Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail

    Ik krijg de laatste tijd heel veel rotzooi in mijn mailbox. En dan ook nog in 3voud. Wat kan ik hier aan doen om deze niet meer te krijgen. Of doet het spamfilter van Delta zijn werk niet goed??

  • #2
    Gebruik je zeeland emailadres nooit voor accounts maken die je niet 100% vertrouwd. Gebruik dan een gmail adres en spamfilter Zeelandnet is nu niet echt de top. Kijk je mail op je pc dan zijn er ook betaalde spamfilters.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Denman Bekijk bericht
      Wat kan ik hier aan doen om deze niet meer te krijgen.
      Helaas moet ik je vertellen dat dat niet mogelijk is. Niemand ontvangt nooit spam, wat ze je ook vertellen.
      Uit ervaring kan ik je wel aanraden wat wel helpt om de hoeveelheid spam te beperken:
      1. Gebruik nooit je hoofd e-mail adres maar altijd een alias. Mocht e.e.a. uit de hand lopen hef je dat alias gewoon (tijdelijk) op.
      2. Je hebt het spamfilter van Delta en je eigen persoonlijke instellingen daarvoor om spam die er doorheen glipt tijdelijk te killen. Niemand (ook Delta niet) kan op voorhand alle spam voorkomen.
      3. Junk mail filters zijn geen echte spamfilters; immers, deze e-mail is al in je inbox geland en wordt alleen maar verhuisd naar een folder in je mailprogramma. Dan is het kwaad eigenlijk al geschiedt, zeker als je die email ook nog gaat openen.
      4. Kijk kritisch naar je eigen surfgedrag. Prono sites (typo) verpatsen je browsergegevens voor grof geld
      5. Doe niet mee aan (kortings)acties waarbij je e-mail adres wordt gevraagd
      6. Maak, nadat je in je computer bent ingelogd, als eerste je internet cache leeg (gebruik de gratis versie van CCleaner) of doe dat voordat je je computer afsluit
      7. Kijk kritisch naar de (gratis) programma's en app's die je gebruikt. Gratis betekent _altijd_ dat jij de sitting duck bent voor personen die het niet zo nauw nemen met de privacy van haar gebruikers. Google is daar een heel goed voorbeeld van.
      8. Pas op met het gebruik van Usenet nieuwsgroepen (het e-mail adres dat je gebruikt wordt veel gebruikt door spammers). Datzelfde geldt dus ook bij het gebruik van Spotnet en torrents (in _alle_vormen).
      9. Maak selectief gebruik van social media. Dat fenomeen wordt nog steeds als het belangrijkste interessegebied voor spammers gezien.
      10. Pas op met het invullen van je hoofd e-mail adres in apps op je telefoon; gebruik altijd een alias dat je (tijdelijk) kunt opheffen.
      11. Gebruik geen publieke draadloze hotspots om te internetten, tenzij je daarvoor een certificaat moet installeren (certificaten verwijzen altijd naar de eigenaar van het certificaat).
      ... om maar eens wat te noemen. Ik weet zeker dat andere forumbewoners hier ook nog iets aan kunnen toevoegen.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 13 Jul 2021, 11:17.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht

        Helaas moet ik je vertellen dat dat niet mogelijk is. Niemand ontvangt nooit spam, wat ze je ook vertellen.
        Uit ervaring kan ik je wel aanraden wat wel helpt om de hoeveelheid spam te beperken:
        Mooi informatief stukkie, top!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht

          Helaas moet ik je vertellen dat dat niet mogelijk is. Niemand ontvangt nooit spam, wat ze je ook vertellen.
          Uit ervaring kan ik je wel aanraden wat wel helpt om de hoeveelheid spam te beperken: *knip* Ik weet zeker dat andere forumbewoners hier ook nog iets aan kunnen toevoegen.
          Ik forward mijn ZN-boxen naar een gmail-account dat ik gemachtigd heb om te mailen als [email protected]. Google mikt alle troep in een Spammap waar ik inmiddels welgeteld 2 of 3 x per jaar iets uit moet vissen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
            Ik forward mijn ZN-boxen naar een gmail-account dat ik gemachtigd heb om te mailen als [email protected].
            Dat is een handige optie om spam te voorkomen; bedenk echter wel dat Gmail (een Google product dat ook gratis is) niet voor niets dit soort services beschikbaar stelt (...)
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Dat is een handige optie om spam te voorkomen; bedenk echter wel dat Gmail (een Google product dat ook gratis is) niet voor niets dit soort services beschikbaar stelt (...)
              True. Maar in het geval van Google vind ik hun dienst zo handig en nuttig dat ik de eventuele 'schending' van mijn privacy graag op de koop toe neem. Todo: Zelfde eens doen met de outlook.com dienst van MS. Wil wel eens weten of dat net zo prettig en goed werkt. (Overigens neem ik al jaren ook betaalde diensten (mail, opslag) van Google af, zou dat schelen in het schenden?)
              Laatst bewerkt door Koeba; 13 Jul 2021, 11:29.

              Reageer


              • #8
                Zover ik weet heeft kpn een prima spamfilter trouwens. Dus nog effe wachten op kpn glasvezel.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  Zelfde eens doen met de outlook.com dienst van MS. Wil wel eens weten of dat net zo prettig en goed werkt.
                  Ja hoor in principe net zo makkelijk.

                  Een e-mailalias toevoegen of verwijderen in Outlook.com - Outlook (microsoft.com)

                  Je kunt zelfs mailen vanuit de browser met een Outlook extensie
                  Laatst bewerkt door driepinter; 13 Jul 2021, 12:41.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
                    Zover ik weet heeft kpn een prima spamfilter trouwens. Dus nog effe wachten op kpn glasvezel.
                    Ik zou niet te veel verwachten van kpn in zeeland, behalve de steden en paar grotere dorpen.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X