Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Google verhoogt limiet voor inkomende Gmail-bijlagen naar 50MB!

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Google verhoogt limiet voor inkomende Gmail-bijlagen naar 50MB!

    Google heeft een verandering van zijn Gmail-dienst aangekondigd, waardoor gebruikers grotere bijlagen kunnen ontvangen. De maximale bestandsgrootte is verhoogd naar 50MB. Dit geldt niet voor verstuurde bijlagen.
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 826C5B6E-9621-411F-ADB5-3FE41D1FC8FD.png
Bekeken: 556
Grootte: 56,0 Kb
ID: 190745
    https://tweakers.net/nieuws/121903/g...naar-50mb.html

  • #2
    Als ze dan maar geen ruzie met webkabouter krijgen.

    Reageer


    • #3
      Bij Outlook.com ligt deze (bijlage) grens op 32MB zowel voor zenden als ontvangen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Bij Outlook.com ligt deze (bijlage) grens op 32MB zowel voor zenden als ontvangen.
        Bij zeelandnet schijnbaar op 20MB verzenden en ontvangen.

        Vandaar mijn vraag gisteren.

        Helaas kreeg ik daar een bak bagger over mij heen en de beschuldiging dat ik iets zelf aan het verzinnen was.

        Heel vreemd allemaal.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

          Bij zeelandnet schijnbaar op 20MB verzenden en ontvangen.

          Vandaar mijn vraag gisteren.

          Helaas kreeg ik daar een bak bagger over mij heen en de beschuldiging dat ik iets zelf aan het verzinnen was.

          Heel vreemd allemaal.
          Ik dacht dat het 10 naar binnen en 10 naar buiten was.
          Begrijp het niet helemaal waarom ze dat zo hoog zetten !
          mailboxen lopen vol en je verlegd het probleem

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Markiequarkie Bekijk bericht

            Ik dacht dat het 10 naar binnen en 10 naar buiten was.
            Begrijp het niet helemaal waarom ze dat zo hoog zetten !
            mailboxen lopen vol en je verlegd het probleem
            Hoe bedoel je mailboxen lopen vol?

            Als ik een bericht met bijlage(n) krijg sla ik die bijlage(n) op en verwijder het bericht.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

              Hoe bedoel je mailboxen lopen vol?

              Als ik een bericht met bijlage(n) krijg sla ik die bijlage(n) op en verwijder het bericht.
              Jij wel, maar de mensen die niet verder komen dan een mailtje typen en versturen zullen dat niet doen

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Markiequarkie Bekijk bericht

                Jij wel, maar de mensen die niet verder komen dan een mailtje typen en versturen zullen dat niet doen
                Dan zullen hun mailboxen ook niet snel vollopen neem ik aan?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                  Dan zullen hun mailboxen ook niet snel vollopen neem ik aan?
                  Juist wel , want al die mailtjes met de grote bijlage ( Denk aan vakantie filmpjes of scherpe fotos) blijven in de postvak in staan

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Markiequarkie Bekijk bericht

                    Juist wel , want al die mailtjes met de grote bijlage ( Denk aan vakantie filmpjes of scherpe fotos) blijven in de postvak in staan
                    Als je het zo zegt ja dan wel. Maar de meeste krijgen nog geen foto in een bijlage geplaatst en een film zit je heel snel boven je limiet.

                    Moet ze soms verkleinen om ze met We transfer te verzenden.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                      Bij zeelandnet schijnbaar op 20MB verzenden en ontvangen.

                      Vandaar mijn vraag gisteren.

                      ...
                      De maximale grootte van een e-mail mag maximaal 20 MB bedragen als deze verstuurd word via de servers van ZeelandNet. Omdat e-mails met een bijlage tot 30% kunnen groeien bij verzending is het aan te raden om de bijlage altijd tussen de 10 MB en 15 MB te houden.
                      Ook zijn er providers die andere maximale e-mail groottes ondersteunen. Soms groter, soms kleiner dan die van ZeelandNet. Dit kan betekenen dat een e-mail die klein genoeg is om te versturen via ZeelandNet toch niet aankomt bij de aangeschreven persoon. Hieronder vind je een voorbeeld van gehanteerde limieten van een aantal andere aanbieders.

                      ZeelandNet 20 MB
                      Outlook.com en Hotmail.com 10 MB
                      Gmail 25 MB (edit: wordt dan 50MB)
                      Yahoo 25 MB

                      Wil je toch grotere bestanden versturen, dan zou je een file transferservice kunnen gebruiken. Dan zet je het bestand in de cloud en kan je de downloadlink doorsturen in plaats van het bestand zelf.
                      A prudent question is one-half of wisdom

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht

                        De maximale grootte van een e-mail mag maximaal 20 MB bedragen als deze verstuurd word via de servers van ZeelandNet. Omdat e-mails met een bijlage tot 30% kunnen groeien bij verzending is het aan te raden om de bijlage altijd tussen de 10 MB en 15 MB te houden.
                        Ook zijn er providers die andere maximale e-mail groottes ondersteunen. Soms groter, soms kleiner dan die van ZeelandNet. Dit kan betekenen dat een e-mail die klein genoeg is om te versturen via ZeelandNet toch niet aankomt bij de aangeschreven persoon. Hieronder vind je een voorbeeld van gehanteerde limieten van een aantal andere aanbieders.

                        ZeelandNet 20 MB
                        Outlook.com en Hotmail.com 10 MB
                        Gmail 25 MB (edit: wordt dan 50MB)
                        Yahoo 25 MB

                        Wil je toch grotere bestanden versturen, dan zou je een file transferservice kunnen gebruiken. Dan zet je het bestand in de cloud en kan je de downloadlink doorsturen in plaats van het bestand zelf.
                        Het ging om een kennis van mij die per abuis een tweetal PDF bestanden met een totaal van 20MB naar mijn @zeelandnet.nl adres stuurde en tevens naar nog twintig anderen die een @zeelandnet.nl adres hebben. Het ging over 40 mails en de helft kwam niet aan.

                        Zelf gebruik ik normaal Tutanota voor ''bijzondere mail'' die e.e.a comprimeert en daar kwam het dus gewoon aan. Thunderbird gebruik ik voor de dagelijkse mail.

                        U begrijpt paniek bij deze vriend het regende bij hem foutmeldingen. Omdat het om uiterst belangrijke documenten ging. Inmiddels opgelost en per WeTransfer verzonden.

                        Alleszins bedankt voor uw tips en raad.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X