Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam via zeelandnet.nl domein

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Ik heb het Delta- SPAM filter. Op die pagina aangekomen lijkt het alsof daar niets aan ingesteld kan worden en staan termen die me niets zeggen. Niet gebruiksvriendelijk voor de leek.
    Ik heb weinig ICT-kennis en daar schaam ik me niet voor.
    Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat berichten met dit als afzender <McAfee <[email protected]>
    niet als SPAM herkend worden. Wat heeft het filter dan voor nut?
    Bedankt voor de tip: <Als je zo onvoorzichtig bent om je mailadres als Nick name te gebruiken begrijp ik wel dat je veel spam krijgt> Was me daar niet van bewust. Ik voel me nu nog dommer door deze opmerking. Heb een hekel aan nick names, komt dwaas over, gebruik de mail voor zakelijk gebruik. Mailprogramma is Outlook.

    Wat me ook steekt is dat het SPAM filter verslag vanaf een no reply adres ondertekend wordt met Ludolf Rasterhoff. Hoe kom ik met die man in contact?

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door luc Bekijk bericht
      Ik heb het Delta- SPAM filter. Op die pagina aangekomen lijkt het alsof daar niets aan ingesteld kan worden en staan termen die me niets zeggen. Niet gebruiksvriendelijk voor de leek.
      Als je even vertelt wat je wilt aanpassen dan kunnen we hier op inhaken

      Je kunt niet van Zeelandnet verwachten dat ze je aan de hand nemen en _alle_ spam voor je blokkeren. Er is ook nog zoiets als privacy (hoe gek dat ook klinkt), op grond waarvan de provider de teugels moet laten vieren. Gelukkig heb je daar dan het filter voor en (helaas) ook wat kennis nodig. Lees en leer; er is genoeg op het wereldwijde web over te lezen.
      @ https://www.delta.nl/internet/veilig...ter-instellen/

      Oorspronkelijk gepost door luc Bekijk bericht
      Wat heeft het filter dan voor nut?
      Technisch gezien kan ik hier wel een paar A4'tjes over neerpennen, maar laten we het niet te gecompliceerd voor je maken:
      Bij spam is het e-mail adres nooit afkomstig van het e-mailadres dat wordt gebruikt. Een e-mail adres is maar tekst. Het gaat er om van welke server de e-mail afkomstig is. Dat kun je in Outlook zien in de zgn. header van het bericht.
      @ https://support.microsoft.com/nl-nl/...4-c048563d212c

      Het is echter wel mogelijk dat er vanaf een server met dezelfde domeinnaam als wat er achter de @ van de afzender staat, spam wordt verstuurd. Dat is een security breach waar het beheer van die server van op de hoogte moet worden gesteld (en niet Ludolf want die snapt daar toch niets van).

      Het is inderdaad onverstandig om je (hoofd)e-mailadres te gebruiken als gebruikersnaam.
      Je kunt het beste opnieuw registreren met een verzonnen gebruikersnaam met als e-mail adres een alias van je hoofd-email adres. Zo kun je dat alias email adres altijd verwijderen mocht het je ook spam opleveren. Houd er wel rekening mee dat iedereen wel eens spam ontvangt. Ook degenen die beweren dat dat niet zo is.

      Ludolf Rasterhof kun je vinden @ https://nl.linkedin.com/in/ludolf-rasterhoff-946ab742
      Nogmaals, spam kan van alles bevatten, zelfs Luc Jansen als afzender. Zou er niet te veel energie in steken, doen wij hier ook niet.

      Tot slot: wees zeer voorzichtig met het gebruik van whitelisting en blacklisting bij gebruik van je spamfilter.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 30 Jan 2022, 22:22.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X