Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Lettergrootte webmail

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Lettergrootte webmail

Is het mogelijk om de lettergrootte in de webmail te wijzigen?
    Ik heb wel gevonden hoe de lettergrootte van berichten die je schrijft te wijzigen, maar ik vind dit niet voor binnengekomen berichten en ook niet voor de overzichtslijst van mailtjes. Vooral op mijn android tablet zou ik dit graag instellen. Het lettertype van de browser vergroten helpt niet, dat heeft geen invloed op de zeelandnet webmail.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet, bedankt,

Je kunt het instellen met de zoom via je browser anders de toegankelijkheid opties :

Toegankelijkheidsopties in Windows 10: handig voor iedereen | How To | Computer!Totaal (computertotaal.nl)

Het toegankelijkheidsmenu gebruiken - Toegankelijkheid in Android Help (google.com)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Anan Bekijk bericht
      Is het mogelijk om de lettergrootte in de webmail te wijzigen?
      Als niets helpt, even de resolutie van de monitor waar je in werkt verlagen. Het is geen oplossingen maar je kunt ermee uit de voeten.

Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Bedankt voor je reactie. Via de instellingen van de browser is het mogelijk om lettertype en zoom te vergroten, maar dit heeft helaas geen invloed op de webmail van Zeelandnet. Het toegankelijkheidsmenu heeft hier geen optie voor. Zoomen met de vingers werkt, maar dan valt een deel van de webmail uit beeld. Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk is een groter lettertype in te stellen voor de zeelandnet webmail (zo dat je automatische tekstomloop krijgt)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Als niets helpt, even de resolutie van de monitor waar je in werkt verlagen. Het is geen oplossingen maar je kunt ermee uit de voeten.
          Dat is zeker een manier, maar voor mijn moeder die ermee moet werken, ben ik opzoek naar een manier die voor haar handig is. Dus een groter lettrtype met automatische tekstomloop. Eigenlijk zoals dat bij andere websites ook vanzelf werkt.

Reageer

werkt ctrl+ en ctrl- niet ? Als het via de webbrowser gaat werkt dat hier vrij goed.

het kan ook zijn dat ik de vraag niet begrijp.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Roof Bekijk bericht
              werkt ctrl+ en ctrl- niet ? Als het via de webbrowser gaat werkt dat hier vrij goed.

het kan ook zijn dat ik de vraag niet begrijp.
              Dank voor je reactie! Alle ideeen zijn welkom. Inzoomen werkt inderdaad best goed, maar doordat dan ook veel buiten het scherm valt, is dat voor mijn moeder te onoverzichtelijk, want de pagina past zich niet aan het zoomniveau aan. Lijkt wel alleen ontworpen te zijn voor PC, maar ik hoop nog dat ik een instelling over het hoofd zie, waarbij je dit wel standaard kunt aanpassen in android/voor kleinere schermen.

Reageer

Op een tablet of telefoon kun je toch gewoon het mail programma gebruiken wat daar op staat, dan kun je wel het lettertype vergroten.

Dan hoef je ook niet het webmail te gebruiken

Reageer

Klopt, dat heeft mijn moeder tot nu toe gebruikt, maar dan moet je als je via een andere wifi wil mailen, als uitgaande server bijvoorbeeld gmail gebruiken. En daar gaat het vaak mis met het reageren op beveiligingsmeldingen van google. Vandaar dat ik hoopte dat de zeelandnet webmail een optie was.

Reageer

Webmail is mail client die op de servers van zeelandnet draait en zijn verder geen instellingen aan te passen anders dan ze bedacht zijn door de ontwikkelaar, dus of investeren in moeders met mooie 55 inch waar het wel leesbaar is of je eigen client gebruiken die je naar wens kan instellen.

Reageer

Dank je, erg jammer, maar dan is dat nu duidelijk. Dan buitenshuis maar niet mailen. Thuis heeft ze natuurlijk die 55 inch ;-), maar daar speelt het probleem niet (zeelandnet/Delta internet).

Reageer

Bedankt voor jullie reacties!

Reageer

SMTP authenticatie in om het even welke mailclient en welk netwerk dan ook, behalve waar het keihard dicht staat

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                            SMTP authenticatie in om het even welke mailclient en welk netwerk dan ook, behalve waar het keihard dicht staat
                            Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt. Bedoel je dat het inmiddels mogelijk is om via smtp server mail.zeelandnet.nl ook mail te versturen als je gebruik maakt van een andere internetprovider?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Anan Bekijk bericht

Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt. Bedoel je dat het inmiddels mogelijk is om via smtp server mail.zeelandnet.nl ook mail te versturen als je gebruik maakt van een andere internetprovider?
                              Zeker. Al jaren. https://www.delta.nl/klantenservice/...n-wifi/e-mail/ (geldt niet voor webmail)
                              Laatst bewerkt door Koeba; 23 Jun 2022, 21:37.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X