Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Netgear Orbi & Mail.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Netgear Orbi & Mail.

    Hi !

    Van het weekend overgegaan naar een Orbi Mesh. (RBR750 ) nieuwste firmware.
    Nu het gekke nu werkt mail niet meer? Als ik mijn 4G aanzet krijgt hij netjes mail binnen, zodra ik WiFi aan zet niks meer… iets lijkt het verkeer te blokken?
    Foutmelding bij het instellen van mail is dat de IMAP niet bereikt kan worden 🤔🤔🥸…

    Wie heeft er een idee ?
    BVD !


  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
    Hi !

    Van het weekend overgegaan naar een Orbi Mesh. (RBR750 ) nieuwste firmware.
    Nu het gekke nu werkt mail niet meer? Als ik mijn 4G aanzet krijgt hij netjes mail binnen, zodra ik WiFi aan zet niks meer… iets lijkt het verkeer te blokken?
    Foutmelding bij het instellen van mail is dat de IMAP niet bereikt kan worden 🤔🤔🥸…

    Wie heeft er een idee ?
    BVD !
    misschien heb je hier wat aan ? Firmware-update: Netgear Orbi RB(S/R)20/40/50 2.3.1.60 / 2.3.1.58 - Computer - Downloads - Tweakers

    Reageer


    • #3
      Naar welke mailprovider probeer je verbinding te maken? Werkt je dns wel volledig en toevallig geen pihole of andere tooling in gebruik op je interne netwerk?

      Qua firewall kan ik mij niet voorstellen dat er uitgaande poorten worden tegengehouden, toch geen zaken gebouwd met 2 routers achter elkaar? Kan veel oorzaken hebben engeen idee vanjou configuratie.
      Laatst bewerkt door reddwarf; 1 May 2022, 15:55.

      Reageer


      • #4
        Dus je kunt vanuit een command venster ook de mailserver van zeelandnet pingen als je verbonden bent via de Orbi?

        ping mail.zeelandnet.nl

        Reageer


        • #5
          Het moet op te lossen zijn. Die Netgear orbi sets staan overal zeer goed aangeschreven.

          Reageer


          • #6
            Gedeelde bestanden en printers van een computer zijn niet bereikbaar vanaf internet | FRITZ!Box 7590 | AVM Nederland

            Reageer


            • #7
              Maar voor de rest heb je vast uitstekende WIFI thuis.

              Reageer


              • #8
                Regelt Delta hun mail via Netbios pakketen?
                Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, Fritzbox draait hier vanaf Februari toen in combinatie met de Deco’s.
                Kon toen gewoon mailen en ophalen, Had toen geen flauw idee dat deze filter bestond, & Het nu niet lijkt te werken.
                Kan dit ineens veranderen?
                Bijgevoegde bestanden

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                  Regelt Delta hun mail via Netbios pakketen?
                  Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, Fritzbox draait hier vanaf Februari toen in combinatie met de Deco’s.
                  Kon toen gewoon mailen en ophalen, Had toen geen flauw idee dat deze filter bestond, & Het nu niet lijkt te werken.
                  Kan dit ineens veranderen?
                  Het NetBIOS filter houdt poorten 135, 137, 139 en 445 tegen. E-mail poorten zijn 993, 995, 465 en 587. Ik heb dat filter uiteraard actief staan want ik wil geen NetBIOS verkeer richting internet. Met e-mail heb ik geen problemen.

                  Maar ik heb geen Orbi.

                  Reageer


                  • #10
                    Vreemd verhaal…. Zijn er andere mogelijkheden qua poorten mogelijk ? Of moet het echt die 993 & 465 zijn 🤔🤔
                    Ik weet zeker dat ik toch echt niks heb aangepast qua instellingen, overigens kan het veel kwaad als die Netbios filter uit staat?

                    Reageer


                    • #11
                      GoeRoe Ik denk niet dat het aan de Orbi ligt,
                      Wifi op de Fritz tijdelijk aangezet (met Netbios filter )
                      Zelfde probleem mail blijft laden en bij instellingen IMAP server kan niet bereikt worden & een melding over SSL.

                      Reageer


                      • #12
                        Zet dat filter dan ook uit!

                        Reageer


                        • #13
                          stofdoek ….
                          Zo als ik het begrepen heb staat dat filter standaard aan.
                          Toch gek dat er ineens een probleem mee is dan toch ?
                          En ik wil dat filter best uitzetten maar is dat ook veilig?
                          Tot nu niemand gevonden die me in normale taal, uit kan leggen wat het precies doet.

                          Reageer


                          • #14
                            🥸 Na een Herstart van Fritz lijkt e-mail weer te werken.
                            Dat ik daar niet eerder op gekomen ben .. “

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door fritternormally

                              Bedankt voor je advies.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X