Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Imap mail ingesteld in Windows Mail

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Imap mail ingesteld in Windows Mail

    Het oude Windows Live Mail gaf na laatste Windows update opeens foutmelding en kon geen mails meer ontvangen, het account stond overigens nog ingesteld volgens POP3 methode.
    Na wat info op internet te hebben opgezocht ben ik overgestapt op de standaard Mail app van Windows 10, deze geconfigureerd volgens IMAP zodat ik op andere apparaten (o.a op mijn telefoon) ook dezelfde mails kan ontvangen/bekijken.

    Ik wou alle mails/mappen uit WLM overzetten naar Windows Mail via het programma MailStore Home, archiveren gelukt maar overzetten niet gelukt.
    Uiteindelijk geprobeerd in het oude WLM programma naast het POP3 account ook nog een IMAP account te maken, in de hoop de emails van het ene naar het andere account te kopieren. Dat is blijkbaar gelukt want nu zie ik in zowel in de webmail als in Windows Mail dezelfde emails/mappen, telefoon moet ik nog instellen.

    Kan ik het POP3 account nu veilig verwijderen (incl. oude WLM programma) ?
    Kan ik voor de zekerheid de map 'Verzonden items' in het nieuwe mail programma (of via webmail) nog ergens naartoe exporteren als backup, want kan die optie zo gauw niet vinden ?

    Want het is wel een beetje een rommeltje wat de mappen verzonden/verwijderde items betreft, die staan nu overal dubbel, als ik bijv. in webmail een mail verwijder komt die in Prullenbak te staan daar en in Trash in mijn Mail app, verwijder ik een mail via Mail app komt hij daar bij Verwijderde items te staan en in de webmail ook (dus niet in prullenbak).
    Verzonden items staan dus ook dubbel, ben bang dat als ik de ene map verwijder (om het overzichtelijk te maken) dat ik ze dan allebei kwijt ben, vandaar graag een backup voor zekerheid.

  • #2
    In feite is je MailStore Home archief al een extra backup, maar je kunt nog altijd een handmatige backup van WLM doen.

    https://www.seniorweb.nl/tip/tip-mai...dows-live-mail

    En dan kun je het POP3 account nu veilig verwijderen (incl. oude WLM programma).

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Kevin.L Bekijk bericht
      Het oude Windows Live Mail gaf na laatste Windows update opeens foutmelding en kon geen mails meer ontvangen, het account stond overigens nog ingesteld volgens POP3 methode.
      Na wat info op internet te hebben opgezocht ben ik overgestapt op de standaard Mail app van Windows 10, deze geconfigureerd volgens IMAP zodat ik op andere apparaten (o.a op mijn telefoon) ook dezelfde mails kan ontvangen/bekijken.

      Ik wou alle mails/mappen uit WLM overzetten naar Windows Mail via het programma MailStore Home, archiveren gelukt maar overzetten niet gelukt.
      Uiteindelijk geprobeerd in het oude WLM programma naast het POP3 account ook nog een IMAP account te maken, in de hoop de emails van het ene naar het andere account te kopieren. Dat is blijkbaar gelukt want nu zie ik in zowel in de webmail als in Windows Mail dezelfde emails/mappen, telefoon moet ik nog instellen.

      Kan ik het POP3 account nu veilig verwijderen (incl. oude WLM programma) ?
      Kan ik voor de zekerheid de map 'Verzonden items' in het nieuwe mail programma (of via webmail) nog ergens naartoe exporteren als backup, want kan die optie zo gauw niet vinden ?

      Want het is wel een beetje een rommeltje wat de mappen verzonden/verwijderde items betreft, die staan nu overal dubbel, als ik bijv. in webmail een mail verwijder komt die in Prullenbak te staan daar en in Trash in mijn Mail app, verwijder ik een mail via Mail app komt hij daar bij Verwijderde items te staan en in de webmail ook (dus niet in prullenbak).
      Verzonden items staan dus ook dubbel, ben bang dat als ik de ene map verwijder (om het overzichtelijk te maken) dat ik ze dan allebei kwijt ben, vandaar graag een backup voor zekerheid.
      Dag Kevin L: Heeft u hier iets aan? https://www.youtube.com/watch?v=i0Zgw2ZA8ow

      Reageer


      • #4
        Je kunt in Mail voor Windows 10 misschien instellen hoe hij met verwijderen van berichten moet omgaan.
        Maar ik vind persoonlijk dat mailprogramma wel heel erg beperkt. Je zou eens naar Thunderbird kunnen kijken. Aangezien alles nu op de server staat is overstappen heel eenvoudig te doen.

        Reageer


        • #5
          MailStore heb ik inderdaad maar gebruikt voor een backup.
          Windows 10 heb ik opnieuw geinstalleerd (op nieuwe SSD), daarmee dus gelijk POP3 account mee verwijderd.
          Dubbele mappen zie ik nog steeds, maar ik selecteer de juiste om weer te geven zodat ze voor zowel webmail als mail app hetzelfde zijn.

          Maar nu nog eens over het spamfilter ..voorheen bij het POP3 account kwamen er automatisch 'spam' mails in de map 'Ongewenste email'.
          Nu blijft die map gewoon leeg, hoe kan ik dat weer instellen ?

          Ik heb al ingelogd op de pagina van spamfilter, maar echt duidelijk is het me allemaal niet.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Kevin.L Bekijk bericht
            Maar nu nog eens over het spamfilter ..voorheen bij het POP3 account kwamen er automatisch 'spam' mails in de map 'Ongewenste email'.
            Nu blijft die map gewoon leeg, hoe kan ik dat weer instellen ?

            Ik heb al ingelogd op de pagina van spamfilter, maar echt duidelijk is het me allemaal niet.
            zie voor info : onbegrijpelijk spamfilter - ZeelandNet Serviceforum

            Het belangrijkste is dus een automatisch rapport instellen :

            Rapport aanmaken


            Wil je weten welke e-mails als spam aangemerkt worden, dan kun je ook zelf een rapport aanmaken. Je krijgt dan maandelijks, wekelijks of dagelijks een overzicht. Het rapport maak je door de volgende stappen te volgen:
            1. herhaal
            2. Kies bij frequentie voor wekelijks
            Laatst bewerkt door driepinter; 29 Nov 2020, 18:07.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X