Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

SPAM filter trainen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • SPAM filter trainen

    SPAM op zeelandnet blijft een hardnekkig probleem. Om het enigszins onder controle te krijgen betaal ik voor de service waarbij je zelf het spam-filter van zeelandnet kunt trainen. Dat werkt aardig tot op zekere hoogte.

    Ik werk op mac en als ik spam in mijn postvak krijg sleep ik die op het bureaublad en na het inloggen op het spamfilter ga ik naar het berichten-trainen venster en sleep ze erin, en geef aan dat het spam is. 80% komt niet meer terug, maar 20% komt juist vaker terug.

    Vooral spam met de merknamen McAfee, Praxis en Track an Trace zijn hardnekkig. Wat me opvalt is dat ze bij het slepen naar het bureaublad verdubbelen of verviervoudigen. Ook wordt het aan-adres veranderd van [email protected] naar [email protected].

    Vraag: Wat kan ik hier aan doen? Is er een tool om de EML files te bewerken, zodat het correcte aan-adres er weer in staat?
    Laatst bewerkt door Hansie5; 11 Feb 2023, 13:28.

  • #2
    Beste Hansie51,

    Ik sla de spamberichten op. Deze wordt automatisch opgeslagen in de download. Soms even de bestandsnaam aanpassen vanwege de vreemde tekens. Daarna importeren in de spamfilter. Ik sleep dus niet.

    Hans

    Reageer


    • #3
      Beste Naamgenoot,

      Dank voor je reactie, ik ga het onmiddellijk proberen zodra er weer spam binnen komt.
      Voor de veiligheid waarschijnlijk ook niet uit downloadmap in trainingsvak slepen maar bladeren gebruiken?

      Groet,
      Hansie5

      Reageer


      • #4
        Precies. Ik gebruik bladeren. Als je de juiste map hebt, kun je ze allemaal aanvinken en uploaden.

        Hans
        Laatst bewerkt door hansi; 12 Feb 2023, 10:24.

        Reageer


        • #5