Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Inloggen met e-mailadres

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Inloggen met e-mailadres

Op mijnzeeuwland kan ik alleen inloggen met mijn e-mailadres. Maar nu ben ik bezig om dat e-mailadres buitenspel te zetten vanwege spam. Dus later te verwijderen cq op te heffen.
    Wat gebeurt er met het inloggen als ik het adres verwijderd heb? Wat voor link / verbinding / controle zit er in die inlog ?
    Bijkomend probleem dat Zeeuwland en ik dat huidige inlogadres niet aangepast / veranderd krijg. Schiet steeds terug naar het foute adres. Probleem ligt bij Zeeuwland. Correspondentie daarover is lopende.
    Echter is het aanpassen van het correspondentie-adres wel geaccepteerd. (!?!)

Dus: kan ik blijven inloggen met een niet-meer bestaand e-mailadres ?

Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
    Dus: kan ik blijven inloggen met een niet-meer bestaand e-mailadres ?
    doorgaans is het zo, dat het inloggen met een email-adres helemaal niets met dat email-adres te maken heeft.
    bij het aanmelden op een site of een forum wordt een inlognaam gevraagd.
    en in veel gevallen moet dat een email-adres zijn.
    vaak wordt dat email-adres dan ook gebruikt voor de bevestiging van die aanmelding.
    daarna wordt het email-adres gebruikt voor verdere correspondentie en wordt danook in jouw profiel / persoonlijke instellingen bewaard.

jouw email-adres dat als inlognaam fungeert, dat kun je doorgaans niet veranderen.
    maar het email-adres dat in jouw profiel / persoonlijke instellingen staat, dat kun je doorgaans wèl veranderen.
    en via dat gewijzigde email-adres wordt dan de correspondentie in het vervolg afgehandeld.

het moet dus voldoende zijn, om het email-adres dat voor correspondientie wordt gebruikt, te veranderen.
    daarna kun je gewoon met jouw "oude" email-adres blijven inloggen.

Reageer

Beste Fred,

Bij het aanmaken van de account voor mijnzeeuwland heb ik de toen lopende e-mailadres gebruikt als gebruikersnaam èn correspondentieadres. Sinds dat gedoe met de betaalmails (afgelopen maandag was zuiver een storing bij Zeeuwland, inmiddels opgelost. Ze hebben meer verstand van huizen dan van IT) heb ik vorig jaar simpel mijn correspondentie-adres kunnen aanpassen en daarop komen ook gewoon de e-mails en betaalmails binnen. Geen probleem. Maar het aanpassen van het gebruikersnaam heeft meer voeten in de aarde waar ze bij Zeeuwland geen IT-raad mee weten. Vandaar mijn vraag ook of ik het huidige gebruikersnaam kan blijven gebruiken, ook na het opheffen van dat e-mailadres. Ja dus zeg je, laten we hopen.

En wat gebeurt er als je dat account bij Zeeuwland opzegt? Kun je dan wel een nieuwe aanmaken met de juiste gegevens of zien zij je al aankomen met dat verzoek ?? Dat opzeggen moet eigenlijk wel kunnen want als mijn vrouw het overneemt, dat moet zij een nieuw account kunnen aanmaken.

Reageer

jouw inlognaam-email-adres heeft niets meer te maken met het huidige correspondentie-email-adres.
        het verwarrende is nu, dat je moet inloggen met een email-adres, wat je voor Zeeuwland niet meer gebruikt.
        althans dat denk je èn dat is ook zo.
        jouw oude email-adres is voor Zeeuwland niets meer dan een inlognaam.
        en omdat men als inlognaam een naam wil hebben, die er uit ziet als een email-adres, raakt men in de war.

het komt voor, dat mensen het wachtwoord van hun werkende email-adres wijzigen èn dan meteen denken, dat ze met dat gewijzigde wachtwoord moeten inloggen op de site, die dat email-adres als inlognaam gebruikt.
        maar het inlognaam-email-adres heeft niets meer te maken met het correspondentie-email-adres.

de vraag is nu: moet je proberen om jouw inlognaam-email-adres te wijzigen, omdat je jouw correspondentie-email-adres hebt gewijzigd ??
        ik denk van niet.
        sterker nog, ik denk dat ze dat helemaal niet leuk vinden of misschien wel helemaal niet willen.
        want jouw inlognaam-email-adres zit waarschijnlijk overal in de administratie van Zeeuwland.
        ook in hun gearchiveerde administratie.

wat er gebeurt, als je jouw account laat verwijderen en daarna een nieuw account aanmaakt met jouw nieuwe email-adres ??
        geen idee, dat hangt helemaal af van de administratie van Zeeuwland.
        waarschijnlijk ben je bijv. de historie kwijt, misschien ook niet.

ik zou me concentreren op het wijzigen van jouw werkende email-adres, vooral tervoorkoming van overlast door spam.
        overigens kun je de email die naar jouw zeelandnet-adres wordt verstuurd, door laten sturen naar jouw nieuwe email-adres.
        maar dat wist je natuurlijk al

Reageer

Je zou er ook voor kunnen kiezen om het spamfilter van Gmail te gebruiken voor je ZeelandNet mail.

In Gmail > Instellingen > Accounts en Import > E-mail bekijken uit andere accounts > Een e-mailaccount toevoegen

Door middel van POP3 wordt nu de ZeelandNet e-mail binnen Gmail opgehaald (en evt. gefilterd).

Het is allemaal wat ingewikkelder maar ook nog misschien een mogelijkheid.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Je zou er ook voor kunnen kiezen om het spamfilter van Gmail te gebruiken voor je ZeelandNet mail.

In Gmail > Instellingen > Accounts en Import > E-mail bekijken uit andere accounts > Een e-mailaccount toevoegen

Door middel van POP3 wordt nu de ZeelandNet e-mail binnen Gmail opgehaald (en evt. gefilterd).

Het is allemaal wat ingewikkelder maar ook nog misschien een mogelijkheid.
            Hoi driepinter,

Bedankt voor je ietwat misplaatste opmerking want er is hier geen sprake van spam. Alleen dat ik die e-mails wil opheffen, spam of geen spam. Het is trouwens een heel stuk rustiger nu op de op te heffen mailadressen, maar toch...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
            X