Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Blacklists

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Blacklists


  • #2

    Reageer


    • #3
      Beste Edwinb, het ging me inderdaad om de ruimte in de beide lists. En ik gebruik ook wildcards, vooral bij buitenlandse inzendingen met de afwijkende extensies (top-level-domain-aanduiding?)
      En ik exporteer na iedere aanvulling van de blacklist dat csv-bestand. Maar het verwijderen van adressen...? brrrr, laat ze maar staan.

      Reageer


      • #4
        Wat is een greylist ? Ik kom dit meermalen tegen in de "Logs-incoming" onder "Protection".
        Het lijkt de Twilight-zone wel, zo tussen Black en White in... Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Schermopname 01 28-Mar-19 09.49.jpg Bekeken: 1 Grootte: 8,4 Kb ID: 173330

        Reageer


        • #5
          Greylisting: 'zeg verzender, probeer het straks nog maar een keer' en dat is meestal effectief: https://nl.wikipedia.org/wiki/Greylisting

          Blacklists zijn zelden effectief. Je kunt blijven aanvullen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
            Greylisting: 'zeg verzender, probeer het straks nog maar een keer' en dat is meestal effectief: https://nl.wikipedia.org/wiki/Greylisting

            Blacklists zijn zelden effectief. Je kunt blijven aanvullen.

            inderdaad, je kunt blijven aanvullen.
            Het idee blacklist/whitelist zoals nu ge-implementeerd werkt niet.
            Providers blijven afleveren tenzij het bericht volgens provider ongewenst is of als ontvanger van specifiek adres niet wil ontvangen. Dus een bericht van een 'new' adres komt er gewoon doorheen. Met whitelist kun je provider vertellen om een bericht van specifiek adres toch af te leveren.
            Whitelist hoort mi anders te werken, alleen als het adres whitelisted is afleveren anders trash. En dan heb je geen blacklist nodig. Wel jammer voor die goedwillende 'new' adres, maar als ze echt iets willen sturen dan zijn er ook andere routes.

            Wildcards in blacklist. Waar kijkt 'blacklist' naar ? envelop-adres ? return-path ?
            Stel ik wil alle adressen waarin "news" voorkomt blacklisten, hoe doe ik dat ?

            Reageer


            • #7
              Dit krijg ik inderdaad ook niet voor elkaar met jokertekens in een domein naam.

              Maar dat kan ook eigenlijk niet want anders wordt het filter te grof.
              ?
              Visual Filtering Diagram
              Laatst bewerkt door driepinter; 1 Apr 2019, 18:12.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door angryvwr Bekijk bericht


                inderdaad, je kunt blijven aanvullen.
                Het idee blacklist/whitelist zoals nu ge-implementeerd werkt niet.
                Providers blijven afleveren tenzij het bericht volgens provider ongewenst is of als ontvanger van specifiek adres niet wil ontvangen. Dus een bericht van een 'new' adres komt er gewoon doorheen. Met whitelist kun je provider vertellen om een bericht van specifiek adres toch af te leveren.
                Whitelist hoort mi anders te werken, alleen als het adres whitelisted is afleveren anders trash. En dan heb je geen blacklist nodig. Wel jammer voor die goedwillende 'new' adres, maar als ze echt iets willen sturen dan zijn er ook andere routes.

                Wildcards in blacklist. Waar kijkt 'blacklist' naar ? envelop-adres ? return-path ?
                Stel ik wil alle adressen waarin "news" voorkomt blacklisten, hoe doe ik dat ?
                Tegenwoordig lees ik meermaals dat emails die je krijgt via Providers niet meer van deze tijd zijn.

                Dat komt natuurlijk doordat men in Buitenland of waar dan ook je goed je email kan lezen op je Mobiel.

                Daarom ook gebruiken veel mensen gmail.com yahoo.com en vele andere Webmail diensten.

                Daar hangen ook bezwaren aan want het eerste wat gmail.com doet is heel je SmarthPhone Synchroniseren, maar wat weten die giganten nou niet?

                Zelf nog nooit geen probleem gehad met gmx.com en mail.com

                In 1 gmx.com adres vond ik ooit een vreemde email die ik melde aan gmx.com maar verder nooit geen problemen mee gehad.

                gmail.com smijt alle rommel zo in de Spam Filter en bevriest dit.

                Eerlijk gezegd krijg ik via zeelandnet.nl meer rotzooi binnen dan ik eigenlijk wil.

                Vandaar dat ik even in de ZLDnet Webmail kijk of er Spam of andere ongewenste email bijzit en die kun je daar veilig verwijderen.

                Het is minder dan vroeger maar het helpt wel.

                Verdachte emails altijd niet meteen openen scheelt ook een hoop.

                Ja ik gebruikte eens een email filter maar die beviel me ook niet,vandaar dat ik alle email eerst zelf kritisch bekijk.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  zeker driepinter, dat schema geeft complexiteit goed weer. Hoopte meer op een voorbeeld van wildcards.
                  Ik krijg zo goed als dagelijks rommel van steeds andere adressen, enige wat steeds terugkeert in de afzender is "news" (als voorbeeld, werkelijk is een ander woord). Het woord komt verrassend genoeg soms vOOr het @ en soms nA het @ ... en met wildcards lijkt het niet mogelijk om dit af te vangen.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X