Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spam beheren vanuit je Outlook 2016 mailbox

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spam beheren vanuit je Outlook 2016 mailbox

    Om gemakkelijk je spam te beheren vanuit Outlook dien je een nieuw account (Spam Training) aan te maken.

    Deze keer met plaatjes erbij ter verduidelijking







    Ga naar het Configuratiescherm > Win + R > control > Ok

    Gebruikersaccounts > Mail (Microsoft Outlook2016) (32-bits)

    Klik op het Mail icoon.

    Het scherm : zal verschijnen

    Kies voor : E-mail accounts

    Het scherm : Accountinstellingen zal verschijnen

    Kies op het tabblad mail voor : Nieuw

    Het scherm : Automatische account configuratie zal verschijnen

    Kies voor : Handmatige instelling of extra server typen

    Klik op : Volgende

    Het scherm : Accounttype kiezen zal verschijnen

    Kies voor : POP of IMAP

    Klik op : Volgende

    Het scherm : POP- en IMAP-account instellingen zal verschijnen

    Vul de onderstaande waardes in:

    Naam : Spam Training

    E-mail adres : Uw volledige ZeelandNet e-mail adres

    Type account : IMAP

    Server voor inkomende e-mail : spamfilter02.delta.nl

    Server voor uitgaande e-mail (SMTP) : mail.zeelandnet.nl

    Gebruikersnaam : Uw volledige ZeelandNet mail adres

    Wachtwoord : Wachtwoord afkomstig van http://spamfilter.zeelandnet.nl

    Zet vinkje bij : Wachtwoord onthouden

    Klik op de knop : Meer instellingen

    Vul op het scherm : instellingen voor internet e-mail

    Onder E-mailaccount in : Spam Training

    Ga naar tabblad : Geavanceerd

    Type bij Inkomende e-mail (IMAP) in : 993
    Gebruik het volgende type versleutelde verbinding : SSL/TLS

    Type bij Uitgaande e-mail (SMTP) in : 465
    Gebruik het volgende type versleutelde verbinding : SSL/TLS

    Klik op : OK

    Het scherm : POP- en IMAP-account instellingen zal weer verschijnen

    Klik op : Volgende

    Het scherm : Accountinstellingen testen zal verschijnen

    Klik op : Sluiten
    Je krijgt dus een mailbox met 5 onderstaande folders te zien:



    Caught
    Not Spam
    Release
    Release and Train
    Spam



    Door mails te slepen naar de andere mappen kan je bepaalde acties ondernemen.
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door driepinter; 17 Feb 2020, 20:55.

  • #2
    Dank, mooie uitleg!

    Reageer


    • #3
      Inderdaad een duidelijke uitleg, driepinter. Voor mij al weer een eeuwigheid geleden. Werkt perfect. Alleen zien de plaatjes er anders uit dan bij mij. Weliswaar met dezelfde gegevens zoals server, porten enz. Ik draai Outlook 365 (vanuit de Office 365). Is de Outlook 2016 een stand-alone programma ?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
        Inderdaad een duidelijke uitleg, driepinter. Voor mij al weer een eeuwigheid geleden. Werkt perfect. Alleen zien de plaatjes er anders uit dan bij mij. Weliswaar met dezelfde gegevens zoals server, porten enz. Ik draai Outlook 365 (vanuit de Office 365). Is de Outlook 2016 een stand-alone programma ?
        Nee, ik gebruik zelf ook Office 365 ipv de stand-alone versie.

        Ik zit op : Versie 1902 (build 11328.20158 Klik-en-Klaar)


        Maar ik doe dit wel via : C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MLCFG32.CPL

        En dan : E-mailaccounts
        Bijgevoegde bestanden
        Laatst bewerkt door driepinter; 14 Apr 2019, 10:39.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
          Inderdaad een duidelijke uitleg, driepinter. Voor mij al weer een eeuwigheid geleden. Werkt perfect. Alleen zien de plaatjes er anders uit dan bij mij. Weliswaar met dezelfde gegevens zoals server, porten enz. Ik draai Outlook 365 (vanuit de Office 365). Is de Outlook 2016 een stand-alone programma ?
          Office 365 heeft altijd de laatste versies. Dan zou jij 2019 hebben, maar de 'plaatjes' mogen niet heel erg verschillen van 2016.

          /update: Blijkt niet altijd op te gaan: https://www.msoutlook.info/question/...pdate-channels
          Laatst bewerkt door Koeba; 22 Mar 2019, 12:31. Reden: Update-channels O365 toegevoegd

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Nee, ik gebruik zelf ook Office 365 ipv de stand-alone versie. Ik zit op : Versie 1902 (build 11328.20158 Klik-en-Klaar)
            Maar ik doe dit wel via : C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MLCFG32.CPL En dan : E-mailaccounts
            Mijn versie is exact hetzelfde. Daarom snap ik die verschillen niet in de plaatjes. Maar ik plaats ze maar niet, anders zou de uitleg van driepinter maar verzanden. Zou jammer zijn.

            Reageer


            • #7
              Sinds een lange tijd train ik mijn spam via een account in mijn Outlook. Zoals driepinter al aangaf in zijn uitleg. Werkt perfect, ware het niet dat ik, bij het opstarten van de Outlook steeds de melding krijg: Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Schermopname 02 27-Mar-19 08.41.jpg Bekeken: 1 Grootte: 28,4 Kb ID: 173292 En via Certificaat weergeven het volgende Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Schermopname 03 27-Mar-19 08.42.jpg Bekeken: 1 Grootte: 51,8 Kb ID: 173293
              Laatst bewerkt door _onbekend_; 27 Mar 2019, 10:10.

              Reageer


              • #8

                Wil je deze foutmelding weg hebben dan zul je voor server voor inkomende e-mail
                moet veranderen in : spamfilter01.delta.nl

                Dan is de foutmelding weg.

                De URL is tenslotte ook : https://spamfilter01.delta.nl/
                Bijgevoegde bestanden

                Reageer


                • #9
                  Beste driepinter, dus in feite is de aangegeven server: se-master01.zeelandnet.nl (port 993) al fout, want dat is zo bij mij ingevoerd. En als ik het goed lees staat dat ook in je uitleg bovenaan deze topic. Ik ga in ieder geval de server aanpassen. 's Kijken wat daaruit komt.
                  Maar vreemd eigenlijk: al die maanden geen probleem en nu sinds korte tijd die melding.

                  Reageer


                  • #10
                    Originele tekst aangepast (gestructureerd) in begrijpelijker taal.

                    In de hoop dat het nu voor veel mensen een stukje gemakkelijker moge zijn.

                    Reageer


                    • #11
                      Na het invoeren van spamfilter01.delta.nl en het controleren van de verbinding en sturen van een testbericht krijg ik de volgende foutmelding:

                      Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP):
                      De server heeft uw aanmelding geweigerd.
                      Controleer of uw gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn.

                      Het gaat dus fout bij spamfilter01.delta.nl
                      Ik kan daar geen wachtwoord van ophalen, want bij het inloggen wordt er aangegeven dat mijn emailadres niet bestaat.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door edsulst Bekijk bericht
                        Na het invoeren van spamfilter01.delta.nl en het controleren van de verbinding en sturen van een testbericht krijg ik de volgende foutmelding:


                        inloggen in het smapfilter doe je via webmail.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                          Wil je deze foutmelding weg hebben dan zul je voor server voor inkomende e-mail
                          moet veranderen in : spamfilter01.delta.nl

                          Dan is de foutmelding weg.

                          De URL is tenslotte ook : https://spamfilter01.delta.nl/
                          Dat lost het probleem niet op, want het certificaat is verlopen en DELTA moet dit vervangen. Normaal gesproken gebeurt dit automatisch maar voor poort 993 is dit niet goed ingeregeld Edwinb

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door edsulst Bekijk bericht
                            Na het invoeren van spamfilter01.delta.nl en het controleren van de verbinding en sturen van een testbericht krijg ik de volgende foutmelding:







                            Oorspronkelijk gepost door edsulst Bekijk bericht
                            Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP):
                            De server heeft uw aanmelding geweigerd.
                            Controleer of uw gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn.
                            Het gaat dus fout bij spamfilter01.delta.nl
                            Ik kan daar geen wachtwoord van ophalen, want bij het inloggen wordt er aangegeven dat mijn emailadres niet bestaat.







                            Je moet natuurlijk eerst testen of je wel met het door jou opgegeven wachtwoord in het spamfilter komt op :

                            http://spamfilter.zeelandnet.nl/

                            Dus stel je naam is Jan Jansen dan wordt de juiste gebruikersnaam dus : [email protected]
                            maar NIET jjansen als gebruikersnaam.

                            Om de foutmelding van het certificaat op te lossen zou je ook eventueel spamfilter02.delta.nl kunnen invullen
                            (dit certificaat is namelijk wel geldig).

                            notBefore=Nov 28 01:59:37 2019 GMT
                            notAfter=Feb 26 01:59:37 2020 GMT
                            Bijgevoegde bestanden
                            Laatst bewerkt door driepinter; 1 Dec 2019, 11:23.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X