Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

kopie contactformulier

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • kopie contactformulier

    Beste Forumleden,
    Ik heb de volgende vraag:

    Soms vraag ik informatie op bij bijvoorbeeld bij een bedrijf. Ik kan dan een "contactformulier" invullen en verzenden.
    Wat ik probeer is dit formulier terug te vinden bij verzonden mails, maar ik kan dit niet terugvinden.
    Wat moet ik doen om dit wel terug te kunnen vinden ?

    MVG Martin

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door mheijden Bekijk bericht
    Beste Forumleden,
    Ik heb de volgende vraag:

    Soms vraag ik informatie op bij bijvoorbeeld bij een bedrijf. Ik kan dan een "contactformulier" invullen en verzenden.
    Wat ik probeer is dit formulier terug te vinden bij verzonden mails, maar ik kan dit niet terugvinden.
    Wat moet ik doen om dit wel terug te kunnen vinden ?

    MVG Martin
    Alleen dingen die je verstuurt met je mail-applicatie kun je in Verzonden Items zien. Contactformulieren etc. gaan via de browser en worden niet opgeslagen. Je krijgt waarschijnlijk wel een mail als bevestiging.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door mheijden Bekijk bericht
      Beste Forumleden,
      Ik heb de volgende vraag:

      Soms vraag ik informatie op bij bijvoorbeeld bij een bedrijf. Ik kan dan een "contactformulier" invullen en verzenden.
      Wat ik probeer is dit formulier terug te vinden bij verzonden mails, maar ik kan dit niet terugvinden.
      Wat moet ik doen om dit wel terug te kunnen vinden ?

      MVG Martin
      Beste Martin, het contactformulier is onderdeel van de site van dat bedrijf en maakt dan geen gebruik van e-mails. Dat ingevulde formulier is helaas niet terug te halen. Je kunt altijd een kopie (screenshot of selectie) maken van het ingevulde formulier alvorens het te "verzenden" of "aan te bieden". Dit doe ik nu altijd door schade en schande, omdat het fomulier anders "spoorloos" is. Sommige bedrijven bevestigen netjes de ontvangst van het formulier, inclusief de vraagstelling maar helaas niet iedereen...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
        het contactformulier is onderdeel van de site van dat bedrijf en maakt dan geen gebruik van e-mails.
        Dat formulier maakt zeker gebruik van e-mails, alleen niet via je eigen mailprogramma maar online. Daarom is de verzonden informatie niet beschikbaar in je Verzonden e-mailbox. Er zijn formulieren waarin je kunt aangeven dat je zelf een kopie wilt ontvangen van de verstuurde informatie maar die kom je ook nu mondjesmaat tegen.
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 26 Jul 2022, 16:00.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Dat formulier maakt zeker gebruik van e-mails, alleen niet via je eigen mailprogramma maar online. Daarom is de verzonden informatie niet beschikbaar in je Verzonden e-mailbox. Er zijn formulieren waarin je kunt aangeven dat je zelf een kopie wilt ontvangen van de verstuurde informatie maar die kom je ook nu mondjesmaat tegen.
          Maak er even van ‘kan ook zeker gebruik maken ven email’. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en het kan ook direct worden opgeslagen in een database of in ieder ander willekeuring content management systeem (CMS). Vanuit dat systeem kunnen eventueel ook weer een mail gegenereerd worden ter bevestiging van de ingevulde gegevens.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
            Er zijn meer wegen die naar Rome leiden
            In het Oude Rome misschien wel. Ben je niet mis met MailChimp?

            Reageer


            • #7
              Ik wil iedereen die gereageerd hebben danken voor de reacties/suggesties.

              Ik denk dat ik in het vervolg een "screenshot" maak, dat lijkt mij het meest handige.

              Nogmaals dank. Martin

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Stoffel Bekijk bericht
                Ben je niet mis met MailChimp?
                CMS is een database - dat is Mailchimp ook.
                reddwarf heeft gelijk - het is mogelijk (heeft niets met het Oude Rome te maken) maar dit geldt voornamelijk voor een CRM (dat evt gekoppeld is aan een CMS). Ik ga er vanuit dat anno 2022 de meeste interfaces in een CMS (php formulieren) via een mailfunctie werken (ivm AVG/GDPR - hoe minder klantgerichte data online hoe beter).
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 26 Jul 2022, 21:01.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  hoe minder klantgerichte data online hoe beter
                  OK noted...

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X