Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spammail en spamfilter

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Spammail en spamfilter

    Geachte heer, mevrouw,

    Aangezien ik maar geen (werkbaar) mail adres kan vinden waar ik een klacht naartoe kan sturen, leg ik mijn klacht maar op het forum neer.
    Hopelijk pikt iemand dit op bij delta/zeelandnet.

    Een paar weken terug had ik telefonisch contact met de servicedesk.
    Ik wilde weten waarom ik spammails binnen krijg via mijn zeelandnet mailadres.
    Er werd me verteld dat de spamfilter niet standaard aanstaat en ik deze simpel zelf kan activeren door in te loggen op mijn delta.

    Wat ze me niet vertellen en waar ik daarna dus achter mocht komen, is dat ik maandelijks voor de spamfilter mag betalen als ik deze activeer, dus een spamfilter abonnement.

    Nu vind ik het heel frappant dat ik voor een spamfilter zou moeten betalen, naast het hele pakket wat ik al vele jaren afneem, wat ook alleen maar duurder is geworden trouwens. Terwijl ik bij Gmail bijvoorbeeld standaard en gratis een spamfilter heb, welke perfect werkt. En ik heb geen enkel andere (betaalde) afname van Google diensten.

    Het zijn ook niet zomaar spammails, ze weten toch redelijk wat van je, wachtwoorden die griezelig dichtbij het volledige wachtwoord komen o.a.

    Ook vind ik het een beetje vreemd dat wanneer ik een reply wil geven op een spammail, ik een melding krijg dat de server de ontvanger niet accepteert.. dit waarschijnlijk omdat jullie systeem ziet dat het een onbetrouwbaar adres is. Maar waarom werkt het dan niet al meteen automatisch mijn kant op? U staat toe dat ik die rotzooi krijg maar u staat niet toe dat ik hen een mail stuur. Ik vind dat onverklaarbaar, en eigenlijk onaccepteerbaar, het lijkt er op dat dit expres in stand wordt gehouden zodat ik uw kas ga spekken met de aanschaf van een spamfilter abonnement.

    De beveiliging van uw servers was van een dermate slechte kwaliteit dat hackers een tijd terug onze gegevens hebben gestolen. Dat stond uitgebreid in de krant. Zeer aannemelijk dat deze in het zwarte circuit zijn doorverkocht. En nu maken jullie het ons probleem?

    Ik wil per omgaande mijn zeelandnet maildienst volledig opzeggen, ik ben er helemaal klaar mee. I.p.v. dat zeelandnet werkt aan klantenbinding vind ik dat haar houding een steeds arrogantere vorm aanneemt.
    Ik overweeg nu zelfs om alles op te zeggen, er zijn prima alternatieven.
    De internetsnelheid is bij metingen ook lang niet de beloofde snelheid namelijk. Wat eigenlijk voor mij dus ook geen belemmering vormt om bij een concurrent een langzamer internetabonnement te nemen tegen een voordeliger tarief. En nu de digitale tv dus verplicht is geworden betaal ik al met al een te hoog bedrag voor de beloofde maar niet nagekomen kwaliteit van het complete pakket.

    Er moet wel een ongelooflijk goed voorstel terug komen wil ik dit negatief beeld weer positief kan krijgen. En verder niet een klacht bij de ombudsman neerleg en op een site als klacht.nl.

    In ieder geval wil ik bij deze en per omgaande mijn zeelandnet maildienst opzeggen, want ik voel me niet veilig door die malafide mails welke teveel persoonlijke informatie over mij hebben en dagelijks mijn inbox bereiken. U schiet te kort als provider doordat u ons als klant blootstelt aan die rotzooi. Ik vind het uw plicht om ons zo goed mogelijk te beschermen, want het is uw dienst en uw infrastructuur.

    Het is beschamend dat ik me nu een melkkoe voel in uw onbeschermde omgeving, wat tot in mijn huiskamer reikt.

    Hoogachtend,




    M. Kondic




  • #2
    https://webmail.zeelandnet.nl, of gebruik de knop bovenaan de website van ZeelandNet). Nadat je bent ingelogd zie je in de grijze balk bovenaan een link naar het spamfilter. Je komt nu op spamfilter.zeelandnet.nl, waar je kunt zien of er momenteel e-mail voor jou in quarantaine wordt gehouden. Ook kan je tot 30 dagen terugzoeken hoe de aan jou gerichte e-mail is beoordeeld.

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X