Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Email opslaan in andere map

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Email opslaan in andere map

    Als ik een ontvangen email verplaats naar een zelfgemaakte map bijv. Dokumenten, dan blijft die er maar een bepaalde tijd in staan volgens mij.
    In de Webmail van zeelandnet staan nog wel enkele mails in een nieuwe map.
    Iemand een idee?
    Alvast bedankt!

  • #2
    geef es wat meer informatie.
    hoe en waar maak je een nieuwe map aan ??
    in een email-programma op je pc/laptop ??
    of doe je dat in webmail ??

    Reageer


    • #3
      In windows 10 op de laptop. Bij alle mappen klik je op nieuwe map maken, die je een naam geeft bijv Prive ofzo.
      Een mail die ontvangen is kun je verplaatsen naar bijv. deze map Prive. Als ik dan kijk staatde mail erin. Het is echter zo dat deze mail na verloop van tijd uit de map verdwenen is.

      Reageer


      • #4
        Ik zit met hetzelfde probleem, had een berg mails in een map staan en toen ik vergadering had opende ik de map en van de zeker 60 mails stonden er alleen de laatste 10 nog in, de rest allemaal weg. Toen ik in andere mappen ging kijken bleken die leeg te zijn of slechts een klein gedeelte er nog in, vreemde zaak dus, hoe kan dit dan? Ik heb windows10 mail, dus geen Outlook o.i.d.

        Reageer


        • #5
          Ja, het is erg frustrerend. soms zie ik dan in de webmail online nog wel wat mappen.Ik bewaar tegenwoordig de belangrijkste mails maar op een externe harde schijf.Misschien toch een fout in het mailprogramma

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7
              Ik klik gewoon op het binnenkomende bericht met de rechtermuisknop en kies verplaatsen dan en zet het in de juiste map. Nog nooit problemen mee gehad tot vorige week ergens. De oudste mail die ik in een map gezet heb dateert van 19 september, de rest allemaal kwijt. Dus ik neem aan dat de berichten gewoon in de e-mail account staan dan he, zal het toch anders moeten gaan doen vrees ik nu.

              Reageer


              • #8
                Precies zoals Eddy het doet. Heb wel gezien bij webmail de mogelijkheid om de mappen aan te vinken. Dus online bij Webmail staan wel emails die ik verplaatst heb. Vind het wel raar dat er vaste mappen zowel in nederlands als in engels staan. Verzonden/Sent(met een t) Verwijderde items/ Deleted items. In elke map staan de mails maar 1 keer.

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Jdm Bekijk bericht
                    Precies zoals Eddy het doet.
                    Klinkt lekker...
                    Maak eerst onderscheid tussen webmail en een lokaal mailprogramma. Wat je ziet in webmail is de actuele situate (even los van het feit of je POP3 of IMAP gebruikt).
                    Alles dat afwijkt van die indeling en de (niet) beschikbare berichten, wordt lokaal veroorzaakt (lees: door het mailprogramma dat je gebruikt).

                    IMAP (spiegel/suynchroniseer de structuur van folders + email zoals die 'in de webmail' staat, naar je lokale PC)
                    Gebruik je IMAP, dan zul je lokaal hetzelfde zien als bij je webmail. Als je dan in webmail een map aanmaakt, zal die in je lokale emailprogramma ook zichtbaar zijn (synchroniseren!).
                    Alle filters en regels die daarbij worden gebruikt, worden dus toegepast op de mail die simpel gezegd in 'de webmail' staat.

                    Het is ook mogelijk dat je emailprogramma standaard alleen de email van een bepaalde periode synchroniseert, inplaats van allemaal (het zgn. offline cachen). Zet die periode in je lokale mailprogramm op 'maximaal' en je lokale mailprogramma zal dan alle emails (headers plus body) met je lokale mailprogramma synchroniseren.

                    POP3 (verhuis de email zoals die op de mailserver staat, naar je lokale PC).
                    Gebruik je POP3 dan kunnen er redelijke verschillen ontstaan tussen webmail en wat je in je mailprogramma ziet. Reden daarvan is dat je de mail simpel gezegd vanuit je webmail naar je computer downloaded (en daarna al dan niet verwijdert in je webmail). Alle filters en regels die daarbij worden gebruikt worden dus lokaal uitgevoerd en _nadat_ je de email hebt binnengehaald.

                    Het lijkt er op dat je een gedeelte van de webmail mappennamen heb hernoemd naar Nederlands-talige. Dat is geen probleem maar dan moet je bij het gebruik van een lokaal mailprogramma wel dezelfde namen hanteren want anders kan het mailprogramma de folder niet vinden en lijkt het alsof je emails zijn verdwenen of incompleet zijn (de beruchte 'Verzonden email' vs 'Sent').

                    Het is ook mogelijk dat je alleen de email van een bepaalde periode download, inplaats van allemaal. Zet die periode in je lokale mailprogramm op 'maximaal' en je lokale mailprogramma zal dan alle emails (headers plus body) naar je lokale mailprogramma downloaden.

                    Tip: gebruik bij het verplaatsen van email bij voorkeur zgn. regels of filters ipv dit handmatig te doen. Reden hiervoor is dat je dan altijd kunt terugkijken wat er evt. voudt is gegaan (een 'sleur en pleur' actie is vaak naderhand niet meer te verklaren; zeker niet als er daarna allerlei emails zijn 'verdwenen').
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 13 Nov 2019, 23:29.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oke, harstikke bedankt voor de uitleg!

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X