Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamfilter

    Kan iemand van zeelandnet mij vertellen hoe het komt dat dit soort emailadressen: [email protected] en nog meer van dit soort troep, gewoon door het spamfilter komen?
    Krijg gemiddeld 20 van dit soort onzin mails per dag.

  • #2
    Waar zal ik beginnen? Het kort en eerlijke antwoord is dat zeelandnet je daar niet mee kan helpen. Ze hebben wel een spamfilter dat je zelf kunt instellen maar dat kent een nogal steile leercurve. Snelste oplossing: Gooi ze gewoon weg. Spam hoort helaas bij het moderne leven. Zelfs de grootste experts moeten toegeven dat er weinig tegen te doen is. Niet leuk, wel eerlijk.

    Reageer


    • #3
      Gebruik geen Zeeland mail maar Gmail bijvoorbeeld. Kpn en ziggo kunnen het ook beter. Het is gewoon een kwestie van geld.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door pbolsman Bekijk bericht
        Kan iemand van zeelandnet mij vertellen hoe het komt dat dit soort emailadressen
        Dat is maar tekst met een @ ertussen.
        In principe zou de provider eerst moeten checken of de e-mail wel afkomstig is van ljyqm.org.
        - Als dat niet zo is, dan wordt normaliter de aflevering van de e-mail geweigerd (dus nog voordat het je INBOX bereikt).
        - Als dat wel zo is, dan wordt de email doorgelaten en zou de provider op basis van de inhoud van de email deze alsnog kunnen tegenhouden. Helaas werkt privacy net andersom; alles doorgeven en de ontvanger laten beslissen of hij/zij/hen het wel of niet wil accepteren. Daarbij komen je persoonlijke anti-spam instellingen om de hoek kijken.

        Volgens mij bestaat het domein ljyqm.org niet, dus het is duidelijk waar de bottleneck zit
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 1 Jul 2021, 12:40.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X