Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Afgevangen e-mail

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Afgevangen e-mail

    Een raar probleem. Sinds de opsplitsing van Delta ben ik nu "klant" bij Evides. Sedert die start verloopt alles vlekkeloos: correspondentie via e-mails, periodieke afrekeningen, nieuwsbrieven, MijnEvides enz.
    Nu weet ik dat ik in maart de jaar-afrekening kan verwachten en die vond ik ook in "Mijn Evides" op 4 maart als pdf. Geen probleem verder.
    Tot ik vandaag per post exact dezelfde gegevens als in de eerstgenoemde pdf thuisgestuurd kreeg, met een mededeling dat hun e-mail niet op mijn e-mailadres bezorgd kon worden, als zijnde: "Onbezorgbare e-mail".
    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Onbezorgbare e-mail.jpg Bekeken: 1 Grootte: 25,3 Kb ID: 172920
    Vandaag de hele dag gezocht in mijn spamfilters in de blacklist op het bewuste e-mailadres, ook in de beveiligingsrapporten van drie weken geleden tot op heden maar niets gevonden waarom die e-mail van Evides afgevangen is. Voor de zekerheid het e-mailadres van Evides ook maar toegevoegd aan mijn whitelist.

    Het laatste e-mailcontact met Evides was hun verzoek op 22 januari om mijn meterstanden door te geven via "MijnEvides". Direct daarop kreeg ik een bedank-e-mailtje en dat allemaal wel op mijn bewuste e-mailadres.

    Nu de vraag aan Zeelandnet of de leden of er ergens een storing is geweest in de spamfilters rond die tijd (begin maart) want het verzoek van Evides om dan maar mijn e-mailadres aan te passen in mijn gegevens is flauwekul zolang ik niet weet waarom het al die jaren wel alles goed is gegaan in de e-mailcontacten maar nou net die ene periodieke afrekening verloren is gegaan.

    Gelukkig heb ik nu wel alle nodige gegevens maar ter voorkoming van de kuren van een eigenzinnge spamfilter....

  • #2

    Je zou nog de inkomende logs (Logs -incoming) kunnen bekijken : https://spamfilter.zeelandnet.nl/spa...searchdelivery

    je kunt dan enkele maanden (bv. 3) terug gaan.
    en dan : Toon Resultaten



    Maar dit bied natuurlijk geen garantie dat je hem wel vind.

    Andersom geld natuurlijk ook, verzonden mails controleren in uitgaande logs (Logs-outgoing).
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door driepinter; 13 Mar 2019, 09:20.

    Reageer


    • #3
      Beste driepinter, bedankt voor je advies maar deze logs had ik ook al doorgenomen, zowel de ins en outs. Het vreemde is alleen dat ik maar tot 12 februari terug kan, een maand dus. Ook het aanpassen van de tijdstempel vanaf januari levert me maar een maand terug kijken op.

      Bij sommige regels staan niets in de kolom afzender dus... Daar zijn er vijf soortgelijken van. Wel allemaal whitelistedKlik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Schermopname 02 13-Mar-19 11.01.jpg Bekeken: 1 Grootte: 11,0 Kb ID: 172940

      Maar ook niets terug te vinden van Evides, alhoewel dit begin maart de toezending van die bewuste e-mail geweest moest zijn. Het lijkt wel dat ze toch niets verstuurd hebben. En ik heb die gegevens toch al dus ik doe er verder geen moeite meer voor.

      Reageer


      • #4
        Je bent altijd al klant geweest bij Evides hillebregt alleen deed DELTA de facturatie voor hun. Tegenwoordig doet Evides dit zelf.

        Er zijn wel wat issues met het Spamfilter, maar dat zorgde er eerder voor dat e-mail niet werd tegen gehouden ipv dat e-mail onterecht tegengehouden werd. Als Evides aangeeft dat de e-mail niet bezorgd kon worden, dan hebben ze ook een foutmelding retour gekregen met daarin de oorzaak van het niet kunnen afleveren van de e-mail.
        A prudent question is one-half of wisdom

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
          Je bent altijd al klant geweest bij Evides hillebregt alleen deed DELTA de facturatie voor hun. Tegenwoordig doet Evides dit zelf.

          Er zijn wel wat issues met het Spamfilter, maar dat zorgde er eerder voor dat e-mail niet werd tegen gehouden ipv dat e-mail onterecht tegengehouden werd. Als Evides aangeeft dat de e-mail niet bezorgd kon worden, dan hebben ze ook een foutmelding retour gekregen met daarin de oorzaak van het niet kunnen afleveren van de e-mail.
          Beste MatthijsL Ik had al contact gehad via chat met Evides over hun "Onbezorgbare e-mail" maar ze kunnen dit ook niet terughalen via een eventuele foutmelding ?? Dus ik zet er maar een streep onder, kost me teveel energie, het loopt toch als water door mijn vingers.

          En wat ik ook voorzichtig vraag aan al die bedrijven, ik hoor toch alleen maar de halve wijsheid

          Reageer


          • #6
            Die e-mail zullen ze wel ontvangen hebben, maar ik kan mij voorstellen dat het voor een groter bedrijf lastig kan zijn dit soort e-mails af te vangen of veel tijd kost om weer terug boven water te halen. Mogelijk worden ze ook verwijderd, maar dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen.
            A prudent question is one-half of wisdom

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                Dit is een gebed zonder end. Ik stop ermee ! Het beste allemaal....

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht
                  Dit is een gebed zonder end. Ik stop ermee ! Het beste allemaal....
                  en dat terwijl de oplossing zo verschrikkelijk eenvoudig is

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door MatthijsL Bekijk bericht
                    Er zijn wel wat issues met het Spamfilter, maar dat zorgde er eerder voor dat e-mail niet werd tegen gehouden ipv dat e-mail onterecht tegengehouden werd. Als Evides aangeeft dat de e-mail niet bezorgd kon worden, dan hebben ze ook een foutmelding retour gekregen met daarin de oorzaak van het niet kunnen afleveren van de e-mail.
                    MatthijsL, dat het spamfilter regelmatig legitiem verstuurde mail tegenhoudt is al langer een bekend probleem, en ook al eerder aangekaart bij Delta. hillebregt
                    Code:
                    host mx1.zeelandnet.nl[217.102.255.208] said: 550 Message rejected due to user rules. (in reply to end of DATA command)
                    Ook niet altijd even veelzeggend dus.

                    De juiste oplossing blijft voor de meeste personen natuurlijk dat Delta stopt met het filteren van e-mail gericht aan gebruikers die hier niet zelf voor hebben gekozen. Tijd voor een cursus "Rechten van de mens en fundamentele vrijhedenrecipient greylisting of recipient whitelisting op de juiste manier te implementeren.

                    fred44nl, de door jou voorgestelde oplossing vereist dat je alle personen en organisaties waarvan je in de toekomst mogelijk nog e-mail wil ontvangen op de hoogte stelt van je nieuwe e-mailadres. Niet zo eenvoudig als het lijkt.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X