Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Uitgaande mail wordt aangemerkt als spam en niet verzonden

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Uitgaande mail wordt aangemerkt als spam en niet verzonden

    Ben een Thunderbird gebruiker en ervaar problemen met de verzending van sommige mails.

    Ik krijg deze melding:
    "Er is een fout opgetreden bij de verzending van e-mail. High probability of spam.
    Controleer het bericht en probeer het opnieuw"

    Het lijkt erop dat deze melding vooral verschijnt wanneer er een URL adres in de tekst voorkomt,
    maar even zo vaak is het in andere gevallen geen probleem.

    Hoe zou ik dit permanent kunnen voorkomen?

  • #2
    Wanneer je een e-mail wil verzenden met enkel en alleen tekst, gaat dat dan wel goed?
    A prudent question is one-half of wisdom

    Reageer


    • #3
      Ja, dat is geen probleem.

      Reageer


      • #4
        Het Spamfilter van DELTA controleert alleen op binnenkomende e-mail. Mogelijk heb je de instellingen in Thunderbird wat te streng afgesteld.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Ik ga er naar kijken. Bedankt voor je reactie.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
            Het Spamfilter van DELTA controleert alleen op binnenkomende e-mail. Mogelijk heb je de instellingen in Thunderbird wat te streng afgesteld.
            Thunderbird is in principe een 'domme' mailclient die alles verstuurt - krap instellen doe je AV programma's, firewalls en/of SMTP gerelateerde programma's en plugins.
            Wellicht dat Walter een anti-virus programma heeft geinstalleerd die de inhoud van uitgaande email checkt of dat SpamExperts voor deze gebruiker wel uitgaande email controleert?
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
              Het Spamfilter van DELTA controleert alleen op binnenkomende e-mail.
              dat klopt
              vanmorgen heb ik een phishing email ontvangen m.b.t. een bankrekening bij ING (die ik helemaal niet heb)
              geprobeerd om deze email via gmail door te sturen naar [email protected], maar die kreeg ik de deur niet uit.
              de uitgaande email werd geblokeerd door het spamfilter van gmail.

              vervolgens verstuurd via een zeelandnet-uitgaande server en die ging gewoon weg.
              kreeg ook antwoord van ING, dat ie ontvangen was.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht
                vervolgens verstuurd via een zeelandnet-uitgaande server en die ging gewoon weg.
                Dan lijkt het er op dat op voor het versturen van zijn email(s) WalterG in dit geval niet de SMTP server van Zeelandnet.nl gebruikt.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Nu net zie ik pas dat er meer reacties zijn.

                  Het probleem is er nog steeds.

                  In Thunderbird valt niets in te stellen heb ik begrepen, en een anti virus scanner kan
                  het ook niet zijn, want ik gebruik alleen Windows Defender ,waarin ik niets
                  heb aangepast.

                  Voor wat betreft het mogelijk niet gebruiken van de SMTP server van Zeelandnet
                  kan ik alleen zeggen dat me dat niets zegt. Ben een leek en werk gewoon met dat wat
                  Zeelandnet aanbiedt.

                  Iemand nog suggesties wat ik kan doen?


                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door walterj Bekijk bericht
                    Iemand nog suggesties wat ik kan doen?
                    volg de instructies voor het instellen / wijzigen van de instellingen van jouw email-progamma.

                    https://www.delta.nl/klantenservice/...ngen-aanpassen

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door driepinter

                      Accountinstellingen > Ongewenste berichten
                      Dat betreft inkomende mail, daar heb ik geen problemen.

                      Reageer


                      • #12
                        Heb je de stappen doorlopen van de link die fred44nl heeft vermeld?

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X