Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

20 mb

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 20 mb

    Een relatie stuurde mij onlangs per abuis een mail naar mijn zeelandnet.nl adres met twee bijlagen. Totaal 20MB.

    Hij kreeg deze melding ''Mail Delivery System <[email protected]>''

    Hij krijgt deze foutmeldingen bij een ieder met een zeelandnet.nl adres.

    Als hij deze naar mijn Tutanota account stuurt is dit geen probleem.

    Bij andere providers komt alles netjes binnen zonder problemen.

    Hij ziet dit bevestigd d.m.v een leesbevestiging.

    Hoe is dit mogelijk?

  • #2
    De maximale grootte van een e-mail mag maximaal 20 MB bedragen als deze verstuurd word via de servers van ZeelandNet.
    Omdat e-mails met een bijlage tot 30% kunnen groeien bij verzending is het aan te raden om de bijlage altijd tussen de 10 MB en 15 MB te houden.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      De maximale grootte van een e-mail mag maximaal 20 MB bedragen als deze verstuurd word via de servers van ZeelandNet.
      Omdat e-mails met een bijlage tot 30% kunnen groeien bij verzending is het aan te raden om de bijlage altijd tussen de 10 MB en 15 MB te houden.
      Ok, maar het gaat alleen mis bij zeelandnet.nl, bij KPN komt dit gewoon binnen.

      Deze mails worden verstuurd vanaf een KPN account.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

        Ok, maar het gaat alleen mis bij zeelandnet.nl, bij KPN komt dit gewoon binnen.

        Deze mails worden verstuurd vanaf een KPN account.
        Dan zijn ze waarschijnlijk net te groot, dus kies een kleinere bijlage grootte in meerdere keren.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

          Dan zijn ze waarschijnlijk net te groot, dus kies een kleinere bijlage grootte in meerdere keren.
          Het heeft dus niets met het spamfilter te maken? Mail Delivery System <[email protected]>

          Bedankt voor het meedenken .Maar Ik kan niet kiezen of mij bemoeien met wat een ander naar mij verzend.

          Dat in gedeelte versturen is onmogelijk het gaat om veertig dezelfde mails, en daar zitten een aantal mensen bij met een zeelandnet.nl adres.

          Nogmaals ze komen alleen niet aan bij deze mensen. Ik zelf heb voor het zakelijk gedeelte een Tutanota account genomen. En dat geeft geen problemen.

          Ik begrijp dat je uitgaand niet groter dan 20MB met zeelandnet kan versturen, maar wist niet dat ook de inkomende mail deze beperking heeft.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
            Ik begrijp dat je uitgaand niet groter dan 20MB met zeelandnet kan versturen, maar wist niet dat ook de inkomende mail deze beperking heeft.
            Het is vaker de ontvangende partij die deze restrictie oplegt (en dat is maar goed ook). Mijn servers heb ik ingesteld op maximaal 5Mb data per email. Als iemand daar moeite mee heeft, gebruikt hij/zij een ftp service. Of je splitst 20 Mb gewoon op in 4 stukken email van 5Mb, net zoals dat op bv Usenet (nieuwsgroepen) wordt gedaan.

            Voor de gebruikersvriendelijkheid worden in mailprogramma's het bericht en bijgesloten bestand(en) gescheiden maar in feite is het gewoon 1 email. De restricties op verzenden/ontvangen worden dus opgelegd op de emailgrootte en niet op de bijgesloten bestanden.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 13 Feb 2021, 13:56.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
              Dat bewijst (maar weer) dat Zeelandnet haar zaakjes beter voor elkaar heeft dan KPN.
              Het verzenden van grote attachments is in feit misbruik maken van de emailfunctionaliteit. Dat hebben ze in Usenet al lang onderkend en gelukkig blijft dat daar ook zo.
              Het gaat er niet om wie zijn zaakjes beter voor elkaar heeft. Totaal niet belangrijk in deze casus.

              Het was een vraagje over het verzenden of ontvangen van grote bestanden.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                Het is vaker de ontvangende partij die deze restrictie oplegt (en dat is maar goed ook). Mijn servers heb ik ingesteld op maximaal 5Mb data per email. Als iemand daar moeite mee heeft, gebruikt hij/zij een ftp service. Of je splitst 20 Mb gewoon op in 4 stukken email van 5Mb, net zoals dat op bv Usenet (nieuwsgroepen) wordt gedaan.

                Voor de gebruikersvriendelijkheid worden in mailprogramma's het bericht en bijgesloten bestand(en) gescheiden maar in feite is het gewoon 1 email. De restricties op verzenden/ontvangen worden dus opgelegd op de emailgrootte en niet op de bijgesloten bestanden.

                Reageer


                • #9
                  Een grotere mail opsplitsen in meerdere stukken kun je dus ook met 7-zip doen :

                  Rechter muisknop > 7-Zip > Toevoegen aan archief

                  Opsplitsen in volumes (grootte in bytes):

                  5000000

                  7-Zip (7-zip.org)
                  Bijgevoegde bestanden
                  Laatst bewerkt door driepinter; 14 Feb 2021, 08:16.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
                    Het gaat er niet om wie zijn zaakjes beter voor elkaar heeft. Totaal niet belangrijk in deze casus.
                    Het blokkeren van attachments van 20Mb heeft alles met het goed voor elkaar hebben van je interne organisatie (en dus je zaakjes voor elkaar hebben). Welke serviceprovider gebruikt die relatie?

                    Dan nog even mbt je casus: leesbevestigingen krijg je alleen maar als een email is gelezen door de ontvangende partij (dus verder dan de mailserver die de betreffende email doorstuurt). Dat zou dus inhouden dat die email _wel_ is aangekomen er er dus niets aan de hand zou zijn.
                    De melding ''Mail Delivery System <[email protected]>'' is geen voudtmelding en zegt (dus) helemaal niets over een email die wel of niet is aangekomen. Je vergeet te vermelden welke codemelding dat systeem genereert.

                    Zit je zelf casussen te verzinnen ofzo?
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 13 Feb 2021, 16:34.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                      Het blokkeren van attachments van 20Mb heeft alles met het goed voor elkaar hebben van je interne organisatie (en dus je zaakjes voor elkaar hebben). Welke serviceprovider gebruikt die relatie?

                      Dan nog even mbt je casus: leesbevestigingen krijg je alleen maar als een email is gelezen door de ontvangende partij (dus verder dan de mailserver die de betreffende email doorstuurt). Dat zou dus inhouden dat die email _wel_ is aangekomen er er dus niets aan de hand zou zijn.
                      De melding ''Mail Delivery System <[email protected]>'' is geen voudtmelding en zegt (dus) helemaal niets over een email die wel of niet is aangekomen. Je vergeet te vermelden welke codemelding dat systeem genereert.

                      Zit je zelf casussen te verzinnen ofzo?
                      Doe even gewoon zeg, waarom doe je dit?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Het blokkeren van attachments van 20Mb heeft alles met het goed voor elkaar hebben van je interne organisatie (en dus je zaakjes voor elkaar hebben). Welke serviceprovider gebruikt die relatie?

                        Dan nog even mbt je casus: leesbevestigingen krijg je alleen maar als een email is gelezen door de ontvangende partij (dus verder dan de mailserver die de betreffende email doorstuurt). Dat zou dus inhouden dat die email _wel_ is aangekomen er er dus niets aan de hand zou zijn.
                        De melding ''Mail Delivery System <[email protected]>'' is geen voudtmelding en zegt (dus) helemaal niets over een email die wel of niet is aangekomen. Je vergeet te vermelden welke codemelding dat systeem genereert.

                        Zit je zelf casussen te verzinnen ofzo?
                        En die foutmelding krijg je alleen bij zeelandnet.nl adressen en dus uiteraard ook geen leesbevestiging!

                        Ik denk dat je zelf e.e.a niet helemaal begrijpt of niet wil begrijpen.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Het blokkeren van attachments van 20Mb heeft alles met het goed voor elkaar hebben van je interne organisatie (en dus je zaakjes voor elkaar hebben). Welke serviceprovider gebruikt die relatie?

                          Dan nog even mbt je casus: leesbevestigingen krijg je alleen maar als een email is gelezen door de ontvangende partij (dus verder dan de mailserver die de betreffende email doorstuurt). Dat zou dus inhouden dat die email _wel_ is aangekomen er er dus niets aan de hand zou zijn.
                          De melding ''Mail Delivery System <[email protected]>'' is geen voudtmelding en zegt (dus) helemaal niets over een email die wel of niet is aangekomen. Je vergeet te vermelden welke codemelding dat systeem genereert.

                          Zit je zelf casussen te verzinnen ofzo?
                          Dit (het onderstaande dus) is/was de vraag!


                          Een relatie stuurde mij onlangs per abuis een mail naar mijn zeelandnet.nl adres met twee bijlagen. Totaal 20MB.

                          Hij kreeg deze melding ''Mail Delivery System <[email protected]>''

                          Hij krijgt deze foutmeldingen bij een ieder met een zeelandnet.nl adres.

                          Als hij deze naar mijn Tutanota account stuurt is dit geen probleem.

                          Bij andere providers komt alles netjes binnen zonder problemen.

                          Hij ziet dit bevestigd d.m.v een leesbevestiging.

                          Hoe is dit mogelijk?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

                            Ok, maar het gaat alleen mis bij zeelandnet.nl, bij KPN komt dit gewoon binnen.

                            Deze mails worden verstuurd vanaf een KPN account.
                            Waarom grote bestanden per mail ?

                            WETRANSFER is net zo handig .
                            WeTransfer is the simplest way to send your files around the world. Share large files up to 2GB for free.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door ewever Bekijk bericht
                              Waarom grote bestanden per mail ?

                              WETRANSFER is net zo handig .
                              Ik gebruik ook We Transfer de gratis versie tot 2 GB. Maar dat is het punt niet. Toch bedankt.

                              Maar ik postte dit voor een kennis die een mail naar mij stuurde en een foutmelding kreeg bij alle zeelandnet.nl adressen.

                              Ik kan niet voor een ander bepalen hoe en wat hij moet gebruiken.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X