooi binnen.
                          Ik denk dan: eMClient werkt!
                          Maar de klantenservice zegt dat ze problemen met eMclient niet ondersteunen.
                          Maar daar hoef ik geen ondersteuning bij, want die werkt!
                          Dat soort gesprekken word je wel moe en moedeloos van.

                          Reageer


                          • #14
                            Om dingen uit te sluiten zou ik dus ook een andere client testen met de instellingen van zeelandnet, hier verder geen ervaring met eMclient maar erg spannend is het mail protocol niet. Probeer eens thunderbird mail

                            Reageer


                            • #15
                              Ga ik zeker proberen.

                              Als ik de webmail van Zeelandnet gebruik wordt de mail wel verzonden.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X