Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamfilter lek?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamfilter lek?

    Goedemorgen,

    Hoewel het treurig is dat het nodig is, ben ik eigenlijk best een grote 'fan' van het Delta Spamfilter. 99% werd tegengehouden waarvan de meeste mails ook niet echt lastig te herkennen waren.

    Nu echter de laatste 2 of 3 weken merk ik dat de mailtjes die voorheen zonder probleem werden weggevangen nu ineens wel mijn inbox bereiken. Het kan natuurlijk zijn dat de 'spammers' een nieuw trucje hebben geleerd die de filters nog moeten leren, maar het lijkt er op het eerste gezicht niet op dat deze mailtjes wezenlijk anders zijn dan eerst.

    Ik merk dat dit bij meerdere adressen die ik beheer gebeurt. Ben ik de enige die dit merkt en/of is er wellicht onder water iets gebeurd met het spamfilter?

    Benieuwd naar jullie ervaringen!


  • #2
    Ook hier een toename van spam veel uit NL Ah, Mediamarkt ,bol etc etc

    Reageer


    • #3
      hier ook weer veel spam zelfde als maiden

      Reageer


      • #4
        Bij mij is het ontzettend vaak met afzender 'TW' achter de naam. Uiteraard niet iets waar ik me ooit voor heb aangemeld, maar bloedirritant. Daarom verbaasde het me dat de filters dit doorlaten.

        Reageer


        • #5
          Alhier ook weer de grote irritaties van dat Spam gedoe, DELTA......doe er alstublieft toch eens iets aan. Ik heb van ergernis al 1 van mijn zeelandnet mail accounts in G-mail gekopieerd.
          Hier dus geen problemen met Spam van deze klasse.

          Reageer


          • #6
            Laatst bewerkt door fred44nl; 23 May 2020, 14:08.

            Reageer


            • #7
              Echte effectieve spamfiltering is domweg heel bewerkelijk en duur. Google heeft het aardig in de vingers maar zij en de goede tweede MS hebben er dan ook heeeeel erg veel geld in gestopt.

              Reageer


              • #8
                Spam is een erg hardnekkig issue, via de spamfilter instellingen kun je jezelf zo goed als mogelijk 'wapenen' om dit te voorkomen. Helaas kan niet alles worden tegengehouden. De optie om het "spamfilter te trainen" is raadzaam bij het instellen en markeren van spam.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X