Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spamm gedoe.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spamm gedoe.

    Geen idee wat er allemaal aan mail haperingen bij de Delta gebeurd . Maar het is hopeloos de spamms blijven maar naar binnen komen. Ondanks het "gevogel "met het externe spam programma ( wat nu niet echt gebruiksvriendelijk is voor digibeten ) Is er geen betere manier .. zoiets als in het verleden op zeelandnet via de pip met het abonneren - met 1 klick- op een "spamm filter" Die trouwens heel goed werkte ?

  • #2
    Hallo driepinter,

    Die spamfilter01.delta.nl is er mee gestopt. Ik kan er niet meer op inloggen via thunderbird imap in ieder geval. :-(

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door sbrasser Bekijk bericht
      Hallo driepinter,

      Die spamfilter01.delta.nl is er mee gestopt. Ik kan er niet meer op inloggen via thunderbird imap in ieder geval. :-(
      het spamfilter bereik je tegenwoordig via webmail.
      lag daar in en dan zie je een button naar het spamfilter.

      Reageer


      • #4
        Spamfilter is een bende.
        Het werkt gewoon niet, dus uitzetten die hap.
        Gister verwachte ik een mail, die in quarantaine geraakt.
        Nou, ik kreeg hem er niet uit, allerhande errors, onmogelijk te lezen of te downloaden. Zelfs opschonen werkt niet.

        Hoe zet ik die grappen uit ?

        Reageer


        • #5
          Ik heb eveneens problemen met het spamfilter de laatste tijd. Ik heb meerdere e-mailadressen en bij het ene lukt het wel om spamberichten vrij tegeven/te verwijderen, maar bij het andere niet. Daar groeit de lijst met spamberichten sinds 14 feb dagelijks. De procedure om berichten te verwijderen werkt en er komt een bevestiging dat verwijderen enige tijd kan duren naar gelang de serverdrukte, maar de berichten blijven gewoon staan.
          Overigens ontvang ik ook nog steeds wekelijks het (zelf ingestelde) bericht of er al dan niet spam is ontdekt, terwijl volgens het bericht in de PZC dat automatische bericht zou worden stopgezet tot de problemen met het spamfilter zouden zijn opgelost.
          Ook dit lijkt weer een probleem waar we nog maanden last van gaan hebben, zoals zo vaak gebeurt bij Zeelandnet!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl Bekijk bericht

            het spamfilter bereik je tegenwoordig via webmail.
            lag daar in en dan zie je een button naar het spamfilter.
            Die staat daar al jaren. Maar daar kun je niet zo veel in bulk weggooien/bekijken.
            Als ik de klaarstaande bekijk met 1000 resultaten, alles selecteer en verwijder uit quarantaine, dan blijven ze gewoon staan
            Vandaar dat ik er in gedoken ben om het via imap te doen. Maar nee.... gewoon uitzetten is zo handig.
            Laatst bewerkt door sbrasser; 18 Feb 2020, 17:50.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door johd Bekijk bericht
              Spamfilter is een bende.
              Het werkt gewoon niet, dus uitzetten die hap.
              Gister verwachte ik een mail, die in quarantaine geraakt.
              Nou, ik kreeg hem er niet uit, allerhande errors, onmogelijk te lezen of te downloaden. Zelfs opschonen werkt niet.

              Hoe zet ik die grappen uit ?
              Uitzetten kun je doen door een * in de whitelist te plaatsen. Aldus Zeelandnet klantenservice

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
                Overigens ontvang ik ook nog steeds wekelijks het (zelf ingestelde) bericht of er al dan niet spam is ontdekt, terwijl volgens het bericht in de PZC dat automatische bericht zou worden stopgezet tot de problemen met het spamfilter zouden zijn opgelost.
                Ook dit lijkt weer een probleem waar we nog maanden last van gaan hebben, zoals zo vaak gebeurt bij Zeelandnet!
                Waar in de PZC naar werd verwezen gaat over een bericht dat werd verstuurd naar mensen die dat niet hadden ingesteld (het waren dan ook berichten zonder vermelding van wat er in de spam zat). Dat bericht kwam meerdere keren per dag binnen. Nu gelukkig niet meer.
                Als je zelf een bericht hebt ingesteld, wekelijks nog wel, zal dat een ander bericht zijn en is het toch alleen maar goed dat je dat ontvangt?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door sbrasser Bekijk bericht

                  Uitzetten kun je doen door een * in de whitelist te plaatsen. Aldus Zeelandnet klantenservice
                  Ok, gedaan. Ben benieuwd. Overigens heet tie bij mij Witte Lijst. (nummel 16 aub)

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                    Waar in de PZC naar werd verwezen gaat over een bericht dat werd verstuurd naar mensen die dat niet hadden ingesteld (het waren dan ook berichten zonder vermelding van wat er in de spam zat). Dat bericht kwam meerdere keren per dag binnen. Nu gelukkig niet meer.
                    Als je zelf een bericht hebt ingesteld, wekelijks nog wel, zal dat een ander bericht zijn en is het toch alleen maar goed dat je dat ontvangt?
                    Prima dat ik die nog wel ontvang, ik wil alleen maar aangeven dat werken aan een oplossing ook niet goed verloopt. In het betreffende artikel stond wel degelijk, dat alle rapportages worden stopgezet, totdat het probleem is opgelost en dat klanten die de rapportages wel wilden voorlopig even handmatig moeten controleren of er niet "per ongeluk"toch goede mails zijn tegengehouden!
                    Zoals inmiddels gebruikelijk weer een geval van onduidelijke/slechte communicatie!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door johd Bekijk bericht
                      Ok, gedaan. Ben benieuwd. Overigens heet tie bij mij Witte Lijst. (nummel 16 aub)
                      Hoe zet ik die grappen uit ?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

                        Hoe zet ik die grappen uit ?
                        Door dus een * in de witte lijst te zetten. https://spamfilter.zeelandnet.nl/spa...hitelistsender

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X