Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam via zeelandnet.nl domein

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Spam via zeelandnet.nl domein

Er wordt momenteel veel spam verstuurd via zeelandnet.nl domein. Meestal blokkeer ik dan domein maar ja dan krijg je niets meer via zeelandnet.nl.
    Dus blokkeer ik de adressen. Ik had er vandaag maar 8 via zeelandnet.nl.
    Er wordt niet tegen opgetreden heb ik het gevoel. Dus het kunnen er zo nog veel meer worden.
    een voorbeeld is [email protected]
    [email protected]

En ga maar verder.
    Laatst bewerkt door Velzen666; 2 Jan 2022, 16:33.

Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
    Er wordt momenteel veel spam verstuurd via zeelandnet.nl domein. Meestal blokkeer ik dan domein maar ja dan krijg je niets meer via zeelandnet.nl.
    Oppassen met het blokkeren van het domein zeelandnet.nl. Als je een e-mail krijgt van [email protected] wil dat nog niet zeggen dat het ook vanaf dat e-mail adres afkomstig is. Iemand kan van alles in zijn/haar mailaccount instellen als afzendadres.

Het gaat er om dat de _server_ waarvan het bericht is verstuurd ook echt een zeelandnet server is (dus zeelandnet.nl in het domein heeft staan). Zoniet, dan is het bericht via een spam server verstuurd of via een server met een zgn. open relay. Dat zou natuurlijk ook een zeelandnet server kunnen zijn, maar daar ga ik even niet van uit.
    Meer informatie hierover @ https://nl.theastrologypage.com/open-relay

Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 Jan 2022, 17:24.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

[email protected]

Reageer

[email protected]

Lijkt erop dat Zeelandnet meer en meer een spam verspreider is geworden.

Reageer

Ik heb er ook veel. De laatste was van computer at zeelandnet.nl EN beveiliging at zeelandnet.nl

Ferry

Reageer

Spam is schier onbestrijdbaar. Niet leuk, wel waar.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
              Spam is schier onbestrijdbaar. Niet leuk, wel waar.
              Klopt. Maar bijv nep namens een bank kan ik melden bij die bank.
              maar deze zijn afkomstig van domein zeelandnet.
              is duidelijk ook als je op antwoorden klikt. Dan zie je 'echte' afzender.
              kan je die ook melden ergens.

n.b. ik verzend geen antwoord daarvoor draai ik al te lang mee in de digiwereld.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
                is duidelijk ook als je op antwoorden klikt. Dan zie je 'echte' afzender.
                Helaas niet het geval. Als ik je een e-mail stuur met 'hypotheken@abnamro.nl' als _afzender_, reageer je echt met een e-mail naar 'hypotheken@abnamro.nl'. Je kunt je e-mail daar wel naartoe sturen, maar de kans is groot dat, als dat email adres al zou bestaan, ze jouw e-mail als SPAM zien (met alle gevolgen van dien).
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Jan 2022, 18:47.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                  Helaas niet het geval. Als ik je een e-mail stuur met 'hypotheken@abnamro.nl' als _afzender_, reageer je echt met een e-mail naar 'hypotheken@abnamro.nl'. Je kunt je e-mail daar wel naartoe sturen, maar de kans is groot dat, als dat, als dat email adres al zou bestaan, ze jouw e-mail als SPAM zien (met alle gevolgen van dien).
                  Maar hij draait al zo lang mee in de 'digiwereld'...
                  Laatst bewerkt door Koeba; 4 Jan 2022, 18:43.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    Helaas niet het geval. Als ik je een e-mail stuur met 'hypotheken@abnamro.nl' als _afzender_, reageer je echt met een e-mail naar 'hypotheken@abnamro.nl'. Je kunt je e-mail daar wel naartoe sturen, maar de kans is groot dat, als dat email adres al zou bestaan, ze jouw e-mail als SPAM zien (met alle gevolgen van dien).
                    Haha, zal als ik er weer eens krijg laten zien wat ik bedoel.
                    en ik zette ook: ik verzend geen

Reageer

Het gaat hier volgens mij om het steeds meer krijgen van SPAM en de indruk van het niet adequaat filteren daarvan door Zeelandnet.
                      Voorbeeld van vandaag : "afzender": Norton_Bescherming <[email protected]> komt gewoon in mijn inbox.
                      Ik ben geen ICT-er , het lijkt me dat dit toch eenvoudig als SPAM te herkennen moet zijn door Zeelandnet.
                      Ik heb in het verleden dit soort berichten weleens doorgestuurd naar Zeelandnet als melding om er iets mee te doen.
                      Vandaag de dag moet ik me aanmelden in een Delta-omgeving (via de link in de SPAM-rapportage die Delta stuurt vanaf een no-reply mailadres).
                      Eenmaal aangemeld kan ik er weinig mee.
                      Geeft een gevoel van moedeloosheid en op afstand gezet worden door de provider.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door [email protected] Bekijk bericht
                        Het gaat hier volgens mij om het steeds meer krijgen van SPAM en de indruk van het niet adequaat filteren daarvan door Zeelandnet.
                        Voorbeeld van vandaag : "afzender": Norton_Bescherming <[email protected]> komt gewoon in mijn inbox.
                        Ik ben geen ICT-er , het lijkt me dat dit toch eenvoudig als SPAM te herkennen moet zijn door Zeelandnet.
                        Ik heb in het verleden dit soort berichten weleens doorgestuurd naar Zeelandnet als melding om er iets mee te doen.
                        Vandaag de dag moet ik me aanmelden in een Delta-omgeving (via de link in de SPAM-rapportage die Delta stuurt vanaf een no-reply mailadres).
                        Eenmaal aangemeld kan ik er weinig mee.
                        Geeft een gevoel van moedeloosheid en op afstand gezet worden door de provider.
                        Je geeft zelf het antwoord: Je bent geen ict-er. Spam melden heeft ooit zin gehad, maar al jaren niet meer. Er is gewoon domweg weinig aan te doen. Echt goeie filtering is zo duur dat alleen Google en MS het kunnen laten maken. Providers die zelf spamfilters optuigen voeren (helaas) een achterhoedegevecht. Er is maar 1 handeling die werkt: Shift-Delete. Moedeloos, op afstand? Mwoh. Spam is corona; we moeten er mee leren omgaan.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door [email protected] Bekijk bericht
                          Zo werkt het niet, helaas. Zeelandnet blokkeert alleen SPAM als het zelf vindt dat het SPAM is. Verder blijft ze van jouw e-mail af en is de verantwoordelijkheid dus voor jezelf.
                          Niet voor niets heb je een spamfilter tot je beschikking (aan de serverkant, op afstand) en lokale voorzieningen thuis om te bepalen of dat soort berichten van 'echt' te onderscheiden (en dan nog loop je de kans dat er false positives doorheen slippen).

Reageer

[email protected]

Als je zo onvoorzichtig bent om je mailadres als nickname te gebruiken begrijp ik wel dat je veel spam krijgt...

Reageer

Oorspronkelijk gepost door JanPietJoris Bekijk bericht
                              Als je zo onvoorzichtig bent om je mailadres als nickname te gebruiken begrijp ik wel dat je veel spam krijgt...
                              Hoeft niet hoor; het kan ook het e-mail adres zijn van iemand waar de OP een hekel aan heeft
                              Jeroen, Ik denk dat het toch echt tijd wordt dat jullie in 2022 het gebruik van e-mailadressen als id, bij registratie gaan blokkeren.
                              Laatst bewerkt door Webkabouter; 17 Jan 2022, 11:22.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X