Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mail en mappenstructuur overzetten naar nieuwe laptop

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mail en mappenstructuur overzetten naar nieuwe laptop

    Ik ga proberen om zelf de gegevens van de oude laptop over te zetten naar de nieuwe laptop.

    Info
    4 ZeelandNet accounts
    ingesteld op POP3
    oude laptop Outlook 2007
    nieuwe laptop standaard mail programma

    Graag wil ik de nieuwe laptop installeren op POP3 en alle reeds binnengekomen mail en de bijbehorende mappenstructuur importeren op de nieuwe laptop

    Nu heb ik een aantal vragen over de aanpak hiervan:
    - moet ik eerst de mailadressen invoeren op de nieuwe laptop en dan alle oude mail en mappenstructuur exporteren en importeren?
    of
    - kan ik alles in 1x overzetten?

    Ik heb al geprobeerd om een mailadres toe te voegen maar dan krijg ik een melding:
    account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat
    Wat betekent dit en hoe kan ik dit oplossen want eerder kan ik niets overzetten denk ik?

    Op de nieuwe laptop wil ik graag POP3 houden. Dat is voor ons gezin overzichtelijker.
    Ik hou alle mailboxen bij en bij belangrijke mail tip ik de gezinsleden even want die bekijken nauwelijks hun mailboxen.
    Bovendien check ik buitenhuis weleens via mijn tel. de mailboxen. Dan ben ik niet altijd in staat om direct te reageren.
    Telefoon staat ingesteld op IMAP. Dat vind ik wel fijn want dan hoef ik daar geen mail te beheren.en kan ik thuis via de laptop eventuele zaken afhandelen.

    Geen idee of mijn gedachtegang hierboven logisch is. Ik ben ook maar een groentje op dit gebied......

    Wie kan mij op weg helpen?
    ???????Alvast bedankt.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
    Ik ga proberen om zelf de gegevens van de oude laptop over te zetten naar de nieuwe laptop.

    Info
    4 ZeelandNet accounts
    ingesteld op POP3
    oude laptop Outlook 2007
    nieuwe laptop standaard mail programma

    Graag wil ik de nieuwe laptop installeren op POP3 en alle reeds binnengekomen mail en de bijbehorende mappenstructuur importeren op de nieuwe laptop

    Nu heb ik een aantal vragen over de aanpak hiervan:
    - moet ik eerst de mailadressen invoeren op de nieuwe laptop en dan alle oude mail en mappenstructuur exporteren en importeren?
    of
    - kan ik alles in 1x overzetten?

    Ik heb al geprobeerd om een mailadres toe te voegen maar dan krijg ik een melding:
    account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat
    Wat betekent dit en hoe kan ik dit oplossen want eerder kan ik niets overzetten denk ik?

    Op de nieuwe laptop wil ik graag POP3 houden. Dat is voor ons gezin overzichtelijker.
    Ik hou alle mailboxen bij en bij belangrijke mail tip ik de gezinsleden even want die bekijken nauwelijks hun mailboxen.
    Bovendien check ik buitenhuis weleens via mijn tel. de mailboxen. Dan ben ik niet altijd in staat om direct te reageren.
    Telefoon staat ingesteld op IMAP. Dat vind ik wel fijn want dan hoef ik daar geen mail te beheren.en kan ik thuis via de laptop eventuele zaken afhandelen.

    Geen idee of mijn gedachtegang hierboven logisch is. Ik ben ook maar een groentje op dit gebied......

    Wie kan mij op weg helpen?
    Alvast bedankt.

    Heb je hier iets aan?

    https://www.consumentenbond.nl/lapto...ens-overzetten

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door anbrobra Bekijk bericht
      Ik ga proberen om zelf de gegevens van de oude laptop over te zetten naar de nieuwe laptop.

      Info
      4 ZeelandNet accounts
      ingesteld op POP3
      oude laptop Outlook 2007
      nieuwe laptop standaard mail programma

      Graag wil ik de nieuwe laptop installeren op POP3 en alle reeds binnengekomen mail en de bijbehorende mappenstructuur importeren op de nieuwe laptop

      Nu heb ik een aantal vragen over de aanpak hiervan:
      - moet ik eerst de mailadressen invoeren op de nieuwe laptop en dan alle oude mail en mappenstructuur exporteren en importeren?
      of
      - kan ik alles in 1x overzetten?

      Ik heb al geprobeerd om een mailadres toe te voegen maar dan krijg ik een melding:
      account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat
      Wat betekent dit en hoe kan ik dit oplossen want eerder kan ik niets overzetten denk ik?

      Op de nieuwe laptop wil ik graag POP3 houden. Dat is voor ons gezin overzichtelijker.
      Ik hou alle mailboxen bij en bij belangrijke mail tip ik de gezinsleden even want die bekijken nauwelijks hun mailboxen.
      Bovendien check ik buitenhuis weleens via mijn tel. de mailboxen. Dan ben ik niet altijd in staat om direct te reageren.
      Telefoon staat ingesteld op IMAP. Dat vind ik wel fijn want dan hoef ik daar geen mail te beheren.en kan ik thuis via de laptop eventuele zaken afhandelen.

      Geen idee of mijn gedachtegang hierboven logisch is. Ik ben ook maar een groentje op dit gebied......

      Wie kan mij op weg helpen?
      Alvast bedankt.
      Windows 10 mail bezit geen import mogelijkheid dus zul je waarschijnlijk aangewezen zijn op het gebruik van IMAP accounts in Outlook 2007 ipv POP3 accounts.

      Dan maak je kans om mappen over te zetten naar Windows 10 mail.

      Wanneer je Outlook 2019 op de nieuwe laptop zet kun je eenvoudig de mail mbv pst mappen overzetten.
      Laatst bewerkt door driepinter; 19 Apr 2021, 09:13.

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X