Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Emails komen als gelezen binnen.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Emails komen als gelezen binnen.

    Sinds IOS 12 (lijkt het) komen mijn mails van Zeelandnet als gelezen binnen.
    Dit is erg irritant aangezien er nu geen melding komt voor een nieuwe mail terwijl zij gewoon in je inbox blijken te staan.
    Dit betreft alleen het Zeelandnet account, Gmail enz werken naar behoren.
    Op internet kan ik werkelijkwaar helemaal niets vinden hieromtrent.
    Ik heb alle diverse instellingen (waaronder berichtgeving) op alle apparaten tegelijk geprobeerd zonder resultaat.
    Ook zag ik gisteren dat iCloud de mail synchroniseerde wat bij IMAP absoluut geen zin heeft dus deze staat nu ook uit maar weer zonder resultaat.
    Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
    AUB antwoorden in de trend van als je mail op het ene apparaat hebt gelezen is deze niet zichtbaar op andere apparaten zijn niet echt de antwoorden die ik zoek.

  • #2
    Beste KarelAppel,

    Hoe haal je de e-mail binnen? Is dit via de browser (webmail) of via een e-mailclient?
    En welke browser/mailclient en versienummer gebruik je?

    Reageer


    • #3
      ik ervaar het zelfde inderdaad mail word binnengehaald door de mail app van apple en op de pc met outlook 365.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door jde1976 Bekijk bericht
        ik ervaar het zelfde inderdaad mail word binnengehaald door de mail app van apple en op de pc met outlook 365.
        als je outlook op de PC even uitschakelt, is het dan nog zo ??

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Karelappel Bekijk bericht
          AUB antwoorden in de trend van als je mail op het ene apparaat hebt gelezen is deze niet zichtbaar op andere apparaten zijn niet echt de antwoorden die ik zoek.
          In die richting zul je het wel moeten zoeken - als je van tevoren al vertelt wat je niet wilt horen loop je de kans dat mensen afhaken.

          Wat je kunt doen is hetvolgende:

          - zorg ervoor dat alleen op de computer waarop je de 'gelezen' emails ziet je mailprogramma actief is en ga naar je inbox (dus ook de mail apps op telefoons afsluiten)

          - Stuur vanaf die computer een email naar jezelf en kijk wat er gebeurt.

          - Indien die binnengekomen email de status 'Ongelezen' heeft, weet je dat het met een andere computer/client te maken heeft.

          succes!
          Wbkbtr
          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Bedankt Webkabouter voor de verhelderende toelichting, alsof ik dat nog niet geprobeerd heb.
            waarom sluit ik mijn vraagstelling dan zo af, er zijn immers mensen die er ook verstand van hebben maar nou eenmaal tegen een bug aanlopen welke nog niet op Google staat?

            Anyway, heb net nog even zitten spelen.
            Ik heb inderdaad een laptop met Outlook maar deze staat nooit aan, lijkt mij niet dat deze dan mails binnen haalt als hij uit staat, doet de laptop van de zaak ook niet en op de werktPhone krijg ik wel alle mails binnen...

            Ik heb dus 2 iPads en 2 iPhones, allen met de laatste IOS versie en met deze 4 tegelijk voor mijn gezicht een mail gestuurd vanaf mijn werktelefoon.
            Als alle apparaten open staan komt de mail als ongelezen binnen.
            Staan zij in stand-by dan krijg je geen melding en als je dan op een willekeurig apparaat kijkt staat de mail er tussen maar dan als gelezen.
            De laptop heeft niet aangestaan.

            Het vreemde is dat dit alleen bij Zeelandnet gebeurd en niet bij Gmail, iCloudmail en Hotmail. Zodoende dat ik de vraag op dit forum neerleg.

            Alle instellingen van de apparaten staan gelijk dus zeg het maar....
            Het lijkt dat dit sinds IOS 12 zo is maar omdat het alleen maar Zeelandmail betreft snap ik er niets meer van en dus weet ik ook niet waar ik moet zoeken.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
              Beste KarelAppel,

              Hoe haal je de e-mail binnen? Is dit via de browser (webmail) of via een e-mailclient?
              En welke browser/mailclient en versienummer gebruik je?
              Gewoon met de mail app welke standaard in IOS zit.

              Reageer


              • #8
                Karelappel, misschien heb je het al geprobeerd maar ik vraag het toch, omdat je het nog niet hebt gemeld: probeer eens het verschil tussen 'push' en 'fetch' oftewel elke 15 minuten in plaats van 'als de mail binnenkomt'. Merk je verschil?

                Reageer


                • #9
                  Hier hetzelfde probleem, gaat alleen om emails van Zeelandnet. ik heb ook een Iphone, alle updates gedaan.

                  ik heb dit toestel https://www.iphoneoutlet.nl/refurbis...ished-iphone-6
                  Laatst bewerkt door davev; 13 Dec 2018, 17:48.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Karelappel Bekijk bericht
                    Bedankt Webkabouter voor de verhelderende toelichting, alsof ik dat nog niet geprobeerd heb.
                    waarom sluit ik mijn vraagstelling dan zo af, er zijn immers mensen die er ook verstand van hebben maar nou eenmaal tegen een bug aanlopen welke nog niet op Google staat?
                    Haha, je wilt dat mensen je helpen zoeken, maar jij bepaalt hoe? Zie je zelf een beetje waar dat wringt?

                    Reageer


                    • #11
                      Het is opgelost hoor dus dit topic kan gesloten worden.

                      Reageer


                      • #12
                        Bedankt voor het melden. Ga het topic sluiten.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X