Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

er zitten oplichters op het prikbord

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • er zitten oplichters op het prikbord

    op mijn prikbord advertentie komen vreemde voorstellen;
    de eerste vraag is heb je het nog te koop; hoe stom anders staat het er niet.
    daarna krijg ik het volgende berichtje ; ik stuur een bedrijf langs om het op te halen en die betaald jou
    direct aan de deur;
    geloof je het zelf, ik dus niet
    de vorige keer kwamen ze uit Utrecht nu uit Rotterdam
    de namen zijn; hanna9 via zeelandnet prikbord
    Emilie1 via zeelandnet prikbord

  • #2
    Niets nieuws. Al veel meldingen van gemaakt en ook een item bij de PZC: https://www.pzc.nl/podcast/oplichter...k-zo~a8159497/

    Zelf van de week ook benaderd door een malafide koper met dezelfde aanpak en tot drie keer toe voor verschillende producten. Steeds dezelfde teksten en tactieken worden gebruikt. Toen ik ze daar op aan sprak en ze amateurs noemde bleef het stil..

    Reageer


    • #3
      Dit is al een hele tijd aan de gang.
      En al meerdere malen doorgegeven aan de webmaster.
      Maar er komen ook steeds nieuwe bij, en meestal wordt dit midden in de nacht verstuurd.
      Het is verstandig om hier niet op in te gaan.

      Reageer


      • #4
        Sterker nog.. je moet hier NIET op ingaan.
        De afzender bij ons melden, en niet op de berichten gaan reageren.
        Laatst bewerkt door Jeroen; 1 Feb 2023, 20:57.

        Reageer


        • #5
          Corine Marie is een oplichter.
          Esther1001 is er ook een.

          Ze beginnen te vragen: "Hallo, is dit artikel nog steeds beschikbaar?"
          Ze noemen niet specifiek het artikel, alsof het via een soort chatbot wordt gedaan.
          Daarna krijg je de smoes dat ze ergens anders vandaan komen en ze een koerierdienst het pakket op willen laten halen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
            Sterker nog.. je moet hier NIET op ingaan.
            De afzender bij ons melden, en niet op de berichten gaan reageren.
            Licette , is er ook een

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Turfsteker Bekijk bericht
              de eerste vraag is heb je het nog te koop; hoe stom anders staat het er niet.
              Dat zou je inderdaad denken. In de praktijk werkt het echter vaak anders: zodra een object is verkocht laat men het meestal verlopen/kijkt er verder niet meer naar om.

              Oorspronkelijk gepost door Turfsteker Bekijk bericht
              daarna krijg ik het volgende berichtje ; ik stuur een bedrijf langs om het op te halen en die betaald jou direct aan de deur; geloof je het zelf, ik dus niet
              Daar kun je maar op één manier achter komen. Vraag altijd van tevoren of dat langskomen in rekening wordt gebracht.

              Ik ben het wel met je eens dat je voorzichtig moet zij, met name mbt de betaling van een deal.
              Het Prikbord is overigens niet locatiegebonden. Ook iemand die buiten Zeeland woont kan er iets te koop op zetten/vragen zonder dat hij/haar/hen in Zeeland woont.
              Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Feb 2023, 17:15.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Dan zal ik er ook maar een oplichter aan toe voegen.
                DIJBRIL uit Frankrijk.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door arivo1 Bekijk bericht
                  Dan zal ik er ook maar een oplichter aan toe voegen.
                  DIJBRIL uit Frankrijk.
                  hier heb je er nog een
                  Oke ik woon in Frankrijk en als je bankoverschrijvingen accepteert, stuur ik de UPS bezorgservice naar je huis zodra je je geld hebt ontvangen en alle verzendkosten zijn natuurlijk voor mijn rekening, vind je dit goed ?
                  Oke ik woon in Frankrijk en als je bankoverschrijvingen accepteert, stuur ik de UPS bezorgservice naar je huis zodra je je geld hebt ontvangen en alle verzendkosten zijn natuurlijk voor mijn rekening, vind je dit goed ?
                  Met vriendelijke groet,
                  sasha11
                  Deze knop brengt je naar je Prikbord Berichten. Je kunt ook reageren door deze e-mail te beantwoorden.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Turfsteker Bekijk bericht
                    op mijn prikbord advertentie komen vreemde voorstellen;
                    de eerste vraag is heb je het nog te koop; hoe stom anders staat het er niet.
                    daarna krijg ik het volgende berichtje ; ik stuur een bedrijf langs om het op te halen en die betaald jou
                    direct aan de deur;
                    geloof je het zelf, ik dus niet
                    de vorige keer kwamen ze uit Utrecht nu uit Rotterdam
                    de namen zijn; hanna9 via zeelandnet prikbord
                    Emilie1 via zeelandnet prikbord
                    Heb ook zoiets,via ups blabla,of ik eerst wil betalen,dit door ene ada04

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X