Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

SPAM filter trainen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • SPAM filter trainen

    SPAM op zeelandnet blijft een hardnekkig probleem. Om het enigszins onder controle te krijgen betaal ik voor de service waarbij je zelf het spam-filter van zeelandnet kunt trainen. Dat werkt aardig tot op zekere hoogte.

    Ik werk op mac en als ik spam in mijn postvak krijg sleep ik die op het bureaublad en na het inloggen op het spamfilter ga ik naar het berichten-trainen venster en sleep ze erin, en geef aan dat het spam is. 80% komt niet meer terug, maar 20% komt juist vaker terug.

    Vooral spam met de merknamen McAfee, Praxis en Track an Trace zijn hardnekkig. Wat me opvalt is dat ze bij het slepen naar het bureaublad verdubbelen of verviervoudigen. Ook wordt het aan-adres veranderd van [email protected] naar [email protected].

    Vraag: Wat kan ik hier aan doen? Is er een tool om de EML files te bewerken, zodat het correcte aan-adres er weer in staat?
    Laatst bewerkt door Hansie5; 11 Feb 2023, 13:28.

  • #2
    Beste Hansie51,

    Ik sla de spamberichten op. Deze wordt automatisch opgeslagen in de download. Soms even de bestandsnaam aanpassen vanwege de vreemde tekens. Daarna importeren in de spamfilter. Ik sleep dus niet.

    Hans

    Reageer


    • #3
      Beste Naamgenoot,

      Dank voor je reactie, ik ga het onmiddellijk proberen zodra er weer spam binnen komt.
      Voor de veiligheid waarschijnlijk ook niet uit downloadmap in trainingsvak slepen maar bladeren gebruiken?

      Groet,
      Hansie5

      Reageer


      • #4
        Precies. Ik gebruik bladeren. Als je de juiste map hebt, kun je ze allemaal aanvinken en uploaden.

        Hans
        Laatst bewerkt door hansi; 12 Feb 2023, 10:24.

        Reageer


        • #5
          Een paar dagen verder, ik heb 98,5% weg maar deze is taai 🚨𝐋𝐚𝐚𝐭𝐬𝐭𝐞 𝐦𝐞𝐝𝐞𝐝𝐞𝐥𝐢𝐧𝐠_ 𝐮𝐰 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐮𝐭𝐞𝐫 𝐰𝐨𝐫𝐝𝐭 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐥𝐚𝐧𝐠𝐞𝐫 𝐛𝐞𝐬𝐜𝐡𝐞𝐫𝐦𝐝_org kopie
          En dan een McAfee BS. Alsof het ooit een serieuze virus-scanner is geweest. Hoe kan ik het beste de naam van de EML veranderen dat het filter het correct oppakt?

          Hansie5

          Reageer


          • #6
            Vandaag nog spam met merknamen Bol, Coolblue en AliExpress binnen.
            Bewerken van filenaam niet nodig.
            Ook gevoerd aan SPAM-filter zonder slepen.
            Afwachten of het werkt.

            Hansie5

            Reageer


            • #7
              Puur mijn privé opinie: Ook het trainen van een filter (betaald ook nog...) haalt bitter weinig uit. Google en MS hebben hun platform zo ver geoptimaliseerd dat spam netjes uit de inbox blijft. Zelf een filter trainen is leuk als je de techniek interessant vindt maar voegt weinig toe. Om spam een klein beetje adequaat te filteren heb je diepe zakken nodig die alleen big tech heeft. Dat neemt niet weg dat het leuk kan zijn om het zelf te doen, maar om daar nou ook nog voor te betalen, gaat me net te ver.

              Reageer


              • #8
                Ik zit al jaren bij zeelandnet, vanaf het begin. Alles overzetten naar een nieuwe email-provider is ook weer niet alles.
                Bovendien zit ik ook met de telefoon bij zeelandnet en heb ik al jaren daarvoor bijzonder weinig kosten op dat vlak.
                Reden dat ik dit Forum item begonnen ben is om het nog een eerlijke kans te geven.

                Hansie5

                Reageer


                • #9
                  Met Gmail veel minder spam..
                  Ook is overstappen dan gemakkelijker want deze kan je meenemen..

                  Reageer


                  • #10
                    Ja,dit zijn voor mij ook bekende,krijg die nu ook al een paar maanden.

                    Vandaag nog spam met merknamen Bol, Coolblue en AliExpress binnen,nog een paar erbij gamma / track en trace

                    Eigenlijk vanaf 13 Nov 2022,mijn laatste bestelling bij bol.com.
                    Bij die andere heb ik nog nooit iets besteld.
                    Blokkeer ze maar via outlook,als ongewenste e mail en dan maar gelijk verwijderen.
                    Daarvoor eigenlijk nog nooit last van gehad,en zit ook vanaf het begin bij zeelandnet.

                    [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

                    Reageer


                    • #11
                      Je kunt aan het verzend-adres meestal wel zien hoe laat het is.
                      Merknamen Gamma en Track en Trace zijn ook veel gebruikt bij spammers.
                      Ook als je meteen iets zou moeten doen is dat een sterke indicatie dat het weer spam-peuk is.
                      Op mac draait Outlook niet zo lekker en ben intussen gewend aan standaard Mail-app.

                      Hansie5

                      Reageer


                      • #12
                        Op Apple iCloud houden ze de spam ook goed buiten de deur.
                        Vind het vooralsnog een uitdaging de spam op mijn oude zeelandnet-accounts onder controle te krijgen.

                        Hansie5

                        Reageer


                        • #13
                          Eerste dag SPAM-vrij!

                          Geen Track and Trace, Coolblue, McAfee, Praxis, Bol en AliEpress look-alikes.
                          Nog even het weekend afwachten maar het begint erop te lijken.

                          Dank aan Hansi voor de nooit slepen tip.

                          Hansie5

                          Reageer


                          • #14
                            Toch nog wat rottigheid binnen van <[email protected]> zogenaamd Netflix.

                            Waarvoor ik haastig op een link zou moeten klikken. ?!?

                            Kortom weer een internet-crimineel op zoek naar laaghangend fruit.

                            Sorry (maar ook weer helemaal niet), dit wordt er weer een voor het filter.

                            Hansie5

                            Reageer


                            • #15
                              Nu nog iets van <[email protected]> zogenaamd heb ik een Smeg Kettle gewonnen.

                              Waarvoor ik haastig zou moeten reageren. ?!?

                              Voer voor het filter.

                              Hansie5




                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X