Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mail spoorloos verdwenen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • mail spoorloos verdwenen

    Wij hebben een gezins emailadres van zeelandnet. En gebruiken Monzilla al jaren voor dit mailadres. En hebben nooit problemen gehad. Nu kan ik alleen de mail vanaf juli 2019 zien en mijn man kan alle mail van 6 jaar terug nog zien. Ook als ik naar de webmail zeelandnet gaat heb ik het euvel. Heb hierover contact opgenomen met Delta, kreeg het advies om mijn mail op IMAP te zetten. Maar Monzilla stond bij mij al op IMAP en kreeg ik ook als antwoord de oude mail staat ergens weggeschreven op uw computer. Ik heb alle mappen na gezocht en nergens gevonden. Wie o wie kan mij helpen, kan het zijn dat ik bepaalde instelling verkeerd heb staan? Zo ja waar vind ik dit, ben nu al vanaf juli aan het zoeken.

  • #2
    Staat dit e-mailadres ingesteld op meerdere apparaten? En staan deze apparaten allemaal ingesteld als imap?

    Reageer


    • #3
      Staat de datum weergave van je mailprogramma niet verkeerd. Dus oudste mail bovenaan en, nieuwste onderaan.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
        Staat dit e-mailadres ingesteld op meerdere apparaten? En staan deze apparaten allemaal ingesteld als imap?
        Volgens mij staat het account van mijn man op pop3 en de mijne op imap

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
          Staat de datum weergave van je mailprogramma niet verkeerd. Dus oudste mail bovenaan en, nieuwste onderaan.
          Nee datum goed nieuwste mail komt gewoon binnen bovenaan (als je dit bedoel) maar mijn oude mail is foetsie

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Gitt Bekijk bericht
            Volgens mij staat het account van mijn man op pop3 en de mijne op imap
            En dat is de oorzaak.
            Bij pop3 wordt de email bewaard op de eigen computer en verwijderd van de server.
            Bij imap wordt de emal bewaard op de server en niet op de computer.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
              En dat is de oorzaak.
              Bij pop3 wordt de email bewaard op de eigen computer en verwijderd van de server.
              Bij imap wordt de emal bewaard op de server en niet op de computer.
              Wil dit dus zeggen als ik je antwoord lees ik het moet omzetten naar de POP3 ? Wil ik geen verdwenen mail hebben?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Gitt Bekijk bericht
                Wil dit dus zeggen als ik je antwoord lees ik het moet omzetten naar de POP3 ? Wil ik geen verdwenen mail hebben?
                Er zijn twee mogelijkheden:
                1. beide op imap en alles op de server laten staan, of
                2. beide op pop3 en ieder alles laten opslaan op de eigen PC's.
                Optie (1) is het makkelijkste :-)


                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
                  Er zijn twee mogelijkheden:
                  1. beide op imap en alles op de server laten staan, of
                  2. beide op pop3 en ieder alles laten opslaan op de eigen PC's.
                  Optie (1) is het makkelijkste :-)

                  Bedankt voor je antwoord!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                    Staat de datum weergave van je mailprogramma niet verkeerd. Dus oudste mail bovenaan en, nieuwste onderaan.
                    Wellicht is het slim om voor vaker terugkomende problemen een sticky te maken zodat we die eerst kunnen raadplegen. Als dat niet tot een oplossing leidt, kan men altijd nog even de 2e lijns bellen.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Het is ook mogelijk om POP3 (Post Office Protocol) te gebruiken en toch de mail op de server te laten staan
                      @ https://support.office.com/nl-nl/art...6-17f6139bd9d1

                      Als je er bij IMAP (Internet Message Access Protocol) voor kiest om de berichten OFF-LINE te bewaren (bij Outlook bijvoorbeeld), dan worden de berichten gedownloaded naar je computer zodat je, zonder dat je een actieve internetaansluiting hebt, deze berichten ook kunt lezen. Ze blijven wel op de server staan.
                      @ https://support.office.com/nl-nl/art...9-7c8c9522d633

                      ! Ga er bij IMAP nooit van uit de je geen email kwijt kunt raken, tenzij jouw ISP een backup maakt van je berichten (Office365 gebruikers opletten: Microsoft maakt _geen_ backups van IMAP mail - kwijt is kwijt!).
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Sep 2019, 00:56.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X