Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam met rare Fonts?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spam met rare Fonts?

    Sinds enkele weken heeft onze 'nekschot-brigade' weer een nieuwe manier van spam verzenden bedacht: We gebruiken een heel ander font! Superirritant!

    De tekst ziet er uit zoals hier:

  • #2
    Ok, ik merk dat het forum niet goed kan omgaan met de tekst die ik heb gekopieerd (Werkte de spamfilter maar zo goed!) Ik zal een screenshot toevoegen...

    Reageer


    • #3
      Van deze berichten krijg ik er misschien wel 150-200 per dag. Mijn echtgenote die ook een zeelandnet adres heeft krijgt er ook ongeveer zo veel. Veelal dezelfde, maar niet altijd. Verreweg de meesten worden tegengehouden door het filter, maar (veel te) vaak glippen ze toch de mailbox in.
      Ik heb het idee dat dit het resultaat is van een brute-force actie op beperkte lengte, daar andere adressen die ik beheer (met langere namen) deze mails niet krijgen.

      zijn wij de enige die dit zo krijgen? Of hebben meer mensen daar last van?

      De inhoud is in ieder altijd hetzelfde: Een body met een klikbaar plaatje waarin alle spamvormen van de laatste jaren de revue weer passeren (Supermarkten, Automerken, grote webwinkels, cheques, bonnen, energiecalculatie etc etc etc) en de klikbare tekst onderaan met een aantal losse letters. Ook altijd dezelfde. Ik heb uiteraard niet geprobeerd te klikken om te zien waar we uitkomen, maar ik erger me er groen en geel aan!

      Reageer


      • #4
        Krijg ik ook, afz. Thuisbezorgd, heel irritant

        Reageer


        • #5
          Bij mij hetzelfde iedere dag wel een stuk of 20 met dat rare lettertype

          Reageer


          • #6
            yep 10 tallen per dag

            Reageer


            • #7
              Ben ik blij dat ik geen @zeelandnet.nl of @delta.nl heb genomen toen ik naar zeelandnet over ben gestapt een half jaar geleden.
              Ik had ook nog een gmail adres liggen, die laat tot op heden geen spam zien..

              Reageer


              • #8
                Als spamfiltering simpel was, zou het vast wel werken. Het is dus niet simpel maar ingewikkeld en duur. Gmail en MS kunnen zich meer veroorloven en daar is de filtering beter maar niet waterdicht. Dat zal ook nooit echt lukken. Niet leuk, wel waar.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Akonig Bekijk bericht
                  Van deze berichten krijg ik er misschien wel 150-200 per dag. Mijn echtgenote die ook een zeelandnet adres heeft krijgt er ook ongeveer zo veel. Veelal dezelfde, maar niet altijd. Verreweg de meesten worden tegengehouden door het filter, maar (veel te) vaak glippen ze toch de mailbox in.
                  Ik heb het idee dat dit het resultaat is van een brute-force actie op beperkte lengte, daar andere adressen die ik beheer (met langere namen) deze mails niet krijgen.

                  zijn wij de enige die dit zo krijgen? Of hebben meer mensen daar last van?

                  De inhoud is in ieder altijd hetzelfde: Een body met een klikbaar plaatje waarin alle spamvormen van de laatste jaren de revue weer passeren (Supermarkten, Automerken, grote webwinkels, cheques, bonnen, energiecalculatie etc etc etc) en de klikbare tekst onderaan met een aantal losse letters. Ook altijd dezelfde. Ik heb uiteraard niet geprobeerd te klikken om te zien waar we uitkomen, maar ik erger me er groen en geel aan!
                  Heb ik ook gehad en het gemeld bij Fraudehelpdesk. toen kreeg ik er met een raar emailadres en tevens account, allemaal tekens. zowel voor de @ als erna en kwam zogezegd uit .de. Nu kreeg ik er eentje over een postpakket dat moest bezorgd maar geen adres had.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Akonig Bekijk bericht
                    Ok, ik merk dat het forum niet goed kan omgaan met de tekst die ik heb gekopieerd (Werkte de spamfilter maar zo goed!) Ik zal een screenshot toevoegen...
                    Klopt die had ik ook steeds. Werd er gek van maar mijn mailprogramma vangt ze op met denk dat deze mail ongewenst is en dan kan ik ze met 2 klikken allemaal verwijderen. Dan is het weer een poosje rustig, net als met de telefoontjes uit verweggistan.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X